Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-11, 17:08
Medlem
Ja, så säger alltså Greta Thunberg i den nya dokumentären "Greta: Lyssna inte på mig!" som finns på SVTplay.

Facebook-klipp till uttalandet: https://www.facebook.com/watch/?v=261599148999448

Att diskutera:

har Greta rätt? Varför är det normalt att vara deprimerad? Vad säger detta om vår samtid?
Senast redigerad av VilfredoParitet 2021-05-11 kl. 17:19.
Citera
2021-05-11, 17:10
Medlem
charonyipmans avatar
Citat:
Kurt Vonnegut — 'A sane person to an insane society must appear insane.'

Är nog där hennes tankesätt delvis härstammar ifrån.

Och det stämmer. Man är inte frisk om man finner sig frisk i ett sjukt samhälle.
Citera
2021-05-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Ja så säger alltså Greta Thunberg i den nya dokumentären "Greta: Lyssna inte på mig!"
https://www.svtplay.se/greta-lyssna-...?kfx=gOvfKaP40

Facebook-klipp till uttalandet: https://www.facebook.com/watch/?v=261599148999448

Att diskutera:

har Greta rätt? Varför är det normalt att vara deprimerad? Vad säger detta om vår samtid?

Vad säger det om Gretas föräldrars val mellan omsorg om Greta kontra ideologisk fanatism?
Citera
2021-05-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Är nog där hennes tankesätt delvis härstammar ifrån.

Och det stämmer. Man är inte frisk om man finner sig frisk i ett sjukt samhälle.
Skönt för alla psykfall att kunna känna sig lite förmer än andra då. Som små kanariefåglar.
Citera
2021-05-11, 17:20
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Ja så säger alltså Greta Thunberg i den nya dokumentären "Greta: Lyssna inte på mig!" som finns på SVTplay.

Att diskutera:

såklart tycker svt ett sånt budskap ska spridas. en deppad, nedslagen befolkning som ber om ursäkt för sin existens är lättkontrollerad av såssarna. till skillnad från levnadsglada starka indvider !!
Citera
2021-05-11, 17:22
Medlem
Inte konstigt när sådana som henne och andra ska skrika sig hesa om och finna problem i allt och alla.
Citera
2021-05-11, 17:22
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Skönt för alla psykfall att kunna känna sig lite förmer än andra då. Som små kanariefåglar.

exakt ... det har blivit en dygd att hata sig själv och se människan som en cancer på planeten..riktigt jävla vidrigt
Citera
2021-05-11, 17:25
Medlem
pantherTypeGs avatar
Hon har rätt när det gäller invandringsfrågan.
Citera
2021-05-11, 17:31
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Hon har rätt när det gäller invandringsfrågan.

Vad säger Greta om invandringen?
Citera
2021-05-11, 17:34
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Jag håller faktiskt med den autistiske lille rabulisten här, klart som fan man inte är normal om man trivs och fröjdas i det här skitsamhället. Hade jag haft lika mycket cash och fame som Greta hade jag nog blivit mindre deprimerad dock.
Citera
2021-05-11, 17:41
Medlem
Väldigt svepande uttryckt.

Men vem ska bestämma vad som är galet eller inte? Uppenbarligen tycker hon sig besitta denna vågmästarroll och där tappas förtroendet helt.

Som uttryck i sig går det att applicera på historian. Man måste vara lite "galen" och skita i vad andra tycker för att gå utanför ramarna av det konventionella.

Men det är ju mer komplext än så. Klimatalarmister har vi haft förut och deras profetior har inte slagit in.

Sen anses inte Greta som galen av de flesta så att hon försöker applicera det på sig själv faller än en gång.

Dom flesta dyrkar Greta. Några motståndare har hon ju, men med mäktiga intressen i ryggen är hon knappast den som anses som galen.
Citera
2021-05-11, 17:41
Medlem
Problemet i dagens samhälle är väl att de flesta genom skolan, arbetsplats osv tvingas att umgås med och utsättas för en massa situationer som kan vara ångestfyllda och otrevliga. Om man mer kunde komma åt detta skulle nog många bli lyckligare.

Greta borde dock pröva på att finna lyckan lite mer i känslorna och kärleken än att predika jordens undergång...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in