Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 19:24
  #35041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är i sig inga konstigheter, det är ett arvode som ska betalas ut till Skabbe enligt ett avtal. Jämför t ex med en frilansjournalist eller debattör som skriver artiklar för en tidning (även om de flesta frilansare har bolag, förstås), eller någon som har ett uppdrag i en förening som ersätts ekonomiskt. Sånt sker ju hela tiden.

Om en person "bara" arvoderas för ett uppdrag, och inte är anställd, spelar ingen roll. Den som arvoderar är avgiftspliktig och ska betala in arbetsgivaravgifter på 30 procent.


https://www4.skatteverket.se/rattsli...24.1/1316.html

Varför ska Jocke betala ut något? Han har väl inget med Kräftans arvode då att göra.
Citera
2024-04-15, 19:34
  #35042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför ska Jocke betala ut något? Han har väl inget med Kräftans arvode då att göra.

Skabbes intäkter från YT ska, enligt honom och den feta matmissbrukaren, först gå till Ninetone. Ninetone har en massa kreatörer engagerade, t ex J&J AB och Anjo AB, som får ersättning efter prestation.

Skabbe får inte ha företag efter konkursen, så han får fakturera J&J AB. J&J AB är då avgiftsskyldiga. Avtalet mellan Skabbe och J&J AB, ingicks medan Jocki hade fullmakt. Så har jag förstått det.
Citera
2024-04-15, 19:37
  #35043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vem kör inte för fort på motorvägen? Fler än dom som kör laglydigt kan jag lova
Folk går bananas när Chrippa kör för fort, men lättar inte själv på högerfoten, Dubbelmoral

Jag gör det dagligen. Max 100 kn/h är lagligt här, brukar köra 105-115. Inte mer än så.
Skillnad på 5-10 jämfört med 30-40. Men men ok…
Citera
2024-04-15, 19:43
  #35044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Jag gör det dagligen. Max 100 kn/h är lagligt här, brukar köra 105-115. Inte mer än så.
Skillnad på 5-10 jämfört med 30-40. Men men ok…

Brukar ni också äta keso med nån sorts spade och flippra med mobilen medan ni kör +120 på motorvägen?
https://ibb.co/s2KNr25
Citera
2024-04-15, 19:46
  #35045
Avstängd
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vem kör inte för fort på motorvägen? Fler än dom som kör laglydigt kan jag lova
Folk går bananas när Chrippa kör för fort, men lättar inte själv på högerfoten, Dubbelmoral
Fast gumman kom igen. Chrippa är för närvarande utredd av socialtjänsten om han är en lämplig vårdnadshavare. Det är skillnaden plus 34st andra saker, denna händelsen i sig kanske inte är en biggie men i det stora hela så är detta yttligare bara en gärning vi kan lägga till på Chrippas cv. Så gulligt när du ska försvara honom prinsessan <3
Citera
2024-04-15, 19:49
  #35046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Fast gumman kom igen. Chrippa är för närvarande utredd av socialtjänsten om han är en lämplig vårdnadshavare. Det är skillnaden plus 34st andra saker, denna händelsen i sig kanske inte är en biggie men i det stora hela så är detta yttligare bara en gärning vi kan lägga till på Chrippas cv. Så gulligt när du ska försvara honom prinsessan <3

Tänk om han hade haft barnet i bilen 🤯
Citera
2024-04-15, 19:57
  #35047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Han har iaf McDonalds öppet dygnet runt där. Perfekt till CS-lanen om nätterna.

Haha, han skulle aldrig våga gå ut efter mörkrets inbrott i det området 😂
Citera
2024-04-15, 20:01
  #35048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
De tänker att Ninetone skulle betala ut till annat än bolag 😄
Hur länge har han varit under Ninetones tyranni?
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
När den ska gå i flera steg, det står i avtalet med ninetone. Som bevisat tidigare, häng med i bevisföringen.

Men ska ge dig en snabbkurs.
Pengar för januari kommer till ninetone i februari
Pengarna kommer till Jocke och Jonna AB i mars
Lön för mars betalas ut i april.

