Klla p att missbruksdosen av Xanor skulle ligga p 1mg?
Man rknar ju missbruksdosen av Roppar att ligga p 5mg(Se sid.1 i denna trd..),
Menar du p allvar att de rknar Xanor hrdare? Sen beror ju allt p renheten i pulvret, han fr ju hoppas som fan p att han blivit blst rejlt av sljaren..
Tagen av ett gng civilpoliser p T-centralen idag. Har i stort stt slutat med cannabis men rkte ngra spliffar i fredags, och stickan visade positivt.
r sen tidigare dmd fr tv ringa narkotika. Blir det bter och nnu ett ringa den hr gngen ocks eller kan jag ha otur och ka p ngot annat?
Precis samma sak hnde mig fr ett tag sedan. Pissprovet visade positivt p bde cannabis och amfetamin.
Snuten sa att jag kunde vnta mig bter, jag antar att det blir ringa narkotikabrott och dagsbter?
Vad fick du fr straff fr dina tidigare frseelser (hur mycket bter)?
Vad tror ni att jag kan vnta mig?
r tidigare ostraffad och fr ut typ 14-15 000 kr/mnad efter skatt.
Precis samma sak hnde mig fr ett tag sedan. Pissprovet visade positivt p bde cannabis och amfetamin.
Snuten sa att jag kunde vnta mig bter, jag antar att det blir ringa narkotikabrott och dagsbter?
Vad fick du fr straff fr dina tidigare frseelser (hur mycket bter)?
Vad tror ni att jag kan vnta mig?
r tidigare ostraffad och fr ut typ 14-15 000 kr/mnad efter skatt.
Fick samtal idag dr han sa att jag kunde rkna med bter.
Ngon som har koll p hur metamina ligger till i straffstapeln?
Om jag har 40st 5mgs metamina, rknas det d som 200mg amfetamin rakt av?
hmm, borde vara s, men tvivlar. D man rknar missbrukardoser. tror man rknar med att 5mg metamina r en "missbrukardos" eller kanske 10. inte mer i vart fall. s sfall har du 40doser d 0.1g rknas som en dos fr du bter motsvarande 4g dvs 130db och inte 30db som det hade varit vid 0.2g amfetamin. S rkna med hgst 130db i vart fall. kanske blir som 2g, men att det skulle rknas som 0.2g amfetamin tvivlar jag starkt p.
Hur det hade varit om dina piller hade varit krossade hade de gtt p den totala vikten.
man fr samma straff fr 10gram 90% amfetamin(om de finns ens,lol) som 10gram 9% amfetamin.
finns fall dr de talade ftt snkt straff fr amfetaminet haft "lgre" kvalite men det r inte s stor skillnad.
Betyder det att s fort man har mer n en femma tjack p sig s hamnar man automatiskt i finkan? (normalgraden) Eller r det gammal info i faq:en.
Nej, har du ver 4.99 gram amfetamin p dig s blir det automatisk ett straff som ger fngelse, ofta om man r frstagngsfrbrytare kan man f skyddstillsyn eller villkorlig dom
man kan ven f fotboja av kriminalvrden istllet fr fngelse om det finns skl till det, skyddstillsyn behandlas dock av frivrden.
Angende MDMA s skiljer ju lagen p rent vs piller.
Tror jag har lst tidigare i trden att grnsen fr ringa ligger kring 2500mg rent och 6st piller.
Men om man nu ker fast med frdiga sk. "bomber" (hemmagjorda portionsfrpackningar av t.ex. rizla med innehll av narkotika).
r dessa d att klassas som "MDMA i ren form" eller pillerform?
Sg d att man har 8st "bomber" 100mg.
Skulle man ka p ringa narkotikabrott fr 800mg eller skulle man riskera normalgraden fr 8st *piller*?
Fr dock en knsla av att dom skulle kalla det "beredningar". Dvs. 8st "beredningar" = 8st piller = inte ringa narkotikabrott. (bara gissar dock).
Angende MDMA s skiljer ju lagen p rent vs piller.
Tror jag har lst tidigare i trden att grnsen fr ringa ligger kring 2500mg rent och 6st piller.
Men om man nu ker fast med frdiga sk. "bomber" (hemmagjorda portionsfrpackningar av t.ex. rizla med innehll av narkotika).
Skulle man ka p ringa narkotikabrott fr 800mg eller skulle man riskera normalgraden fr 8st *piller*?
Fr dock en knsla av att dom skulle kalla det "beredningar". Dvs. 8st "beredningar" = 8st piller = inte ringa narkotikabrott. (bara gissar dock).
Erfarenheter ngon?
Hade du lst lnkarna tidigare i trden hade du kunnat besvara frgan sjlv. klagarkammaren har lagt ut uppdaterad btespraxis p sin hemsidan sedan en tid.
Angende MDMA s skiljer ju lagen p rent vs piller. Tror jag har lst tidigare i trden att grnsen fr ringa ligger kring 2500mg rent och 6st piller.
Erfarenheter ngon?
Nej. praxis ligger p 50 piller alt 5gram.
man rknar doser. 1 dos = 100mg. <49 doser ringa.
800mg ker du p ringa.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!