har Greta rätt? Varför är det normalt att vara deprimerad? Vad säger detta om vår samtid?
såklart tycker svt ett sånt budskap ska spridas. en deppad, nedslagen befolkning som ber om ursäkt för sin existens är lättkontrollerad av såssarna. till skillnad från levnadsglada starka indvider !!
Jag håller faktiskt med den autistiske lille rabulisten här, klart som fan man inte är normal om man trivs och fröjdas i det här skitsamhället. Hade jag haft lika mycket cash och fame som Greta hade jag nog blivit mindre deprimerad dock.
Men vem ska bestämma vad som är galet eller inte? Uppenbarligen tycker hon sig besitta denna vågmästarroll och där tappas förtroendet helt.
Som uttryck i sig går det att applicera på historian. Man måste vara lite "galen" och skita i vad andra tycker för att gå utanför ramarna av det konventionella.
Men det är ju mer komplext än så. Klimatalarmister har vi haft förut och deras profetior har inte slagit in.
Sen anses inte Greta som galen av de flesta så att hon försöker applicera det på sig själv faller än en gång.
Dom flesta dyrkar Greta. Några motståndare har hon ju, men med mäktiga intressen i ryggen är hon knappast den som anses som galen.
Problemet i dagens samhälle är väl att de flesta genom skolan, arbetsplats osv tvingas att umgås med och utsättas för en massa situationer som kan vara ångestfyllda och otrevliga. Om man mer kunde komma åt detta skulle nog många bli lyckligare.
Greta borde dock pröva på att finna lyckan lite mer i känslorna och kärleken än att predika jordens undergång...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!