Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-07, 11:42
  #26521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Därför att Chrippa åter igen lurat dom klart som fan vi ska få veta då. Eller ska folk som du, som är så nativa och tror på allt Chrippa säger fortsätta tro att han helt plötsligt ändrat sig?
Men det är inte en realityshow.

Där är det största problemet.
Ingen har med Chrippas kärleksliv att göra, såtillvida han inte själv vill berätta.

Det som nu har hänt är att Jocke, Gurra och Anjo har tagit lagen i egna händer och försökt styra upp Chrippas liv, efter att han gett sig på Linnéa och häktades för det allvarliga brottet.
Under tiden han satt häktad, skedde en häxjakt utan dess like där brottsoffret skulle målas upp som en "borderlinepsykopathora"

Det är problematiskt
Citera
2024-02-07, 11:44
  #26522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det är svårt för personer med hans diagnoser att hålla känslor och impuls i styr...

Jo absolut, jag kan förstå det. Men samtidigt allt de här borde ju gå till polis eller rättare myndigheter som har fog för detta än att de ska läggas ut på YouTube för allas beskådning.

De är väl lite samma sak att de lägger upp ett förhör med ett barn som. påstod något innan de ens gick till polisen. Bara de är ju rent ut sagt idiotiskt
Citera
2024-02-07, 11:45
  #26523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Behöver hela internet få reda på det?
Varför kontaktar inte Jocke polisen, utan att först dra in Anjo och leka sheriff?

Det var i Crippas video där man såg en spegelbild av L, också att Chloe sa jag älskar Linnea som fick följarna att spekulera. Innna det var Anjo och Jocke knäpptysta hade avföljt crippa i tystnad. Därefter började rykte gå.. att filmen spreds är för att motbevisa att Jocke begår hemfridsbrott som folk förösker få det till… men filma behövde dem göra annars hade crippa sagt det finns inga bevis.
Citera
2024-02-07, 11:45
  #26524
Avstängd
Chrippas senaste video så ser man inte Linnea någonstans när han vandrar runt i lägenheten... Jag ger mig fan på att hon satt i städskrubben under tiden som det psykot hon är!!
Citera
2024-02-07, 11:46
  #26525
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ja,Anjo har ju läckt en kort film där hyresvärden är med på film och i denna så pratar jocke om att han ska säga upp lägenheten imorgon (läs idag)

Hyresvärden pratar om att dom har mottagit antal klagomål från andra hyresgäster ang chrippa. Förmodligen då han pratar så jävla högt.
Vart kan man se den filmen?
Citera
2024-02-07, 11:49
  #26526
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Chrippas senaste video så ser man inte Linnea någonstans när han vandrar runt i lägenheten... Jag ger mig fan på att hon satt i städskrubben under tiden som det psykot hon är!!

Han klipper ju i videon i början när han tänkte titta in i rummet, för där ligger Linnea
Citera
2024-02-07, 11:49
  #26527
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Nej inget hemfridsbrott. Jockes kontrakt där han har nycklar och dessutom öppnade hyresvärden och inte Jocke själv. Soc var informerade med.


Ugh det spelar ingen roll att kontraktet är på Jocke.. han har mer eller mindre överlåtit lägenheten i olovlig andrahand till Chrippa. Han får inte gå in där med eller utan hyresvärd. Det där är hittepå-regler för att passa ens narrativ.

Hyresvärden har dock gjort ett större fel än Jocke. Varför hyresvärden kom och låste upp är för mig en gåta.

Dom skulle tillkallat polis och gått den vägen för att få tillträde till lägenheten. Vi bor i Sverige, inte Bolivia.
Citera
2024-02-07, 11:55
  #26528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart kan man se den filmen?
"Linnea hos Chrippa da kofot"
https://streamable.com/8d4jhm
Citera
2024-02-07, 11:56
  #26529
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Linnea har ingen skam i kroppen.. Hon vet att hon inte får vara i lägenheten ändå sitter hon där och såklart i hans kläder...

Nu kan ju varken jocke eller anjo bestämma vem chrippa umgås med, och eftersom "misshandeln" av ungen är skitsnack. Eller finns det någon som kan visa ett papper på att soc säger vem som får och inte får vara hemma hos chrippa och att jockiboi väljer att ta med en benzad anjo är ju helt obegripligt, för chripa kan däremot välja vem som får och inte får komma in i hans bostad, spelar ingen roll om jockiboi står på kontraktet, det är fortfarande svettlökens bostad. Gillar inte chrippa, men hoppas han anmäler det där hemfridsbrottet
Citera
2024-02-07, 11:57
  #26530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart kan man se den filmen?

Jag såg den på Anjos reel liksom flera andra i tråden. Orkade inte fixa med att ladda hem och reupload den. Det får någon annan fixa med.
Citera
2024-02-07, 11:57
  #26531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ugh det spelar ingen roll att kontraktet är på Jocke.. han har mer eller mindre överlåtit lägenheten i olovlig andrahand till Chrippa. Han får inte gå in där med eller utan hyresvärd. Det där är hittepå-regler för att passa ens narrativ.

Hyresvärden har dock gjort ett större fel än Jocke. Varför hyresvärden kom och låste upp är för mig en gåta.

Dom skulle tillkallat polis och gått den vägen för att få tillträde till lägenheten. Vi bor i Sverige, inte Bolivia.

Vad säger att Jocke har överlåtit lägenheten i andrahand till Chrippa olovligt?

Om hyresvärden har gett ok till det, vilket givetvis är upp till hyresvärden, så är det ju knappast olovligt.

Eller har det framkommit uppgifter om att Jocke gör det här bakom ryggen på sin hyresvärd?
Citera
2024-02-07, 11:57
  #26532
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag förstår inte varför det verkar helt normaliserat för dom som följer detta drama att Jocke och Anjo med utpressning försöker tvinga Crippa till att inte vara med Linnea. Han är ju för fan en vuxen man som har rätt att ta egna beslut!
Det är så slugt av Jocke att låtsas vara en förstående och stöttande bror när han inte alls är det egentligen. Allt ska ju vara på Jockes premisser annars hamnar Crippa på gatan. Crippa ska vara med Julia inte Linnea annars hamnar Crippa på gatan osv.
Vad fan är det för stil? Hade min bror betett sig så, så hade jag bett honom dra långt åt helvete för länge sedan.
Sedan så borde inte Crippa tagit hjälp av sin bror från första början då han borde veta hur han är och vad han kräver i gengäld för att han ska hjälpa honom med boende. Han borde ha löst ett eget hem såklart, han är trots allt en vuxen man och pappa. Det är hans skyldighet att skaffa sig och dottern ett hem!
Det där skrev jag om redan när Chrippa släpptes ur häktet.
Förtals gänget hade planerat allt, dem hade i ca 4-5 videos, 8-10 timmar, planerat Chrippas liv, han och Julia skulle bli familj igen, dem skulle bli ett par.
Dem körde chrippa från häktet hem till Julia. Var det någonsin någon som frågade chrippa vad han ville?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in