Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 10:54
  #27853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Missade du allt sjukt han har sagt om vad L utsatte hans dotter för? ALla sms hon kallar henne hournge osv osv? Till och med slagit ungen, och du sitter på allvar och stöttar Chrippa till 100%. Skaffa en psykolog eller något din missbildade bonde.
Har du sådana här problem med läsförståelsen så rekommenderar jag dig att öva på det ett tag och återkom sedan.

Hur sjutton kom du fram till den här slutsatsen utifrån min text?
Citera
2024-02-15, 11:16
  #27854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vad var det jag inte förstod i att du backar Chrippa till 100% i det hela? Chrippa har använt sin egna dotter för videos i många år för att tjäna pengar så vad är skillnaden? Jävla idiot alltså.
Du har ju jätteproblem, stackare.

Jag ställer mig aldrig bakom någon kreatör som kapitulerar på sina barn, men att det Anjo har pysslat med är det grövsta jag har skådat på sociala medier.
Vilket jag skriver.


Jag skriver också att det här är den ENDA frågan jag stöttar Chrippa till 100%, att pengarna landar på rätt konto.

Det är bara att fortsätta att öva, kämpa på😘
Citera
2024-02-15, 11:21
  #27855
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vad var det jag inte förstod i att du backar Chrippa till 100% i det hela? Chrippa har använt sin egna dotter för videos i många år för att tjäna pengar så vad är skillnaden? Jävla idiot alltså.
Det du inte förstod vad att Colorgreenandpink skrev att hen ENDAST stöttar Chrippa i att han tar tag i saker. Men du hängde endast upp dig på orden "stöttar Chrippa till 100%"

Läs endast detta stycke så kanske du hänger med:

Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag hoppas innerligt att Chrippa rycker tag i den här saken som han skriver att han ska göra.
Det är det ENDA jag stöttar Chrippa i till 100 %.
Citera
2024-02-15, 11:31
  #27856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Det du inte förstod vad att Colorgreenandpink skrev att hen ENDAST stöttar Chrippa i att han tar tag i saker. Men du hängde endast upp dig på orden "stöttar Chrippa till 100%"

Läs endast detta stycke så kanske du hänger med:
Tack 🙏
Citera
2024-02-15, 12:27
  #27857
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han har sålt ut lilla Chloe till förbannelse, en liten person som inte har en chans att säga ifrån. Han har utnyttjat Chloes privatliv på det grövsta sättet jag har skådat på sociala medier.
Och nu lever han gott på intäkterna.

Det är så äckligt så det liknar ingenting.

Chloe kommer att bli förföljd av dessa videos i resten av sitt liv.
Senast igår hade han med henne i sin video.

Han är så j-a äcklig.

Jag hoppas innerligt att Chrippa rycker tag i den här saken som han skriver att han ska göra.
Det är det ENDA jag stöttar Chrippa i till 100 %.


Ärligt talat, jag skiter fullständigt i vem som pucklar på vem.
Om något kan bli rätt i den här härvan, så är det att allt Anjo har tjänat på Chloe ska in på rätt konto.

Jag tror nog att det var Juli* som försåg Anjo med videobevisen o hon medverkade dessutom i en egen video o har väl därmed godkänt att Anjo använder sig av det materialet.. med det sagt så tycker inte jag heller att man varken lägger upp ett barns misär till allmän beskådan el att man använder sig av ett barn som ett verktyg när det bråkas.

Alla dessa verkar anse att dom har rätt till barnet.. vilket enbart bara handlar om att tillfredsställa deras egna känslor o behov.. Men vem tänker på barnets bästa?
Barnet har rätt till båda sina föräldrar där föräldrarna absolut bör få hjälp o stöd i sitt föräldraskap o vill dom inte medverka i det så kanske övervakat umgänge bör ske tills dom fattar att dom måste samarbeta för att barnet ska få det så bra det bara går! Dom måste sätta deras egna känslor o behov i andra hand!

