2024-01-06, 14:09
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Linnea måste ju ha journaler hos öppenpsyk! Hade velat sett om hon är inskriven i deras system!
Troligtvis ett problembarn med tidig alkohol och drogdebut. Bråk och stök med familjen. Finns oftstast en anledning till att tjejer med hennes problematik "flyttar hemifrån tidigt och klarar sig själva för att dom är så drivna"
Självmedicinering, självskadebeteende.
Hon har förmodligen alla möjliga problem, ätstörning tycker jag mig ha uppfattat i vloggarna.
Stackars söta oskyldiga flickor som bara "råkat ut för dumma män".
Finns många som återfinns i Ystad och på Hinsan.
Mentalsjukvården behöver det satsas mer på.
Citera
2024-01-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det finns mängder av tillvägagångssätt för kvinnor att misshandla sina män.

Passive aggressiv är populärt, att sexstrejka, hot om allt, trycka ned, vara hånfull osv.

Slagen och kastade föremål kan levereras mot vilken stor man som helst av en kvinna på 50 kg.

För hon VET, att han rör inte henne, för då ryker HAN!

Så jo, en kvinna kan faktiskt orsaka fysiska skador (på en stor och stark man) under dessa förutsättningar.

Jag vet inte om det bara är borderline-kvinnor som står för misshandeln?

Jag beklagar vad du råkat ut för.

Tack. Jag lyckades ta mig ur det utan att någonsin lägga en hand på henne även om min kropp många gånger bad mig lappa till henne. Jag ville helt enkelt inte ge henne den lyckan som skulle uppstå av att se mig sitta i en rättegångssal och få en misshandelsdom.

Till de som säger att man borde lämna direkt när man märker tendenserna. Ja men problemet är att de svänger snabbt och blir väldigt kärleksfulla efter bara någon timme efter att ha gjort slut. Är man dessutom kär väljer hjärnan att bortse från det där utbrottet och fokusera på det kärleksfulla.
Citera
2024-01-06, 14:11
Medlem
Gällande psykologin bakom Chrippa och Linnea så är det rätt symptomatiskt att det handlar om ett borderline-fall som förälskat sig i en narcissist. Just borderline/narcissist relationsdynamiken är kraftigt överrepresenterad inom t.ex parterapin och det har skrivits många böcker av psykologer och liknande om just den typen av relationsförhållande. Helt enkelt så verkar det som att dessa två personlighetsstörningar dras till varandra som magneter då narcissister älskar att bli "lovebombade" och borderline-fall älskar att avguda och "lovebomba" andra. Så de ser naturliga "targets" i varandra där tjejen traditionellt har BPD och killen/mannen har NPD.

Många "normala" personer har mkt svårt för personer som t.ex blir beroende av en och verkligen dyrkar och sätter sin partner på en piedestal mer eller mindre omedelbart. De blir väldigt besatta och "clingy" men den negativa aspekten, som är att de blir otroligt kontrollerande, märks inte så mkt inledningsvis då de lever med rosa glasögon på sig och svävar på moln. Det är först när smekmånaderna är över som de visar sina rätta ansikten och polletten trillar ner för somliga avseende deras "Dr. Jekyll and Mr. Hyde" karaktär. Narcissister besitter en svaghet i att de inga hyser några problem alls, snarare tvärtom, med att bli avgudade och de älskar att ha en "cheerleader" som inte ser några fel eller brister alls med ens uppträdande. I och med att de är grandiosa med uppblåsta egon så ser de heller inget märkligt i det, dvs att det skulle vara potentiellt manipulativt, utan snarare säger man "äntligen har jag träffat ngn som ser mig för den jag är" och inser ens enorma storhet, typ. I dessa relationer så är narcissisten ofta den explicit aggressive medan borderline-individen är mer subtilt passiv-aggressiv.
Senast redigerad av anwe8 2024-01-06 kl. 14:14.
Citera
2024-01-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Troligtvis ett problembarn med tidig alkohol och drogdebut. Bråk och stök med familjen. Finns oftstast en anledning till att tjejer med hennes problematik "flyttar hemifrån tidigt och klarar sig själva för att dom är så drivna"
Självmedicinering, självskadebeteende.
Hon har förmodligen alla möjliga problem, ätstörning tycker jag mig ha uppfattat i vloggarna.
Stackars söta oskyldiga flickor som bara "råkat ut för dumma män".
Finns många som återfinns i Ystad och på Hinsan.
Mentalsjukvården behöver det satsas mer på.