Enkelt, så enkelt att även du borde förstå
Var kan man hitta denna info?

Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Sin kanal får han ju fråga psykbruden om, den tog hon ju innan hon ringde snuten
Varför går numret till Jocke?

Han har ju tidigare hackat folk. Därför undrar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Avtalet kom när Chrippa satt i häktet och dem försökte få tillbaka hans gamla kanal med hjälp från nintone. När dem inte fick tillbaka den skrev Chrippa in den nya kanalen på nintone
Jag tror att vi är lite naiva om vi tror att det är skälet. Ligger inte kanalen som en dotterkanal till Jocke och Jonnas (eller var det förra kanalen)? Jag skulle gissa på att att han plockade in den hos Ninetone för att få mer kontroll över Chrippa.
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Jacke, Julia, Linnea, morsan, farsan, luggen ja listan kan göras lång vilka som hjälpt kräftan.
Den som lever får se vad som händer med dom
Var försiktig med dina vilda gissningar. Den enda vi vet om som betalar Chrippa är Joakim.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-04-15 kl. 20:24.
Citera
2024-04-15, 20:30
  #35049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur länge har han varit under Ninetones tyranni?

Var kan man hitta denna info?


Varför går numret till Jocke?

Han har ju tidigare hackat folk. Därför undrar jag.

Jag tror att vi är lite naiva om vi tror att det är skälet. Ligger inte kanalen som en dotterkanal till Jocke och Jonnas (eller var det förra kanalen)? Jag skulle gissa på att att han plockade in den hos Ninetone för att få mer kontroll över Chrippa.

Åfan, en till konspirationsteoretiker som tror att Jocke och Linnea slog sina huvuden ihop för att sabba för kräftan, eller tror du att Jocke bröt sig in i lägenheten när paret kräfta låg och sov och sen åkte till Anahit och stängde av mobilen?
Något av det är det så vilken av dom tror du att det är?
Citera
2024-04-15, 20:41
  #35050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Åfan, en till konspirationsteoretiker som tror att Jocke och Linnea slog sina huvuden ihop för att sabba för kräftan, eller tror du att Jocke bröt sig in i lägenheten när paret kräfta låg och sov och sen åkte till Anahit och stängde av mobilen?
Något av det är det så vilken av dom tror du att det är?
Projektion, projektion.

Vet du någonting om Anahit? Tydligen inte. Hon hade nämligen fullt upp med att blogga samtidigt som hon ”var tvingad att vara ett apatiskt barn”.

Dubbelkolla med henne nu. Vad säger hon nuförtiden? Hon har svårt att hålla sig till en story nämligen.

En sak till. Telefonen har aldrig någonsin varit uppkopplad hos Anahit. Återkom om du kan motbevisa det. Annars framstår du faktiskt som en simpel konspirationsteoretiker.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-04-15 kl. 20:43.
Citera
2024-04-15, 22:05
  #35051
Medlem
fluffypuffys avatar
Christoffer försöker alltså bråka med sin storebror, storebrorn som gjort allt för att hjälpa honom. Vilken jävla dåre.
Jockes uppväxt med sin mamma är så tragisk att jag inte finner ord. Vilken hemsk kärring på ren svenska.
Fy faan för Christoffers beteende i allt detta. Usch.
Citera
2024-04-15, 22:23
  #35052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Christoffer försöker alltså bråka med sin storebror, storebrorn som gjort allt för att hjälpa honom. Vilken jävla dåre.
Jockes uppväxt med sin mamma är så tragisk att jag inte finner ord. Vilken hemsk kärring på ren svenska.
Fy faan för Christoffers beteende i allt detta. Usch.

Jockiboi gör "allt" för alla, men aldrig utan en baktanke. Nu fick Chrippa nog helt enkelt och då gör Jockiboi vad Jockiboi brukar göra, försöker förstöra Chrippas liv. Jockiboi är alltid offret, glöm aldrig det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in