Till sist så tycker jag inte alls att Anjo ska ge barnet alla pengar.. det är hans jobb hur omoraliskt det än är o troligtvis så har först mamman OK:at det o sen även pappan när han släpptes o även han medverkade i en egen video.
Citera
2024-02-15, 12:45
  #27858
Medlem
Fick upp detta drama i youtube-algon, ingen aning om vem detta var innan. Måste säga att det är sorgligt att se hans beteende framförallt ”dyra” kläder osv när han verkar ha massa skulder samt att dottern verkar hamna i kläm. Killen skriker mindrevärdeskomplex och narcissist
Citera
2024-02-15, 13:01
  #27859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Jag tror nog att det var Juli* som försåg Anjo med videobevisen o hon medverkade dessutom i en egen video o har väl därmed godkänt att Anjo använder sig av det materialet.. med det sagt så tycker inte jag heller att man varken lägger upp ett barns misär till allmän beskådan el att man använder sig av ett barn som ett verktyg när det bråkas.

Alla dessa verkar anse att dom har rätt till barnet.. vilket enbart bara handlar om att tillfredsställa deras egna känslor o behov.. Men vem tänker på barnets bästa?
Barnet har rätt till båda sina föräldrar där föräldrarna absolut bör få hjälp o stöd i sitt föräldraskap o vill dom inte medverka i det så kanske övervakat umgänge bör ske tills dom fattar att dom måste samarbeta för att barnet ska få det så bra det bara går! Dom måste sätta deras egna känslor o behov i andra hand!

Till sist så tycker jag inte alls att Anjo ska ge barnet alla pengar.. det är hans jobb hur omoraliskt det än är o troligtvis så har först mamman OK:at det o sen även pappan när han släpptes o även han medverkade i en egen video.
Jag förstår vad du menar i sak, även om jag har vissa invändningar.

Även om Julia har gett ett ’ok’, till anjos sändningar kring Chloes absoluta privatliv, så är det Anjo som i slutändan har kapitulerat mest på det.
Egentligen borde det hela gå ännu längre, som till rätten.

Vilka konsekvenser kan det här bli för Chloe? Jag vågar inte ens tänka på det.

Efter att hennes närstående har talat om Chloe på ett fruktansvärt förnedrande sätt, det finns massor av underlag för att hon ska bli mobbad och utfryst i skolan efter alla dessa publiceringar.
Det borde vara brottsligt.
Hur kommer Chloe ens må när hon själv får ta del av allt det här?
Man kan ju få psykisk ohälsa för mindre.

Det minsta Anjo kan göra är att ge Chloe intäkterna, som hon får ut vid 18 år.
Och ett rejält skadestånd.
Då kan hon starta om, byta boende, namn, uppsöka en psykolog (det är ju knappast billigt).
Vad som helst, bara inte Anjo lever gott på Chloes bekostnad.


Det skulle även bli kännbart för Anjo om det försvann pengar ur kassan, vilket kommer att få honom och kanske andra kreatörer att inte göra samma sak igen.

Chrippas och Julias problematiska föräldrarskap behöver helt klart hjälp, eller kanske t.o.m. övervakat umgänge tills de fattar hur man skyddar ett barns (sitt barns) integritet.
Eller nåt.

Skadan är ju redan skedd, flera ggr om, och pengar är ju bara pengar, i det stora hela.
Men Chloe får åtminstone plåster på eländet som hon kommer att få dras med i resten av sitt liv.

Anjo är ett omoraliskt svin och det här borde vara droppen för hans framfart att jaga visningar och pengar på andras utsatta situation å det grövsta.

Jag hoppas verkligen att Chrippa kommer att driva just den här frågan framåt.
Då har han åtminstone gjort 1 rätt, vilket är mer än han har gjort någonsin förut.
Jag tror kanske t.o.m. att han är en av få som kan tvinga fram en sådan lösning med Anjo.

Jag kanske låter lite väl hård, men jag är otroligt trött på det här svineriet.
Citera
2024-02-15, 13:08
  #27860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det är föräldrarna som skadar barnet, ingen annan. Sett till vad som pågår i föräldra-flickvän-barn-relationen står det över precis allt och alla andra sett till skadeverkan.

