Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 16:13
  #16345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det där med Jacke är fan sorgligt på riktigt. Så nu duger han?
Brödernabergkanalen?
Citera
2024-01-14, 16:14
  #16346
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Precis, Jacke är nykter och har valt bort drogerna, genomgått en enorm förändring.

Med detta drev, startat av Jocke, har Jacke manipulerats till att släppa guarden för att stötta sin bror, så som Jocke och klanen drev bort Jessica.

Hur kan man göra så mot sin egen bror?

Han tyckte väl i efterhand att det Chrippa gjorde när han var i samma sits var en bra grej och nu vill han göra samma. De är trots allt bröder, de stöttar nog varann. Däremot har jag svårt att se en fullvuxen man gråta offentligt för att brorsan sitter i häkte!
Citera
2024-01-14, 16:22
  #16347
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Har Chrippa nekat? Vart? När? Hur?

Han började neka direkt när han visste att snuten skulle ta han.
Då skrev han till Julia eller Cluee news att Linnea ljuger om att han våldtog, slog och låste in henne.
Sen greps han och har nekat hela vägen som en äkta skurk.. fast det uppenbarligen finns massa bevis annars hade han inte häktats.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han blev häktad pga kollusion, inte för misshandel. Inte heller grov misshandel som du ständigt påstår!

Då finns det bevis för brott, bevis som Chrille hade förstört om han blev utsläppt för tidigt.

Vi har olika åsikter, det är okej.

Alfapojkar som du får tro precis vad du vill med din fria vilja.
Citera
2024-01-14, 16:24
  #16348
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Han började neka direkt när han visste att snuten skulle ta han.
Då skrev han till Julia eller Cluee news att Linnea ljuger om att han våldtog, slog och låste in henne.
Sen greps han och har nekat hela vägen som en äkta skurk.. fast det uppenbarligen finns massa bevis annars hade han inte häktats.



Då finns det bevis för brott, bevis som Chrille hade förstört om han blev utsläppt för tidigt.

Vi har olika åsikter, det är okej.

Alfapojkar som du får tro precis vad du vill med din fria vilja.


Nej inte riktigt så det funkar. Blåmärken är inte bevis för ett brott. Om du halkar och gör illa dig, är det bevis för att ett brott begåtts?
Citera
2024-01-14, 16:28
  #16349
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nej inte riktigt så det funkar. Blåmärken är inte bevis för ett brott. Om du halkar och gör illa dig, är det bevis för att ett brott begåtts?

Grep snuten nån för grov misshandel så fanns det svåra skador eller tecken på extra hänsynslöst våld.

Personligen så tror jag inte att poliser råkar tro att rivsår på armen är grov misshandel.
Citera
2024-01-14, 16:32
  #16350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
dem kommer hålla ihop ett par månader, kanske längre om Chrippa döms till fängelse.
Och sen kommer Chrippa börja se sig om igen efter en ung och omogen tjej igen.

Svårt att lära gamla hundar sitta.
Han kommer inte ändra sitt beteende eller attityd, om han nu skulle göra det så är det ytterligare en fasad som kommer hålla tillfälligt.

Samtliga i detta drama kommer fortsätta i gamla spår och inte lära sig ett skit.
Citera
2024-01-14, 16:40
  #16351
Medlem
Den där Gustav vill man inte ha som vän..
Nu hänger han ut Linneas mejladress och mejl till kronofogden angående en begäran om att få hjälp att hämta sina saker ur lägenheten då hon blir hotad och preddad av denna man och hans umgänge.

Han kommenterar följande:

Haha nu får det väl för fan räcka😂
Var överens om att jag skulle öppna den i fredags den 12e kl 13 och hon har skickat in det här på onsdagen den 10e..?!
Lägenheten öppnades men återigen dök hon inte upp för att hämta sina grejer.
Och hotad och pressad?
Va ska jag pressa henne på och varför i hela världen skulle jag hota henne, haha WHAT😂
Har inte ens varit på plats eller ens tänkt möta upp henne utan har bara låst upp då jag inte vill va i närheten av henne, det är ju inte speciellt hotfullt😂


Edit: Gustav lägger upp en bunt papper från kronofogden, daterade 24-01-11 och skriver följande:

Juste glömde det viktiga, beslutet avslås🙏
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-01-14 kl. 16:50.
Citera
2024-01-14, 16:58
  #16352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den där Gustav vill man inte ha som vän..
Nu hänger han ut Linneas mejladress och mejl till kronofogden angående en begäran om att få hjälp att hämta sina saker ur lägenheten då hon blir hotad och preddad av denna man och hans umgänge.

