Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-17, 15:16
  #733
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Nu missförstod du nog. P1Schwab skrev "Biverkningar som får tillskrivas vaccinen". Dvs. dessa får tillskrivas vaccinen. Andra allvarligare biverkningar får inte tillskrivas vaccinen.
Är kunskapen i svenska språket verkligen så här dålig på Flashback?

Eller är det det logiska tänkandet som brister?

Eller hur sjutton får du det till att andra allvarligare biverkningar inte får tillskrivas vaccinet? Gvetvis behöver det utredas om det verkligen beror på vaccinet men att det per automatik inte skulle vara det är ju direkt knäppt att påstå. Vilket är vad du påstår med din logik.
Citera
2021-06-17, 15:53
  #734
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Malone har på 80-talet lämnat sitt lilla bidrag till mRNA-terapi genom en artikel som handlar om inkapsling av mRNA i ett hölje av lipider.

Man kan enkelt lura lekmän genom det idag så vanligt förekommante begreppet "mRNA". Det lekmän så tänker är "mRNA=vaccin".

Det är där skon klämmer. Man kan få kroppens celler att producera vilket protein som helst i vilket syfte som helst me denna teknik. Bara för att man arbetat med en teknik för mRNA så betyder det inte att man arbetat med just vacciner.

Tanken att man skulle kunna använda tekniken för t ex vacciner är tämligen trivial. Att just Malone skulle ha tänkt den först eller gjort några specifika ansträngningar där finns det absolut inga hållpunkter för.

Katalin Karikó är garanterat inte heller den första som tänkt tanken men hon har gjort betydligt mer för att lösa problemet med hur man skall få det att fungera,

Jag tänkte på en sak o du vise...

Är det någon som kollat/mätt proteinnivåer på någon som varit vaccinerad ett tag? typ några månader.
Producerar de fortfarande Spikproteiner?
Om inte, vilken dag slutade de producera efter vaccinationen?
Citera
2021-06-17, 15:54
  #735
Medlem
Booiis avatar
Nu är jag för lat för att läsa igenom tråden men vad är ett spikprotein? Hör många tjata om detta protein.
Citera
2021-06-17, 15:57
  #736
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jag tänkte på en sak o du vise...

Är det någon som kollat/mätt proteinnivåer på någon som varit vaccinerad ett tag? typ några månader.
Producerar de fortfarande Spikproteiner?
Om inte, vilken dag slutade de producera efter vaccinationen?
Aldrig, då vaccinet inte skapar något spikprotein, bara en DEL av detsamma. Det är tillräckligt för att aktivera immunförsvaret. Denna produktion ska upphöra efter ett tag, men exakt hur långt tid, ja, det beror ju på ditt immunförsvar (som "dödar" det).
Citera
2021-06-17, 16:26
  #737
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Aldrig, då vaccinet inte skapar något spikprotein, bara en DEL av detsamma. Det är tillräckligt för att aktivera immunförsvaret. Denna produktion ska upphöra efter ett tag, men exakt hur långt tid, ja, det beror ju på ditt immunförsvar (som "dödar" det).

Oj.. ursäkta jag frågade inte om din åsikt om frågan.

Jag frågade om spikproteinerna hade uppmätts efter en viss tid hos vaccinerade.
Citera
2021-06-17, 16:33
  #738
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Oj.. ursäkta jag frågade inte om din åsikt om frågan.

Jag frågade om spikproteinerna hade uppmätts efter en viss tid hos vaccinerade.
Jag svarade på din fråga. Den är enkel. Om vaccinet inte skapar spikproteiner så kan dessa inte uppmätas efter vaccinering eftersom de ej finns.
Citera
2021-06-17, 16:35
  #739
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag svarade på din fråga. Den är enkel. Om vaccinet inte skapar spikproteiner så kan dessa inte uppmätas efter vaccinering eftersom de ej finns.

Nej.
Du försöker blanda bort korten.
Citera
2021-06-17, 16:40
  #740
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Nej.
Du försöker blanda bort korten.
Okej. Faktaresistens är ingen bra egenskap, men du åtnjuter den.
Citera
2021-06-17, 17:13
  #741
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Okej. Faktaresistens är ingen bra egenskap, men du åtnjuter den.

Konstruktiv diskussion är inte din starka sida.

Jag har läst några av dina inlägg tidigare och tyckt de var väl avvägda.

Men jag tror inte du och jag kommer längre i debatten än så här, så jag får be dig debattera med någon annan. Är här för att diskutera.
Citera
2021-06-17, 17:41
  #742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booii
Nu är jag för lat för att läsa igenom tråden men vad är ett spikprotein? Hör många tjata om detta protein.

Spikeprotein
Höljet runt viruset.

De där mutationer sker, de är också höljet som kännetecknar viruset utseende och så vi vill lära kroppen att känna igen så immunförsvaret vet vad som är virus/fiende.

mRNA vaccin etc kan få vår kropp att kortvarigt producera utseende mässigt likadana proteiner för att immunförsvaret ska kunna lära sig å utrota dom. Skillnaden är att dessa kan inte skada våra celler men däremot skapas en inflammation i kroppen som reaktion/immunförsvar. Oftast känner man nada.

m.m
Citera
2021-06-17, 17:48
  #743
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Jag hoppas att spikproteinet från vaccinet kommer i sådan liten dos att det är ofarligt och inte sprider sig i kroppen på ett skadligt sätt. Men jag vet inte. Speciellt inte med senaste studierna som visar att vaccinet inte stannar i armen som det var tänkt utan sprider sig rätt friskt i hela kroppen. Kanske har det ingen betydelse, om vaccinets spikprotein är ofarligt.

Förstår inte varifrån det kommer att vaccinet skulle stanna i armen? Det har ingen tänkt att det ska göra. De förs med lymfan till dränerande lymfknutor, förutom att de, förstås, kommer ut i små mängder i blodbanan. Alla immunsvar induceras i lymfknutorna (eller mjälten) och dit tas antigenen.
Det är inget nytt när det gäller vaccin.

Detta framgår i just den studien som diverse vaccinmotståndare hänvisar till men inte verkar ha förstått.

Dessutom finns det inget spikeprotein i någon av de nu godkända vaccinen. Cellerna kommer med mRNA producera en begränsad mängd fragment av spikeproteinet som i sin tur ger ett immunsvar.
Citera
2021-06-17, 18:29
  #744
Medlem
okok1s avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in