Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Det stod varken Chrille eller vem meddelande kom ifrån. Så det du säger är fejk!
Det är svårt att avgöra vad som är fejk eller inte baserat på prints...
Vi snackar om klipp och klistra kreatörer som leker vid datorn och snackar skit och smider osportsliga planer dag som natt.
Citera
2024-01-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Chrippa är inte så skuldsatt som så många tror.
Att ringa till KFM och bara fråga ger en svar. Chrippa verkar betala av sina skulder, och det är i en snabb takt.
Tidigare låg hans skulder på närmare 2 miljoner. Idag ligger saldot på närmare 500k, vilket inte är märkvärdigt.
Så alla ni som tror Chrippa skattefuskar osv kan lägga ner på direkten.

Skulden hos kronofogden låg på 58 000 i augusti förra året, men han hade inkassokrav på över miljonen. Hans skuld hos kronofogden har alltså ökat om man ska gå efter dina siffror.
Citera
2024-01-12, 09:40
Medlem
Så mycket skit i tråden så jag orkar inte leta igenom, men är det någon som vet om åtalet lades ner? Eller varför släpptes han?
Citera
2024-01-12, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är vad jag också misstänker

Kan inte hans rike kompis Gustav öppna plånboken? Killen taxerade årsinkomsten till 561 000 förra året
Citera
2024-01-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är också kriminellt att misshandla någon...

Att anklagas för misshandel är tydligen värre än att smuggla droger och leva på att inte göra rätt för sig, betala räkningar..
Våldtäkt är något Anjo skrattande påstått att Chrippa anklagats för, han vet att det inte är så.
Varifrån kommer uppgiften? Från Chloes surfpadda...där det printats lämpliga privata konversationer... som inte ens behöver vara äkta. Även om Jocke säger så.

Jocke har dragit igång en häxjakt med hjälp av sin dödspatrull som ska tysta och förvrida sanning och lögn, samtidigt spelar på att det är så tungt och svårt att vara offentlig, man vill bli lämnad ifred, men fortsätter slänga ut rökridåer och sprider bevis i form av prints...

Det är skrämmande eftersom dessa youtubers har barn och ungdomar som följer, som ser upp till dom.

Vad förmedlar Anjo, Rask, Jocke, Chrippa till nästa generation?

Inte fan är det etik och moral, hur man är en bra kompis, ärlighet, värdet av en riktig vän.

Riktiga vänner sparar inte konversationer, smyginspelningar, sprider hemligheter, snackar skit och går samman hotar och mobbar andra.

När kritiken kommer, då är det bara avundsjuka haters som inte har något liv som gömmer sig och hatar??!

Offerkoftan dras på och man värnar om sitt privatliv, sina baaarn.

Sitter du och raderar sms och liknande konversationer? Jag har åratal av konversationer kvar utan att ha försökt "spara" något.
Citera
2024-01-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Så mycket skit i tråden så jag orkar inte leta igenom, men är det någon som vet om åtalet lades ner? Eller varför släpptes han?

Utredning pågår
Citera
2024-01-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Förtals gänget påstår att Linnea tömt Chrippas bankkonton.
Vilket känns orimligt, hur skulle hon kunna göra det? vem fan ger sin partner tillgång till sitt bank id och kod efter bara 5 månader tillsammans?
Mer troligt att det har något att göra med polisens utredning, skatteverket eller kronofogden, om pengarna verkligen satt på Chrippas konto.

Enligt nästan samtliga deltagare i tråden har ju vid ett flertal tillfällen hävdat att Chrippa satt över sina intäkter på utländska banker eller kryptotjänster, för att dölja dessa för svenska myndigheter. Utländska tjänster använder ytterst sällan BankID. Kryptotjänster gör det ju än mer sällan.

Men L verkar haft tillgång till hans molntjänster, och så omöjligt är det väl inte att hans lösenord sparats i just den heller?
Citera
2024-01-12, 10:08
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:

Jockiboi satte press på polisen vilket fick han utsläppt enligt han själv, och det är genom drevet mot brottsoffret som Jockiboi har pressat och lämnat "bevis" till snuten, enligt han själv.
Jag tippar personligen på att dom släppte Chrille tillfälligt för att drevet skulle dämpas lite tills rättegången då jag tror att Chrille får fängelse , och drevet riktas mot dom som har startat drev efter drev i många år nu.

Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur går det för våran kära Whitethrash klan? Jävla lowlife familj Berg/Lundell är alltså. Dom gör allt för visningar på youtube.

Chrille var taskig mot Jockiboi när dom var barn, tills Jockiboi började skära sig själv för att visa hur onda hans småsyskon var. Jockiboi glömde aldrig att hämnden var hans rättighet att ta sen barnsben. Jockiboi startade drev mot Chrille för några år sedan när Jockiboi skulle skriva en förtalsbok om Chrilles mor.

Idag tror Chrille att Jockiboi har ett gott hjärta och är hans närmaste vän, fast Jockiboi fick Chrille livstidsbannad från youtube genom en ide där Chrille skulle doxa flashbackare. Jockiboi gjorde det för sin hämdrätt sen barnsben.

Jockiboi skyllde på Linnea som blev grovt misshandlad av Chrille som ska avtjäna fängelsestraff utan att veta om , att det var Jockibois mästerplan som har lyckats få hämden tillslut, medans Chrille hyllar psykopaten Jockiboi som går igång på att manipulera småhjärnor som Chrille..

Slutet gott, allting gott.

Allt korrupt har inom sig ett frö för sin egna utrotning.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-01-12 kl. 10:13.
Citera
2024-01-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Snubben hade förmodligen inte en spänn på sina konton när han greps och passar nu på att skylla sin pankhet på Linnea för att få brorsan att öppna plånboken och låna honom cash.

Det skulle inte vara första gången, något Jockeponken själv gått ut med. Chrippa är mer intresserad av Jockes bankkonto än av honom som bror
Citera
2024-01-12, 10:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Han är fortfarande misstänkt. Utredningen pågår fortfarande. Åtalet är inte nedlagt.

Han var häktad så han inte kunde röja undan bevis, så troligen har dem samlat in alla bevis, och har då ingen laglig anledning att fortsätta ha honom häktad.
Citera
2024-01-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
doxing är inte tillåtet, och Chrille blev av med sin youtubekanal pga hans nya doxing projekt mot flashbackare.

Att Jockiboi låtsas som att doxing är tillåtet.. och att Linnea har stulit pengar och stängt kanalen är det lortigaste som jag nånsin skådat.

Chrille kommer aldrig mer att göra youtube, men istället för att kolla upp om doxing är tillåtet så lyssnar dom på Jockiboi som skyller allt på en 23 åring istället för att erkänna doxing-tabben som avslutade Chrilles karriär på youtube.

Fejkfamiljen Berg liksom, där sanningen är så oviktigt att andra får ta skulden när dom lurar sig själva.

Jockiboi borde veta att doxing får kanaler bannade , fast Jockiboi är nog mest efterbliven av dom, så han kanske inte ens vet att hans doxingide stängde Chrilles kanal, och att Jockiboi ska hålla käften om han inte ens vet att doxing är allvarligt och förbjudet överallt.

Hahaha vilke dårar. Och Linnea ska bli influenser istället för att hämta förtsls-skadestånden..

Så vi kan väl räkna med att Chrille anmäler förtal när Linnea öppnar munnen och familjen Berg helt plötsligt vet vad förtal är.

Om kanalen blivit nedstängd pga ett regelbrott, så hade ju givetvis Chrippa fått ett meddelande om det, där det står. Så du kan nog lugnt utgå från att det inte är det som hänt.

Och ja, jag vet att det är andra som redan påpekat det för dig.
Citera
2024-01-12, 10:22
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om kanalen blivit nedstängd pga ett regelbrott, så hade ju givetvis Chrippa fått ett meddelande om det, där det står. Så du kan nog lugnt utgå från att det inte är det som hänt.

Och ja, jag vet att det är andra som redan påpekat det för dig.

Jag vet att när såna regelbrott sker så säger youtube inte ett knyst, dom tar bara bort kanalen.
Jag kollar mer på amerikanska kanaler än svenska.
Finns många amerikaner som har gnällt över att youtube inte svarar gällande deras borttagna kanaler.

Doxing är superallvarligt i Amerika där snutar med automatvapen dyker upp för att rädda ett påhittat kidnappningsoffer, direkt efter att nån blir doxad. Folk har blivit skjutna pga doxing, så det är inget snack om vart Chrilles kanal tog vägen.

Youtube slösar inte ens tid att besvara Chrille, som för Youtube ser ut som en idiot som ville mörda genom doxxing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in