2021-05-13, 14:17
Medlem
Fick upp reklam för knivar i mitt flöde. Jag som medelålders kvinna är helt klart inte målgruppen. Är detta reklam som fungerar på män? Jag slås lite av likheten med reklam riktad till kvinnor i femtiotalets husmorstidningar fast lite tvärtom.

Lite saxat från reklamens innehåll (som är utformat som en artikel)

Är de här japanska knivarna det som äntligen får dig att bjuda hem henne på middag?

En vass kniv, särskilt en kniv från samurajkulturen, är ett precisionsverktyg. Den kanske ser farlig ut, men i händerna på en skicklig man är den faktiskt mycket säkrare än vanliga knivar.

Men om jag inte kan laga mat då, undrar du, vad gör jag då? Vill du veta mitt hemliga tips? Det är enkelt, beställ maten i förväg och få den hemlevererad precis innan din dejt kommer. Det spelar ingen roll om du har lagat maten själv. Hon kommer definitivt tro att du gjort det eftersom hon kan se kniven som finns väl synlig i köket. Kvinnor vet att bara en äkta kock som älskar matlagning använder en sådan kniv.

Det är dags att sluta tämja männen i köket. Det är dags för en uppgradering - inte bara för vår manlighet utan också för vår livskvalitet och vår självkänsla.

Blir du köpssugen?

Länk till reklamen för den intresserade
https://huusk.com/articles/japanese-knives?l=sv&c=sek&vndr=husggedi&cmpid=6087eb792216 fc0001bd1e6f&sub1={lpurl}&sub2=&sub3=&sub4=1244413 60707&sub5=517698665999&sub6=12875180559&sub7=t&su b8=none&sub9=d&sub10=www.expressen.se&ref_id=EAIaI QobChMImvWNmsnG8AIVke6aCh0UQwLOEAEYASAAEgJvsfD_BwE &subid3=12875180559&utm_source=Google&utm_medium=C PC&utm_campaign=maistas&utm_term=maistas-huusk-04&gclid=EAIaIQobChMImvWNmsnG8AIVke6aCh0UQwLOEAEYA SAAEgJvsfD_BwE
Senast redigerad av Bellanbob 2021-05-13 kl. 14:19. Anledning: Länk
Citera
2021-05-13, 14:47
Medlem
StandardGreys avatar
Knivar som stärker självkänslan, check.
Mannen ska inte slava i köket utan köpa färdigmat, check.
Knullgaranti med samurajknivar, check.

Hade köpt hela lagret.
Citera
2021-05-13, 14:50
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om du har lagat maten själv. Hon kommer definitivt tro att du gjort det eftersom hon kan se kniven som finns väl synlig i köket. Kvinnor vet att bara en äkta kock som älskar matlagning använder en sådan kniv.

Finner det lite lustigt att annonsen uppmanar till att man, på en förmodad första dejt i det här fallet, ska ge sken av att vara något man inte är.
Citera
2021-05-13, 16:33
Medlem
Sinnerstens avatar
Svårt att veta om hela annonsen är ironiskt skriven av någon som precis sagt upp sig på jobbet.

Den öppnar riktigt starkt:

Citat:
När man har dejt varannan helg hemma i sin studio på 450 kvadratmeter i New York (som jag) är en kökskniv mer än ett köksredskap
Citera
2021-05-13, 17:13
Medlem
Merwinnas avatar
Det var väl inget nytt eller konstigt? ALL reklam försöker sälja en image, en illusion.

Citat:
Ursprungligen postat av StandardGrey
Knivar som stärker självkänslan, check.
Mannen ska inte slava i köket utan köpa färdigmat, check.
Knullgaranti med samurajknivar, check.

Hade köpt hela lagret.

Citera
2021-05-13, 18:15
Medlem
Kluffs avatar
Haha, fy fan vad löjligt. Hur många varningstecken som helst att det är en skitkniv: "Sista dagen att ta del av detta OTROLIGA erbjudande", "50% rabatt", osv. Googlar man på "huusk" och kollar upp de fåtal recensioner som finns är det uppenbart sponsrat innehåll på suspekta sidor.

"Vi tillverkade den mest exceptionella kökskniven som världen någonsin har sett.", "VÄRLDENS FÖRSTA PREMIUMKONTROLLKÖKSKNIV NÅGONSIN", men går endast att köpa från deras pisshemsida? De kan använda hur många tuffa ord som helst, men jag är rätt hundra på att man inte får en kvalitetskniv för 252 kronor.
Citera
2021-05-13, 18:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var väl inget nytt eller konstigt? ALL reklam försöker sälja en image, en illusion.

... förutom de som inte försöker det?

Underhållande reklamtext hur som helst. Nej, men TS rubrik satte fingret ganska träffsäkert på vilka det är som köper den, av reklamtexten. Eventuellt människor som är nyfikna på hur en skarpslipad kniv funkar också, utan att slipa upp en själva & inte vill lägga större pengen på en dyr.
Citera
2024-06-14, 11:33
Medlem
Såhär 3 år senare ser jag på deras hemsida att det fortfarande är sista dagen att ta del av deras fantastiska erbjudande om att köpa en skitkniv för 313 kronor istället för ordinarie 1.043 kronor. En av rubrikerna på deras amatörmässigt översatta hemsida basunerar ut "Köp Huusk-knivar till bästa pris (återförsäljare) – Ingen bluff" 😄
Anledningen till att jag hamnade här är att jag hittat en Huusk i fyndboden på min lokala återvinningscentral. Ingenstans på kniven eller etuiet framgår det vad för stålkvallitet som använts, så jag antar att den är gjord av diverse blandskrot från Kina.
Finns det några garantier för att den ens är tillverkad i Japan?

Red: Vid närmare titt på hemsidan påstås inte knivarna vara tillverkade i Japan, dom bara kallar sig Huusk Japan.
Senast redigerad av Kokekaffe 2024-06-14 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in