Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-22, 19:00
  #29221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Märker det, sen märker de på ett ordval när argumenten tryter.

Det är ju du som inte begriper innebörden av begreppet "löfte". Lika lite har du en korrekt uppfattning om begreppet "myndighet" och ens grundläggande kunskap om SoL. Folk har försökt förklara saker för dig 50 gånger, men inget går fram.

Du är helt enkelt lite korkad.
Citera
2024-02-22, 19:02
  #29222
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur menar du nu?
Jockiboi påstår att Chrille och Julia lovat socialtjänsten att bo tillsammans... låter snarare som att det är Jocke som tvingat fram den eminenta lösningen...

Fy fan för att bo i Jockes högkvarter, där Jonnas morsa agerar spanare när Jocki eller Jonna är iväg, lägg därtill alla deras tjänstehjon som håller koll...
Tror fan att Anjofettot kände sig tuff när han visste att "grannarna" är köpta.
När Anjo gick klämde han ur sig ett donatt, vi hörs..
Så jävla tragiskt hela denna skit.
Detta låter som Jockibois fabricerade sanningar. Precis som när han gav Linnea och Chrille konstruktiv kritik och skickade Linnea i en taxi till Skåne...eftersom dom inte skulle vara tillsammans för det bestämde Jocke

Varför bor de inte i deras tacky hus?
Citera
2024-02-22, 19:04
  #29223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jag menar det jag skrev. Chrippa och Julia lovade soc att bo tillsammans under ett tag med Chloe för att hon skulle få lugn och ro och en trygghet. Vilket båda accepterade då Julia ”flyttade”. Men Chrippa valde att bryta det och tog in Linnea istället. Så nu får han leva med konsekvenserna.

Finns mycket att läsa om det på nätet huruvida det är en passande miljö för ett barn. Barn mår bäst om föräldrarna älskar varann eller så ska man vara separerade och därmed bo separat. Det säger väl sig själv. Om christofer inte älskar Julia och inte vill vara med henne kommer lilla C får ta smällen för det. De ska absolut inte bli ihop eller flytta ihop när de förekommit psykisk misshandel som Julia sagt. Det är ingen miljö för ett barn.. o det är ju jävligt konstigt uttalande av Jocke isåfall att säga att det är bäst för lilla C att bo med Julia och Christofer när han suttit i telefonsamtal och sagt till Christofer ”jag vet hur du blir när du blir labil”. Jocke insinuerar att Christofer kan vara utåtagerande vilket man kan läsa av och förstå i mötet med Anjo. Han visste att han blev filmad och ändå knuffade han på Anjo. Det visar en hel del, inte för att jag gillar Anjo men att vara utåtagerande offentligt kan man ju tänka vad som händer när ingen ser..
Citera
2024-02-22, 19:05
  #29224
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är ju du som inte begriper innebörden av begreppet "löfte". Lika lite har du en korrekt uppfattning om begreppet "myndighet" och ens grundläggande kunskap om SoL. Folk har försökt förklara saker för dig 50 gånger, men inget går fram.

Du är helt enkelt lite korkad.

eh? De lovade soc, han bröt löftet hur du än vill vrida och vända på det. Svårt att ta in det ni svarar när ni kommer med skitsvar varje gång.

Välj vilka ord du så vill som passar in i din värld, men Chrippa och Julia skulle bo tillsammans ett tag som de lovade soc, det höll i typ 2v max? Sen tog Chrippa in Linnea och kastade ut Julia, och indirekt Chloe också.
Citera
2024-02-22, 19:06
  #29225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Varför bor de inte i deras tacky hus?

De har inte råd att betala en marknadsmässig hyra:
https://www.hant.se/noje/darfor-bor-...huset/10151752

Tattarna har istället ockuperat en hel trappuppgång för sig själva och sin släkt.
Citera
2024-02-22, 19:07
  #29226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
eh? De lovade soc, han bröt löftet hur du än vill vrida och vända på det. Svårt att ta in det ni svarar när ni kommer med skitsvar varje gång.

Välj vilka ord du så vill som passar in i din värld, men Chrippa och Julia skulle bo tillsammans ett tag som de lovade soc, det höll i typ 2v max? Sen tog Chrippa in Linnea och kastade ut Julia, och indirekt Chloe också.

Som sagt: du begriper inte begreppet "löfte".
Citera
2024-02-22, 19:08
  #29227
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Som sagt: du begriper inte begreppet "löfte".

Förklara då?
Citera
2024-02-22, 19:13
  #29228
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Som sagt: du begriper inte begreppet "löfte".

" Vad betyder ett löfte?
Betydelse: Muntlig eller skriftlig försäkran, varigenom man förbinder sig till något. "

Så nu kan vi släppa det, därför jag inte kan ta vissa av era kommentarer seriöst. Ni kommer med skit och har inte koll själva på det ni skriver.
Citera
2024-02-22, 19:13
  #29229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skabbe sökte soc-bidrag för ett år sen. För ett par månader sen utmätte KFM grejer från en 32 kvm stor lägenhet. 2022 deklarerade ha för 18 500 kr/månaden innan skatt.

Han reser med Ryanair till Spanien ett par gånger om året - det är det enda han kan "unna" sig.

Hur kan han då köpa CS-skins till en kostnad av 30000kr utan att blinka?
I en av Linneas tiktok lives så pratade "Chrippa" om att boka boende i Spanien nästa resa till en kostnad av 13000kr/veckan. Han kollade även på något boende som kostade uppemot 50000kr/veckan.
Även om han tyckte det sistnämnda var orimligt dyrt så är det bra jobbat för någon som fått sitt liv utmätt och bara lever på hat.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
https://ibb.co/GQb6N7W

Är det här ett riktigt dokument?
Det ser fejk ut när den som "skrivit under" dokumentet skrivit under med textad stil och dessutom stavat namnet fel.
__________________
Senast redigerad av DyraMynt 2024-02-22 kl. 19:15.
Citera
2024-02-22, 19:16
  #29230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Betvivla inte det säger om kopior men har du någon typ sådan sida du pratar om eller bara vad du tror ?

Sen håller jag med om att både han och Jocke ser för jävliga ut
Nej jag tror ingenting det finns fullt av sådana profiler på instagram som säljer AAA-kopior av designermärken.
Citera
2024-02-22, 19:18
  #29231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Förklara då?

Varför skulle jag lyckas bättre än nån annan? Jag har ingen utbildning att förklara saker för en individ med nån sorts form av lättare funktionsvariation.

Du har redan fått tiotals korrekta förklaringar om varför din uppfattning om vad som skett är en direkt villfarelse. Mitt tips: läs om vad folk skrivit redan.
Citera
2024-02-22, 19:20
  #29232
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Varför skulle jag lyckas bättre än nån annan? Jag har ingen utbildning att förklara saker för en individ med nån sorts form av lättare funktionsvariation.

Du har redan fått tiotals korrekta förklaringar om varför din uppfattning om vad som skett är en direkt villfarelse. Mitt tips: läs om vad folk skrivit redan.

Nej nu frågar jag dig, ingen har svarat till mig att jag inte vet vad ett löfte är o bla bla.

"Vad betyder ett löfte?
Betydelse: Muntlig eller skriftlig försäkran, varigenom man förbinder sig till något. "

Jag kollade upp det själv, jag har rätt du har fel. Pinsamt av dig att ens yttra dig angående ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in