Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-05-14, 19:07
Medlem
Jag har druckit en del tillsammans med min kvinna sen vi flyttade till stockholm.

vi har som regel att max dricka sju dagar i rad sen bryta.

Den hr gngen har det dock blivit fel, vi har nu druckit 2 veckor i rad.

Vi dricker inga stora mngder, hon: 2 liter vin per dag Jag: 3 liter vin plus nn l ibland.

Hon ligger mest och svettas, jag brjar f problem med att hnderna drar ihop sig och jag blir stel i hela armarna, slpper oftast efter en stund. sen upplever jag lite skakningar nr jag ska lyfta tex en kaffekopp.

Kan man f abstinens av de hr sm mngderna eller inbillar jag mig bara?
Citera
2021-05-14, 19:13
Medlem
charonyipmans avatar
Ni kommer uppleva abstinens. Att ni ker p ngra svrare kommor n svrigheter att sova eller rastlshet r fga troligt.
Citera
2021-05-14, 19:23
Medlem
Du smller allts i dig motsvarande en liter starksprit om dagen och du undrar om det kan ge abstinens?
Citera
2021-05-14, 20:14
Medlem
Alltid undrat hur det kommer sig att man vljer alkohol som drog. Har ni testat hasch? Mycket billigare samt trevligare, inga biverkningar allts ingen bakfylla.

Det r olagligt vilket givetvis r en strre nackdel men fan testa det istllet om ni nu mste ha en drog som utvg.... Frordar dock att ni slutar med skiten helt och hllet och frsker hitta varandra i nyktert tillstnd
Citera
2021-05-15, 06:40
Medlem
Liberationfronts avatar
Ni borde lgga in er. 3liter vin om dagen r p 2 veckor 42 liter vin,

Hur r det liten mngd?
Citera
2021-05-17, 20:16
Medlem
theshades avatar
Jag r sjlv alkoholist och tv liter vin per dag r verkligen inte lite (fr en kvinna dessutom).

Man fr definitivt abstinens om man klipper ett drickande av EN flaska om dagen i tv veckor.

Kr en hel mnad p de dr mngderna s kommer ni inte kunna ta, bara spy hela tiden. Sjukhus nsta.

Nstan s jag trodde detta var en trolltrd. Eller r vuxna mnniskor s naiva kring alkohol?

"Det r ju lagligt s det kan ju inte vara s farligt"?
Citera
2021-05-17, 20:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag r sjlv alkoholist och tv liter vin per dag r verkligen inte lite (fr en kvinna dessutom).

Man fr definitivt abstinens om man klipper ett drickande av EN flaska om dagen i tv veckor.

Kr en hel mnad p de dr mngderna s kommer ni inte kunna ta, bara spy hela tiden. Sjukhus nsta.

Nstan s jag trodde detta var en trolltrd. Eller r vuxna mnniskor s naiva kring alkohol?

Jag har sett en person dricka de mngderna i flera r dagligen med korta uppehll p benso typ. Vissa kan, sedan hur deras liv fungerar r en annan sak.
Citera
2021-05-17, 20:22
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har sett en person dricka de mngderna i flera r dagligen med korta uppehll p benso typ. Vissa kan, sedan hur deras liv fungerar r en annan sak.

Och jag knde en liten dam som fick i sig fyra liter vin om dagen. Det var inte mycket till liv alls det.
Citera
2021-05-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senlop
Jag har druckit en del tillsammans med min kvinna sen vi flyttade till stockholm.

vi har som regel att max dricka sju dagar i rad sen bryta.

Den hr gngen har det dock blivit fel, vi har nu druckit 2 veckor i rad.

Vi dricker inga stora mngder, hon: 2 liter vin per dag Jag: 3 liter vin plus nn l ibland.

Hon ligger mest och svettas, jag brjar f problem med att hnderna drar ihop sig och jag blir stel i hela armarna, slpper oftast efter en stund. sen upplever jag lite skakningar nr jag ska lyfta tex en kaffekopp.

Kan man f abstinens av de hr sm mngderna eller inbillar jag mig bara?
Sm mngderna? Det r hutlsa mngder ni dricker vid tillfllena. Tv liter vin fr en kvinnokropp per kvll, skulle nog f vilken lkare som helst att skriva under p att det handlar om tydliga alkoholmissbruk.
Citera
2021-05-17, 20:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Och jag knde en liten dam som fick i sig fyra liter vin om dagen. Det var inte mycket till liv alls det.

N, det blir lite tragiskt, srskilt om man bor i samma hushll som jag gjorde. Fy fan.
Citera
2021-05-18, 09:35
Medlem
Citat:

En liter vin om dagen r vll inte speciellt mnga starkl som det motsvarar? Nu har jag sjlv aldrig ftt abstinens i form av att inte kunna ta, eller spy.
Min vecka utan att m uselt:
Nykter mndag-torsdag
Fredag 10 lngburkar starkl
Lrdag 7 lngburkar starkl
Sndag 2 lngburkar starkl
Mndag 6 lngburkar starkl

Och det r vll betydligt mer n en liter vin?
Och jag mr toppen.
Citera
2021-05-18, 09:48
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
En liter vin om dagen r vll inte speciellt mnga starkl som det motsvarar? Nu har jag sjlv aldrig ftt abstinens i form av att inte kunna ta, eller spy.
Min vecka utan att m uselt:
Nykter mndag-torsdag
Fredag 10 lngburkar starkl
Lrdag 7 lngburkar starkl
Sndag 2 lngburkar starkl
Mndag 6 lngburkar starkl

Och det r vll betydligt mer n en liter vin?
Och jag mr toppen.
Gissar att uppehllet mn-tors rddar dig frn att m kass. Sndagen r ju ocks rtt beskedlig alkoholmssigt. Det r mycket, men inte alarmerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in