Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-29, 12:52
  #30229
Medlem
hetabengts avatar
Den som skrivit "Chrippas brev" är fan rätt duktig på att skriva måste jag säga.
Borde skriva en bok.
Citera
2024-02-29, 13:05
  #30230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Sen lyckades Skabbe på nåt sätt vara anställd som svetsare i tio år:
https://ibb.co/NN7cJ7d

Han tycks ha varit hyggligt normal innan han fick sparken


Varför fick han sparken? Eller blev han uppsagd pga exempelvis arbetsbrist? Varför hoppade han inte direkt på nytt svetsarjobb? Tio års erfarenhet hade lätt gett nytt arbete.
Citera
2024-02-29, 13:14
  #30231
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Varför fick han sparken? Eller blev han uppsagd pga exempelvis arbetsbrist? Varför hoppade han inte direkt på nytt svetsarjobb? Tio års erfarenhet hade lätt gett nytt arbete.
Ryktas att han fick sparken pga droger.
Om jag minns rätt sa han själv att han slutade för att jobba med Youtube på heltid.
Citera
2024-02-29, 13:16
  #30232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Varför fick han sparken? Eller blev han uppsagd pga exempelvis arbetsbrist? Varför hoppade han inte direkt på nytt svetsarjobb? Tio års erfarenhet hade lätt gett nytt arbete.

Han torskade på drogtest.

Att svetsa på stulna cyklar som en helgpundare i Mjölby funkar kanske, det blir värre när man ger sig på bilar när svetsfogarna inspekteras med röntgen av andra.
Citera
2024-02-29, 13:19
  #30233
Avstängd
Cha-Cha-Boyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/DnAbWCBQ39k?si=OZUsHNQcRpjceQtX

Hm, säg jag svär-Ali har oerhört osympatiska åsikter och uttalar sig vidrigt och jag hoppas att Christofer och Linnea inte kommer gästa denna pod.
Tyckte han verkade ok, men han har en uppenbar agenda och har för mycket med Anjo att göra för att vara trovärdig.
Tjejen i poden är riktigt wt och försöker säga ifrån litegrann men hon tystas snabbt.
Mannen är bättre än kvinnan
Tråkigt med dessa kreatörer som så tydligt valt sida och sprider lögner.

Såg att den korrupta Liam M även fått till ett samarbete, med ormolja...man tappar hopp om framtiden


Ja Ali G beter sig svenskfientligt och ser ner på kvinnor
Citera
2024-02-29, 13:20
  #30234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han njuter av ’hur dyrt huset är’ att hyra, det är något jag inte förstår mig på.
Hans fascination av att skryta om att något är DYRT är så knas så det känns närmare efterblivet.
Man vill väl bo fint och helst INTE betala överpris, vilket jag tror att han gör.
Eller så ljuger han de ggr han skryter.

Under lågsäsong är ofta priserna humana och kan vara billigare än hotellboende. Särskilt om bostäderna inte ligger centralt eller strandnära.


Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ryktas att han fick sparken pga droger.
Om jag minns rätt sa han själv att han slutade för att jobba med Youtube på heltid.

Han har alltså all möjlighet att falla tillbaka på ett normal, eftertraktat och i många fall välbetalt yrke, istället för det cirkusliv han av någon märklig anledning tycks uppskatta.
Citera
2024-02-29, 13:21
  #30235
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Under lågsäsong är ofta priserna humana och kan vara billigare än hotellboende. Särskilt om bostäderna inte ligger centralt eller strandnära.




Han har alltså all möjlighet att falla tillbaka på ett normal, eftertraktat och i många fall välbetalt yrke, istället för det cirkusliv han av någon märklig anledning tycks uppskatta.
Om han tar ett vanligt jobb kommer dem ju utmätta hans lön, och även han kommer tvingas erkänna att allt bara var ett luftslott.
Citera
2024-02-29, 13:24
  #30236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han torskade på drogtest.

Att svetsa på stulna cyklar som en helgpundare i Mjölby funkar kanske, det blir värre när man ger sig på bilar när svetsfogarna inspekteras med röntgen av andra.


Ja droger och hantverk är ingen bra blandning. Så om han bara skippar droger och betydelselöst plastliv så har han eftertraktad yrkeskompetens att falla tillbaka på, dvs möjlighet att leva det normala inrutade rutinliv han med sin psykiatriska problematik troligen behöver. Imponerande hur han kan fatta så korkade beslut och kasta de enkla trygga valen på soptippen.
Citera
2024-02-29, 13:28
  #30237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om han tar ett vanligt jobb kommer dem ju utmätta hans lön, och även han kommer tvingas erkänna att allt bara var ett luftslott.

Så klart, men det finns liksom ingen annan väg för honom om han ska fortsätta leva i Sverige. Han kan aldrig äga något, aldrig ta lån för investeringar, livet kommer alltid vara en komplicerad uppförsbacke. Det går inte ens att låna ut prylar till en sådan här person eftersom det är en risk om KF får för sig att göra en utmätning.

Har man skulder behöver man ta tag i dem, ju förr desto bättre. C tycks tro att han har någon sorts lösning på genväg men det kan han glömma, om inte genvägen handlar om att vinna ett stort belopp så han kan lösa skulderna i ett svep.
Citera
2024-02-29, 13:33
  #30238
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Varför fick han sparken? Eller blev han uppsagd pga exempelvis arbetsbrist? Varför hoppade han inte direkt på nytt svetsarjobb? Tio års erfarenhet hade lätt gett nytt arbete.
Tyckte det nog inte var roligt att arbeta heltid med löneutmätning.


Nu blir smällen desto större när rättvisan kommer ikapp, blir troligtvis en liten kaffevolta.
Citera
2024-02-29, 13:37
  #30239
Medlem
Horrorgrams avatar
Ändå helt sjukt. Skatteverket jagar honom massa skulder ändå drar han utomlands låtsas som ingenting. Finns fan ingen mer vidrig människa än honom.
Citera
2024-02-29, 13:38
  #30240
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Tyckte det nog inte var roligt att arbeta heltid med löneutmätning.


Nu blir smällen desto större när rättvisan kommer ikapp, blir troligtvis en liten kaffevolta.


Jag hoppas han åker dit så de smäller om det. Men han verkar ju som den kackerlacka han är klara sig från alla situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in