Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-28, 19:28
  #24901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Den fick han av Jocke.
Nu snackar vi om hans skuld hos Telia som är hos fogden och inte hans nya telefon. Dessa skulder lär vara 1-2 år gamla. Hur annars skulle han kunnat få 30k i skuld hos Telia?
Citera
2024-01-28, 19:31
  #24902
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ett av Skabbes otaliga inkassokrav är på över 30000 från Telia - hur lyckas man få en sån skuld...? Stänger de inte av abonnemanget bara om man inte betalar fakturan?

Stämmer ryktet att han jobbat som telefonförsäljare i Spanien, men varit så jävla korkad att han ringde från ett teliakonto?

Telefoner på faktura , inte så jävla svårt när dom nya kostar minst 10000 nya

Han lär ju ha roid-rage konstant med stressen han har över pengar och visa sin image utåt lyxigt , så en del mobiler gåre nog in i väggen när han är i topp..
__________________
Senast redigerad av Forsokskanin 2024-01-28 kl. 19:33.
Citera
2024-01-28, 19:37
  #24903
Medlem
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Chrippa kan väl vara med i PH eller ExotB. Även om han är gammal så är han ju mentalt lagon för programmen

Ja det hade varit något och passande och framförallt extra kul om det gick parallellt med när man får se Linnea på Efterlyst.
Citera
2024-01-28, 19:41
  #24904
Medlem
Skulden till Telia uppkom under 2023 och är oreglerad än idag.

Den fanns inte med när Skabbe begärdes i personlig konkurs i december 2022. Redan i december 2022 hade han 30 betalningsanmärkningar och inkassofordringar på över 1 300 000 SEK utan några som helst tillgångar.


Varför skulle Telia bevilja kreditköp av mobiltelefoner till någon med den bakgrunden? Skabbe saknade både inkomst och anställning vid tiden, han hade redan näringsförbud.
Citera
2024-01-28, 19:43
  #24905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skulden till Telia uppkom under 2023 och är oreglerad än idag.

Den fanns inte med när Skabbe begärdes i personlig konkurs i december 2022. Redan i december 2022 hade han 30 betalningsanmärkningar och inkassofordringar på över 1 300 000 SEK utan några som helst tillgångar.


Varför skulle Telia bevilja kreditköp av mobiltelefoner till någon med den bakgrunden? Skabbe saknade både inkomst och anställning vid tiden, han hade redan näringsförbud.

Hans UC är varje säljares mardröm
Citera
2024-01-28, 19:49
  #24906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hans UC är varje säljares mardröm

Kan det vara fråga om bedrägeri, tror du? Har Skabbe med uppsåt lurat Telia att han ska betala för varorna?
Citera
2024-01-28, 19:54
  #24907
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Ja, precis, normen.
Att Linnea är så hemsk tror jag inte.
Att Chrippa är våldsam tror jag inte.

Nånstans mittemellan skulle jag tro, de förstörde för varandra helt enkelt, vilket är rätt så normalt, absolut inget att göra 10 videos om… Har även tänkt är det PR trick?

Joz grejen var ju det, Valleboi som skulle döda familjen Lundell var det, Olof k osv osv…..
Vad menar du med att Joz, Valleboi och Olof K var ett PR trick?

Att Jocke och hans vänner gjorde massor med videos för att tjäna pengar på situationen, absolut, men det var äkta. Joz drog det till domstol och tjejen dömdes för förtal, Valleboi var väl den mentalt handikappade killen? Han blev väl också dömd i domstol?

PR trick är oftast fejkade saker, fejkade relationer, fejkade draman, osv. Dessa grejer var riktiga, sedan att Jocke och hans vänner valde att tjäna pengar på en riktig situation (så som dem gör nu med Linnea) är en annan sak
Citera
2024-01-28, 19:59
  #24908
Medlem
Undrar hur det egentligen var med Skabbes jobb som telefonförsäljare i Spanien som han pratade om vid senaste rättegången.

Han sa nog bara till Julia att han "pratade affärer" i telefon när hon frågade. I själva verket ringde Skabbe hela tiden till Linnea i Sverige. Från Spanien. Från ett teliaabonnemang.

Då går 30 000 fort.
Citera
2024-01-28, 20:08
  #24909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad menar du med att Joz, Valleboi och Olof K var ett PR trick?

Att Jocke och hans vänner gjorde massor med videos för att tjäna pengar på situationen, absolut, men det var äkta. Joz drog det till domstol och tjejen dömdes för förtal, Valleboi var väl den mentalt handikappade killen? Han blev väl också dömd i domstol?

PR trick är oftast fejkade saker, fejkade relationer, fejkade draman, osv. Dessa grejer var riktiga, sedan att Jocke och hans vänner valde att tjäna pengar på en riktig situation (så som dem gör nu med Linnea) är en annan sak

Ja. Jag ber om ursäkt hade fel, jag menade att Jocke & co fejkade till eller hur säger man? Mjölkade situationen. Svenska är inte mitt första språk så sorry blev fel 😝
Citera
2024-01-28, 20:13
  #24910
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Ja alltså jag önskar att alla Anjos videos blev borttagna. Spelar ingen roll dock då personer redan sett den…

Hur kan 1 video få folk att hata en annan?
OMG Anjo sa det här om X fuck den personen! Låt oss mordhota!

Synd att folk avgudar sina youtubers…

Ja, det är nog inte så intelligenta personer som tittar på det där och normen är nog småbarn av de som manipuleras... men ANJO borde bli avstängd från youtube det är sjukt att han får använad plattformen sådär.
Citera
2024-01-28, 20:16
  #24911
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, men Skabbe kanske har frilansat...? Jobbat över? Skriker gör han ju så det räcker och blir över, men han hörs nog inte ända från Spanien till Sverige.

Skabbe hade nog gjort bäst i att skaffa ett spanskt abonnemang.

"Can't make this shit up".

Det hade ju varit underhållande att höra ett inspelat samtal han haft med någon som ogillade att en försäljare ringer upp om han nu jobbat med telefonförsäljning.
Citera
2024-01-28, 20:29
  #24912
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Ja. Jag ber om ursäkt hade fel, jag menade att Jocke & co fejkade till eller hur säger man? Mjölkade situationen. Svenska är inte mitt första språk så sorry blev fel 😝
Ja, dem gör verkligen allt för att mjölka alla situationer. Det som hänt emellan chrippa och Linnea är hemskt och oavsett vem av dem som ljuger/talar sanning så är det hemskt, och inget man ska mjölka och tjäna pengar på. Utan lämna åt domstolen att utreda och dömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in