Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-12, 13:43
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Klla p att missbruksdosen av Xanor skulle ligga p 1mg?
Man rknar ju missbruksdosen av Roppar att ligga p 5mg(Se sid.1 i denna trd..),
Menar du p allvar att de rknar Xanor hrdare? Sen beror ju allt p renheten i pulvret, han fr ju hoppas som fan p att han blivit blst rejlt av sljaren..

Ny praxis som faststllts 2013.

Se, (FB) Hur straffstapeln ser ut (praxis om olika drogers farligheter och straff) med tillhrande kllor.
2014-02-19, 23:03
Medlem
Hebrs avatar
D var det dags igen.

Tagen av ett gng civilpoliser p T-centralen idag. Har i stort stt slutat med cannabis men rkte ngra spliffar i fredags, och stickan visade positivt.

r sen tidigare dmd fr tv ringa narkotika. Blir det bter och nnu ett ringa den hr gngen ocks eller kan jag ha otur och ka p ngot annat?

Gllande krkortet s antar jag att det hamnar nnu lngre bort nu, d jag pga dom tv tidigare ringa nark'en aldrig frskt fixa ngot.

20 r gammal.
2014-02-25, 00:09
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
D var det dags igen.

Tagen av ett gng civilpoliser p T-centralen idag. Har i stort stt slutat med cannabis men rkte ngra spliffar i fredags, och stickan visade positivt.

r sen tidigare dmd fr tv ringa narkotika. Blir det bter och nnu ett ringa den hr gngen ocks eller kan jag ha otur och ka p ngot annat?

Gllande krkortet s antar jag att det hamnar nnu lngre bort nu, d jag pga dom tv tidigare ringa nark'en aldrig frskt fixa ngot.

20 r gammal.

vad ska hnda? du ker p ringa. dvs bter.
2014-03-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
D var det dags igen.

Precis samma sak hnde mig fr ett tag sedan. Pissprovet visade positivt p bde cannabis och amfetamin.

Snuten sa att jag kunde vnta mig bter, jag antar att det blir ringa narkotikabrott och dagsbter?
Vad fick du fr straff fr dina tidigare frseelser (hur mycket bter)?

Vad tror ni att jag kan vnta mig?
r tidigare ostraffad och fr ut typ 14-15 000 kr/mnad efter skatt.
2014-03-10, 20:43
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marangoni
Precis samma sak hnde mig fr ett tag sedan. Pissprovet visade positivt p bde cannabis och amfetamin.

Snuten sa att jag kunde vnta mig bter, jag antar att det blir ringa narkotikabrott och dagsbter?
Vad fick du fr straff fr dina tidigare frseelser (hur mycket bter)?

Vad tror ni att jag kan vnta mig?
r tidigare ostraffad och fr ut typ 14-15 000 kr/mnad efter skatt.

Fick samtal idag dr han sa att jag kunde rkna med bter.

Har tidigare ftt bta runt 2500:- vardera gng.

Hoppas det lser sig.
2014-03-15, 04:23
Medlem
ambigues avatar
Ngon som har koll p hur metamina ligger till i straffstapeln?
Om jag har 40st 5mgs metamina, rknas det d som 200mg amfetamin rakt av?
Senast redigerad av ambigue 2014-03-15 kl. 04:27.
2014-03-15, 09:56
Medlem
LagoonCompanys avatar
Betyder det att s fort man har mer n en femma tjack p sig s hamnar man automatiskt i finkan? (normalgraden) Eller r det gammal info i faq:en.
2014-03-19, 20:42
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Ngon som har koll p hur metamina ligger till i straffstapeln?
Om jag har 40st 5mgs metamina, rknas det d som 200mg amfetamin rakt av?
hmm, borde vara s, men tvivlar. D man rknar missbrukardoser. tror man rknar med att 5mg metamina r en "missbrukardos" eller kanske 10. inte mer i vart fall. s sfall har du 40doser d 0.1g rknas som en dos fr du bter motsvarande 4g dvs 130db och inte 30db som det hade varit vid 0.2g amfetamin. S rkna med hgst 130db i vart fall. kanske blir som 2g, men att det skulle rknas som 0.2g amfetamin tvivlar jag starkt p.

Hur det hade varit om dina piller hade varit krossade hade de gtt p den totala vikten.
man fr samma straff fr 10gram 90% amfetamin(om de finns ens,lol) som 10gram 9% amfetamin.
2014-03-19, 20:44
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagoonCompany
Betyder det att s fort man har mer n en femma tjack p sig s hamnar man automatiskt i finkan? (normalgraden) Eller r det gammal info i faq:en.
Nej, har du ver 4.99 gram amfetamin p dig s blir det automatisk ett straff som ger fngelse, ofta om man r frstagngsfrbrytare kan man f skyddstillsyn eller villkorlig dom
. Annars r svaret JA p din frga.
2014-03-24, 02:50
Medlem
Fingeronthetriggers avatar
Hr kommer en lurig jvel:

Angende MDMA s skiljer ju lagen p rent vs piller.
Tror jag har lst tidigare i trden att grnsen fr ringa ligger kring 2500mg rent och 6st piller.

Men om man nu ker fast med frdiga sk. "bomber" (hemmagjorda portionsfrpackningar av t.ex. rizla med innehll av narkotika).
r dessa d att klassas som "MDMA i ren form" eller pillerform?

Sg d att man har 8st "bomber" 100mg.
Skulle man ka p ringa narkotikabrott fr 800mg eller skulle man riskera normalgraden fr 8st *piller*?

Fr dock en knsla av att dom skulle kalla det "beredningar". Dvs. 8st "beredningar" = 8st piller = inte ringa narkotikabrott. (bara gissar dock).

Erfarenheter ngon?
2014-03-24, 05:38
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingeronthetrigger
Hr kommer en lurig jvel:

Tror jag har lst tidigare i trden att grnsen fr ringa ligger kring 2500mg rent och 6st piller.
Men om man nu ker fast med frdiga sk. "bomber" (hemmagjorda portionsfrpackningar av t.ex. rizla med innehll av narkotika).
Skulle man ka p ringa narkotikabrott fr 800mg eller skulle man riskera normalgraden fr 8st *piller*?
Fr dock en knsla av att dom skulle kalla det "beredningar". Dvs. 8st "beredningar" = 8st piller = inte ringa narkotikabrott. (bara gissar dock).
Erfarenheter ngon?

Hade du lst lnkarna tidigare i trden hade du kunnat besvara frgan sjlv. klagarkammaren har lagt ut uppdaterad btespraxis p sin hemsidan sedan en tid.
2014-03-27, 00:25
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingeronthetrigger
Hr kommer en lurig jvel:

Erfarenheter ngon?

Nej. praxis ligger p 50 piller alt 5gram.

man rknar doser. 1 dos = 100mg. <49 doser ringa.
800mg ker du p ringa.

mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in