Föräldrar och respektive ska möta barnet med kärlek och respekt, de ska också hålla barnet helt utanför sociala medier och de ska fokusera på barnet när de umgås. Det är tydligt att de misslyckats och fortsätter misslyckas med det. De individer som exponerar detta utgör ingen skada i jämförelse värd att nämna. Snarare så kommer nyttan vägra högre sett till att dessa individer säkerställer att socialtjänsten får ocensurerat material.
k

Att föräldrarna har det absoluta ansvaret över sitt barns liv utesluter givetvis inte att andra har gjort katastrofala fel, och också får känna på konsekvenserna av det..
Citera
2024-02-15, 13:16
  #27861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Fattar ej vad människor har emot Anjo? Han är genuin? Ärlig? Hans jobb är youtube? Skulle du jobba gratis? Nej just det. Dessutom är det vi som kollar som eldar på! Sluta titta om ni tycker att det skadar Chloe problemet löst.
Anjo har inga andra ’talanger’ än att trycka till sådana som inte kan försvara sig.
Genuin och ärlig är inget man kan applicera på Anjo.

Han arbetar med psykiska övergrepp inför hundratusentals människor.
På en TREÅRING!

Chrippas dotter är utsatt å det grövsta och det är väl en himla tur att folk som inte håller med Anjo följer det hela och sätter sig emot.

Det måste bli ett slut på det här.

Jag säger det igen:

Jag hoppas Chrippa gör något åt saken, om det så är det sista han gör.
Citera
2024-02-15, 13:24
  #27862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det är föräldrarna som skadar barnet, ingen annan. Sett till vad som pågår i föräldra-flickvän-barn-relationen står det över precis allt och alla andra sett till skadeverkan.

Föräldrar och respektive ska möta barnet med kärlek och respekt, de ska också hålla barnet helt utanför sociala medier och de ska fokusera på barnet när de umgås. Det är tydligt att de misslyckats och fortsätter misslyckas med det. De individer som exponerar detta utgör ingen skada i jämförelse värd att nämna. Snarare så kommer nyttan vägra högre sett till att dessa individer säkerställer att socialtjänsten får ocensurerat material.

Klart barnet först som du säger på alla sätt
Och man vill upplysa sos m,m så behöver man inte ta det på internet och tjäna pengar på andras bekostnad
Citera
2024-02-15, 13:33
  #27863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Anjo har inga andra ’talanger’ än att trycka till sådana som inte kan försvara sig.
Genuin och ärlig är inget man kan applicera på Anjo.

Han arbetar med psykiska övergrepp inför hundratusentals människor.
På en TREÅRING!

Chrippas dotter är utsatt å det grövsta och det är väl en himla tur att folk som inte håller med Anjo följer det hela och sätter sig emot.

Det måste bli ett slut på det här.

Jag säger det igen:

Jag hoppas Chrippa gör något åt saken, om det så är det sista han gör.

Instämmer till 100%
Citera
2024-02-15, 13:53
  #27864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
k

Att föräldrarna har det absoluta ansvaret över sitt barns liv utesluter givetvis inte att andra har gjort katastrofala fel, och också får känna på konsekvenserna av det..

Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Klart barnet först som du säger på alla sätt
Och man vill upplysa sos m,m så behöver man inte ta det på internet och tjäna pengar på andras bekostnad

Det som publiceras är för barnet en mildare form av sekundär skada.
Den primära stora skadan, det faktiska övergreppet, är den behandling av barnet som nu publicerats.

Den som fokuserar mer på de influencers som publicerar materialet än de handlingar och ord som föräldrar och flickvän uppenbarligen utsatt barnet för - fokusförlyttar - och skiter fullständigt i barnet.

Det är inte publiceringarna som skadar, skadan är redan skedd gällande barnets hälsa/liv/integritet. Tack vare publiceringarna har orosanmälningar haglat in och både svenska myndigheter och åskådare vet nu vad dessa aktörer går för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in