Han kommenterar följande:

Haha nu får det väl för fan räcka😂
Var överens om att jag skulle öppna den i fredags den 12e kl 13 och hon har skickat in det här på onsdagen den 10e..?!
Lägenheten öppnades men återigen dök hon inte upp för att hämta sina grejer.
Och hotad och pressad?
Va ska jag pressa henne på och varför i hela världen skulle jag hota henne, haha WHAT😂
Har inte ens varit på plats eller ens tänkt möta upp henne utan har bara låst upp då jag inte vill va i närheten av henne, det är ju inte speciellt hotfullt😂


Edit: Gustav lägger upp en bunt papper från kronofogden, daterade 24-01-11 och skriver följande:

Juste glömde det viktiga, beslutet avslås🙏


Men varför håller han på och lägga ut saker hela tiden?
Snacka om att så gärna vilja vara en del av drevet. Jävla larvigt hur han beter sig.
Citera
2024-01-14, 16:59
  #16353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men varför håller han på och lägga ut saker hela tiden?
Snacka om att så gärna vilja vara en del av drevet. Jävla larvigt hur han beter sig.

En springpojke gör vad han blir tillsagd att göra
Citera
2024-01-14, 17:03
  #16354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han tyckte väl i efterhand att det Chrippa gjorde när han var i samma sits var en bra grej och nu vill han göra samma. De är trots allt bröder, de stöttar nog varann. Däremot har jag svårt att se en fullvuxen man gråta offentligt för att brorsan sitter i häkte!
Ditt kvinnohat och rasism genomsyrar dina inlägg, du talar nedsättande om en oskyldig ung tjej, som råkat ut för Chrippas boys.

Linnea har mig veterligen inte gjort någonting alls.
Att Jocke manipulerar igång drev och får tillgång till Lillens padda är under all kritik.
Jocke och Anjos detektivbyrå skulle aldrig tagit sin första klient, Chrilleboi.
Det är sent att vara efterklok.
Citera
2024-01-14, 17:07
  #16355
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Alla människor har vardagsskador. Har man även varit i fjällen dagarna innan så har man blåmärken. Betyder inte ett skit egentligen! Däremot om en läkare fastställer att det har använts våld eller om de hittar något på mgm som överensstämmer med skador på bo så är det något annat.

Varför envisas ni så mycket med att tro på L?
Är det så att ni vill att det ska vara sant?
Linnea har ju inte ens sagt något. Så hur ska vi kunna tro på L när hon inte ens yttrat sig? Enligt rykten ska det inte ens vara Linnea som anmält Chippa för misshandel.

Jag väntar på FUPen för att veta vad som hände.
Dock talar dem bevis som kommit från polis och domstol gällande gripandet och häktet att något faktiskt hänt.

Däremot är jag extremt emot det drev som förtals gänget driver emot Linnea.
Och jag tycker det är extremt skrämmande att människor tar allt förtals gänget säger som sanning, att människor helt verkar ha förlorat förmågan att tänka själva, att människor helt verkar sakna källkritik. Det är riktigt skrämmande.
Citera
2024-01-14, 17:10
  #16356
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Svårt att lära gamla hundar sitta.
Han kommer inte ändra sitt beteende eller attityd, om han nu skulle göra det så är det ytterligare en fasad som kommer hålla tillfälligt.

Samtliga i detta drama kommer fortsätta i gamla spår och inte lära sig ett skit.
Dock är det lite läskigt mtp det Julia sa i tidigare FUPen om Chrippas beteende emot henne, och någon kommenterade att när chrippa satt häktad livade Julia ofta, men efter han släpptes och flyttade hem till dom slutade hon söndag live...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in