Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-10, 17:21
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Den dansk-svenske partiledaren Rasmus Paludan berättar för Samnytt att han har ansökt om tillstånd hos Polismyndigheten för att anordna en ”rita Muhammed-dag” i Rosengårds centrum. Paludan kallar sitt arrangemang för ett ”pedagogiskt instrument” där han ska lära muslimer om yttrandefrihet.

undrar om han får tillstånd till detta ? jag är tveksam..

https://samnytt.se/paludan-besoker-r...kt-instrument/
Citera
2021-05-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
undrar om han får tillstånd till detta ? jag är tveksam..

https://samnytt.se/paludan-besoker-r...kt-instrument/
Jag ser inget lagtekniskt som skulle kunna sätta stopp för en sådan aktion.

Dock så lär han få avslag på sin ansökan ändå med hänvisning till att den allmänna ordningen kan störas.

Ordningstörningen kommer kaosblattarna att stå för men det väger in tyngre i bedömningen om en sådan aktion skall få genomföras än Paludans rätt till yttrandefrihet.
Citera
2021-05-10, 17:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag ser inget lagtekniskt som skulle kunna sätta stopp för en sådan aktion.

Dock så lär han få avslag på sin ansökan ändå med hänvisning till att den allmänna ordningen kan störas.

Ordningstörningen kommer kaosblattarna att stå för men det väger in tyngre i bedömningen om en sådan aktion skall få genomföras än Paludans rätt till yttrandefrihet.

Så lär det bli. Polisen behöver inte ens ge ytterligare skäl. Sedan vet de också att media kommer inte klaga på dom om de bara helt sonika förbjuder honom.

Får se om han gör som förra gången. Ritar på ändå. Just det kan ju ingen hindra honom från att göra. Han är ju svensk medborgare så förbjuda honom inresa som förra gången går inte nu. Kanske man hittar på något nytt sätt. Påtalar att han kanske är berusad och måste in i fyllecell i 24 timmar.
Citera
2021-05-10, 18:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Snark. Han har haft sitt roliga och trolliga. Dags att växa upp och lägga ner.
Citera
2021-05-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Han gör ett mycket viktigt jobb och belyser muslimernas intolerans och våld. Ju mer han håller på desto argare blir muslimer och förhoppningsvis ser fler hur lättkränkta de är.

Tänk att i Sverige 2021 behöver en konstnär som ritat profeten Muhammed som rondellhund konstant skydd. Tänk om antalet muslimer ökar i Sverige, vad kommer hända då? Bra om svenskar vaknar nu än för sent..
Citera
2021-05-10, 19:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Galningar som honom behövs, de som är villiga att offra ett normalt liv för en större sak.
Snart är han mördad och finns ej mer. Men det han gör är större än honom. Han belyser det dock.
Citera
2021-05-10, 20:16
Medlem
Han är obehaglig, en högergalning
Citera
2021-05-10, 21:59
Medlem
M Nordströms avatar
Kanske det blir samma upplopp som skedde när koranfotbollen som gick av stapeln.
Citera
2021-05-10, 22:01
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Han är obehaglig, en högergalning

Han vill rita Muhammed. Det är väl ganska harmlöst?

Är inte alla psykopater som vill mörda honom dom obehagliga galningarna?
Citera
2021-05-10, 23:22
Medlem
rtyuios avatar
Ska bli intressant och se om Polisen försöker bryta upp mobben med hänvisning till Covid lagarna. Tror i och för sig den lagen bara gäller när man protesterar just emot Covid lagarna.
Citera
2021-05-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uttuttutt
Han gör ett mycket viktigt jobb och belyser muslimernas intolerans och våld. Ju mer han håller på desto argare blir muslimer och förhoppningsvis ser fler hur lättkränkta de är.
t..

Fast dedär stämmer ju inte... har själv många muslimska polare. Dom är inte det minsta våldsamma eller intoleranta. Jag kan beställa min öl, medans dom dricker sitt te... aldrig haft några som helst problem.
Citera
2021-05-11, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snake09
Fast dedär stämmer ju inte... har själv många muslimska polare. Dom är inte det minsta våldsamma eller intoleranta. Jag kan beställa min öl, medans dom dricker sitt te... aldrig haft några som helst problem.
Men tror du att du skulle kunna rita en karikatyr av Muhammed framför dem utan att det blev problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in