Sen hjälper det säkert inte att man blivit groomad av Chrippa i tidig ålder
Citera
2024-01-06, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Sen hjälper det säkert inte att man blivit groomad av Chrippa i tidig ålder
Det är snarare så att Chrippa stalkats
Citera
2024-01-06, 14:16
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ok Einstein. Du glömmer av att fallet bara finns i rättssalen för att åklagaren tagit dit målet? Väldigt uppenbart att nazifeminister driver en viss sorts mål så snälla försök nu tänka lite innan du postar.

Det är fortfarande inte en nazifeminist som dömer, så tänk lite innan du poster lilla gubben❤️
Citera
2024-01-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilken grund skall hon häktas menar du?

Barnfridsbrott, misshandel & olaga datorintrång.
Citera
2024-01-06, 14:19
Medlem
Lassemannen33s avatar
Ännu en förtala video ute, denna gång är det brodern som försöker rentvå kvinnominshandlaren
Citera
2024-01-06, 14:21
Medlem
Tror ni han är helt oskyldig till misshandel? Synd att han inte skyddade sitt barn mot Linnea, tycker personligen det är riktigt dåligt som pappa, i sånna lägen förlorar man vårdnaden om nu Julia hade velat.
Citera
2024-01-06, 14:21
Medlem
Går igenom Jockes videos med Linnea Heard i .

Hon går inte ur bilen varken vid ankomst till Norrköping och hälsar på ressällskapet eller in på macken. Första man ser av henne är när hon står som en fangirl i Legobutiken och skrattar åt Lionel och Jocke: https://youtu.be/IHF5AoV_JhY?si=tuvkW1Pzl1Erommk
Citera
2024-01-06, 14:22
https://youtu.be/L4FCaoxdqF4?si=99HAtivVBYb5EUia
Här är Rasks syn på Chrippa, iallafall för tre månader sen.

https://youtu.be/6PdJXlEdKCs?si=B7hGO2iUFdhuJAvM
Nu har han tydligen ändrat sig...

Lite pinsamt hur Rask försöker få det att låta som om det krävs högskoleutbildning för att ändra instaprofilen från offentlig till privat 18 min in...🤣
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-01-06 kl. 14:28.
Citera
2024-01-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Gällande psykologin bakom Chrippa och Linnea så är det rätt symptomatiskt att det handlar om ett borderline-fall som förälskat sig i en narcissist. Just borderline/narcissist relationsdynamiken är kraftigt överrepresenterad inom t.ex parterapin och det har skrivits många böcker av psykologer och liknande om just den typen av relationsförhållande. Helt enkelt så verkar det som att dessa två personlighetsstörningar dras till varandra som magneter då narcissister älskar att bli "lovebombade" och borderline-fall älskar att avguda och "lovebomba" andra. Så de ser naturliga "targets" i varandra där tjejen traditionellt har BPD och killen/mannen har NPD.

Många "normala" personer har mkt svårt för personer som t.ex blir beroende av en och verkligen dyrkar och sätter sin partner på en piedestal mer eller mindre omedelbart. De blir väldigt besatta och "clingy" men den negativa aspekten, som är att de blir otroligt kontrollerande, märks inte så mkt inledningsvis då de lever med rosa glasögon på sig och svävar på moln. Det är först när smekmånaderna är över som de visar sina rätta ansikten och polletten trillar ner för somliga avseende deras "Dr. Jekyll and Mr. Hyde" karaktär. Narcissister besitter en svaghet i att de inga hyser några problem alls, snarare tvärtom, med att bli avgudade och de älskar att ha en "cheerleader" som inte ser några fel eller brister alls med ens uppträdande. I och med att de är grandiosa med uppblåsta egon så ser de heller inget märkligt i det, dvs att det skulle vara potentiellt manipulativt, utan snarare säger man "äntligen har jag träffat ngn som ser mig för den jag är" och inser ens enorma storhet, typ. I dessa relationer så är narcissisten ofta den explicit aggressive medan borderline-individen är mer subtilt passiv-aggressiv.
Tycker i alla fall att det är väldigt uppenbart att Chrippa är narcissist, en mer narcissistisk människa är svår att hitta ärligt talat, det är nästan på Trump nivå av narcissism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in