Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jacke använde visst kanalen, även om det inte var hans enda inkomst källa, och tydligen såg Jacke ett värde i kanalen eftersom Chrippa köpte den av honom. Vore kul om Jacke startade en ny kanal.
Om Chrippa är så "populär och älskad" som folk påstår så borde han snabbt få nya följare ifall han startade en ny youtube kanal. Han behöver ju inte "grinda" så som en helt okänd människa måste göra.

Jacke använde kanalen till viss del, dock så var det inte för att tjäna pengar. Jacke ville väl hjälpa sin bror och fick en slant för besväret.

Ser inte varför det ska sticka folk i ögonen?

Sedan skulle han väl ha kunnat startat en ny men med tanke på "För att bli en YouTube-partner måste du ha minst 1000 prenumeranter och 4 000 timmars visningstid under det senaste året innan du kan ansöka."

Så är det väl just de 4000 timmarna som kan ta längst tid att uppnå och då han inte har något annat jobb så skulle ha stå utan den inkomsten.

Så blev det enklast att Chrippa tog över kanalen som då "jobbar" med sociala medier!
Citera
2024-01-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurmoppen
Men borde det innebära att de splittar 50/50 då på all inkomst från kanalen?

Nä, då Chrippa köpte ut Jacke från kanalen, men innan så gjorde dom väl det får vi väl utgå ifrån. Tror inte Jacke är så sniken ändå, då han verkar älska sin bror.
Citera
2024-01-27, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Nä, då Chrippa köpte ut Jacke från kanalen. Tror inte Jacke är så sniken ändå, då han verkar älska sin bror.

Ah är det bekräftat?.. sorry inte hängt med i svängarna på nån v 🥱😆
Citera
2024-01-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ah är det bekräftat?.. sorry inte hängt med i svängarna på nån v 🥱😆

Han sa det på livestreamen på Twitch för 30 min sen.
Citera
2024-01-27, 23:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Han sa det på livestreamen på Twitch för 30 min sen.
Köpte tydligen ut honom för ett hegge ladd.
Citera
2024-01-27, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det här med att fu öppnas igen är inte det ganska ovanligt?

Var kan jag se att FU är återupptagen?
Citera
2024-01-27, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Köpte tydligen ut honom för ett hegge ladd.

Får han in cash på folk som är inne på twitch? Fattar inte folk som vill sponsra till att han kan minska sina skulder isf…
Citera
2024-01-27, 23:46
Medlem
Citat:
Får han in cash på folk som är inne på twitch? Fattar inte folk som vill sponsra till att han kan minska sina skulder isf…

Nä, inte ännu. Måste öppna upp för donationer och reklam.

"To become a Twitch Affiliate, you must meet the following 4 requirements:

Reach 50 Followers
Stream for 8 Hours
Stream on 7 Different Days
Reach an Average of 3 Viewers"

Så det är väl punkt 2 och 3 han måste få till och sen så har han det i hamn. Verkar vara en del som är på han i chatten ang donationer.

Men tanke på hans views atm så kan han tjäna en liten hacka där med!

Sen är det väl jättebra om han kan minska sina skulder och göra rätt för sig oavsett hur han tjänar sin "lön"?
Senast redigerad av Knarkblomman 2024-01-27 kl. 23:49.
Citera
2024-01-27, 23:51
Avstängd
Citat:
Nä, inte ännu. Måste öppna upp för donationer och reklam.

"To become a Twitch Affiliate, you must meet the following 4 requirements:

Reach 50 Followers
Stream for 8 Hours
Stream on 7 Different Days
Reach an Average of 3 Viewers"

Så det är väl punkt 2 och 3 han måste få till och sen så har det i hamn. Verkar vara en del som är på han i chatten ang donationer.

Men tanke på hans views atm så kan han tjäna en liten hacka där med!

Sen är det väl jättebra om han kan minska sina skulder och göra rätt för sig oavsett hur han tjänar sin "lön"?

Tack för förklaringen!

Men FAN. Vill inte han ska bli rik på att vara den han ”är”. Jäklar vad detta drama med L fört honom in i rampljuset = mucho mas dineros..

Undrar vad som händer med Chipsis och Pundis om ett par månadet när detta ”lagt sig”..
Citera
2024-01-27, 23:53
Medlem
Citat:
Var kan jag se att FU är återupptagen?

Scrolla tillbaka några sidor så finns dagboksblad från tingsrätten.
Citera
2024-01-27, 23:56
Medlem
Citat:
Tack för förklaringen!

Men FAN. Vill inte han ska bli rik på att vara den han ”är”. Jäklar vad detta drama med L fört honom in i rampljuset = mucho mas dineros..

Undrar vad som händer med Chipsis och Pundis om ett par månadet när detta ”lagt sig”..

Tror han återgår till normala nivåer som innan allt drama som har varit. Han kommer fortsatt kunna leva på att vara influencer ett tag till. Men en sak är säkert. Det lär inte vara för all evighet såklart!

Men det verkar han vara på det klara med och sagt själv flertalet ggr. Men just nu så verkar Chrippa kunna leva ett relativt gott liv med den inkomst han inbringar.

Sen alla som glor på youtube utan reklamblockerare och donerar på Twitch är en annan sak jag inte förstår.
Citera
2024-01-28, 00:03
Avstängd
Citat:
Tror han återgår till normala nivåer som innan allt drama som har varit. Han kommer fortsatt kunna leva på att vara influencer ett tag till. Men en sak är säkert. Det lär inte vara för all evighet såklart!

Men det verkar han vara på det klara med och sagt själv flertalet ggr. Men just nu så verkar Chrippa kunna leva ett relativt gott liv med den inkomst han inbringar.

Sen alla som glor på youtube utan reklamblockerare och donerar på Twitch är en annan sak jag inte förstår.

Har också tänkt den tanken faktiskt, jag som kör med tex Youtube premium (alltså utan reklam), samt Adblockers program.. ger jag då honom dollars genom att se på hans videos?

Jag fattar inte människor som tex ser på youtube utan blockerare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in