2025-02-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Haak spelar final i italienska cupen imorgon söndag 15:20 (Conegliano - Milano). Haaks Conegliano är storfavoriter då de har vunnit alla matcher de spelat denna säsongen och tappat typ 4 set i ligan bara. Fast de spelade en rätt usel match i semin idag så skärper de inte till sig så lär det nog kunna bli jämnare än vad oddset antyder. Kan skådas på https://tv.volleyballworld.com/ (betal) eller https://www.raiplay.it/dirette/rai2 (gratis men italiensk IP krävs)
Första set blev jämnt, 37-35, men sen slutade det med ännu en vinst med 3-0 för Conegliano. Haak poängbäst för sitt lag och fick ännu en MVP-utmärkelse till samlingen (dock rätt tveksamt val kan jag tycka om jag ska försöka vara lite objektiv för hon hade rätt låg anfallseffektivitet och högre felprocent än vanligt).
Citera
2025-02-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Du vet inte hur det går för den andra Haak borta i Amerika? Hur är den ligan om man jämför med dom andra hon har spelat i? Kan hon räknas som en av dom bättre spelare där borta eller för tidigt och säga.
Jag har bara snabbkollat igenom ett par matcher i efterhand så jag kan inte säga allt för mycket om ligan eller Anna insats. Men jag tror hon har fått spela alla matcher utom en där hon var sjuk så hon får iaf matchträning. Sen går det rätt uselt för hennes lag då de ligger näst sist (5:a av 6 lag) då de har en osedvanligt dålig förmåga att avgöra set och matcher när de har möjlighet.

Ska för övrigt startas ytterligare en pro-liga i USA nästa år, MLV, så då är de uppe i 3 eller 4 ligor där (beroende på om man räknar Athletes Unlimited). Slutar förmodligen med att alla floppar...
Citera
2025-02-10, 20:15
Medlem
Kedoxs avatar
Vet inte varför men jag har en känsla av att Hellvig om några år känner sig lite mätt och nöjd med vad han uppnått och vill utbilda sig till läkare eller nåt.
Åhman vill nog köra till han stupar.

Så jsg har en liten känsla av att det i slutändan blir Hölting-Nilsson/Åhman i team. Kom ihåg var ni läste det först
De har faktiskt vunnit U22-EM ihop när Hellvig var skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in