Citat:
Ursprungligen postat av
kusinkvarg
Hej! I min slkt rder det en viss om vem som r min biologiska farfar.
Pappa vet inte vem det r, utan har lnge trott att det r en svensk man som vi kallar R.
Tycker ni det r elakt om jag kper ett snt test dr man ser vart ens DNA hrstammar frn till min far?
Egentligen tror jag inte resultatet spelar speciellt stor roll fr pappa, utan han har ju trots allt vxt upp med R som fadersfigur. Tnker mest att det kan vara lite kul att se vart man hrstammar ifrn.
Det r vl bara att lmna in ett DNA frn dig sjlv s kanske du fr reda p vem som r din biologiska far. Kan vl kanske knnas bttre fr dig n att vara ovetandes hela livet. Inte r det elakt p ngot vis - snarare kan jag tycka det r elakt OM ngon vet vem din far r och inte har berttat det fr dig, fast s kanske det inte r utan din moder kanske faktiskt inte heller vet och inte kunnat ge dig exakt besked?!
Du som har NN ( = oknd ) frlder har rtten att ska efter dina biologiska frldrar d det kan vara bra i medicinskt hnseende i frga om t ex rftliga sjukdomar i slkten mm. Eller av annat skl som att f veta vilka du kommer ifrn och du kanske har halvsyskon, kusiner m fl som kan vara roligt att f kontakt med. Men rkna inte med att din biologiska far ens vet om att du existerar s g varsamt fram om du fr vetskap om vem det r - nr du kontaktar personen och slktingar.