Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 16:13
  #36793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Chrippa är snart fattig och det kommer han sen vara i många år framöver.
Så det är vill lika bra att han lever loppon nu så han har något att tänka tillbaka på när fattigdomen sätter in.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nej fy, inte känd. Inte rida på orsaken till allt eländes kändisskap. Nej då 😅
Hon vill ju INGET annat än bli känd på snap , uppdaterar hon frekvent , tik tok sitter hon live varenda dag , timme ut och in , instagram och nu youtube …. Hon lever på Chrippa och skall nu försörja sig på sociala medier 😂 .. Det roliga är hon är EXAKT som Chrippa i kommentarsfältet på youtube .. tykken , kallar folk saker som frågasätter .. Är så trött på de två nu .. exponerar den lilla flickan för fullt för få folk tycka bättre om dem .. hade de haft flickan för hennes egna skull hade de inte visat henne utan kanske hintat . Nu hintar de om skit som de ” skall ” exsposa ” men var gång de försöker blir det flopp … förutom vissa här inne då som försvar dem varenda dag till den grad så man kan tro det är de själva som skriver ..
Citera
2024-04-29, 17:59
  #36794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
348 008kr/år är en svensk medellön.
Kräftan säger att han tjänar betydligt mer än så.
Hans enda lagliga inkomst är youtube.
För att nå upp till medelårslönen måste han ha 9,5 miljoner visningar på sina videos 😂

Ingen som tycker det är konstigt att fogden vid två tillfällen inte hittat mycket av värde hos kräftan?
Alla ”äkta” kläder han har.
Vad har dom tagit, en jacka, ett armband och hans dotters kläder.
Måste ju betyda att mycket i hans klädväg är fejk 😂

helt rätt kläderna är fejk .
Sen är frågan varför går han omkring som ett slödder från Rosengård 35 år gammal
Citera
2024-04-29, 18:29
  #36795
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det vet jag men jag tänkte att han då sa att han skulle bo där året ut. Det kanske har ändrats nu. Han är ju lite ombytlig minst sagt ☺️

Tillägg: såg att Bodi svarade ett bra och informativt svar ☺️
Vi får se hur detta utvecklas.
Citera
2024-04-29, 18:47
  #36796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om Chrippa själv raderar sina sociala medier och flyttar till en ö i söderhavet, lever på en kurrikurriduttö som "kung" med Linnéa och Lillen, skulle Jocke och hans sekt släppa hatet mot Chrippa då?
Ska Chrippa kanske emigrera tillsammans med sina andra syskon och deras respektive, deras föräldrar och barn samt även Linnéas familj och syskon?
Skulle Jocke nöja sig då? Eller ska familjen Puhakka följa med dom också?
Då skulle Jocke inte ha någon anledning att spionera på sina familjemedlemmar via Thomas, som han förövrigt kallar pappa i podden, när han glömmer av sig. Annars låter det som att det var bara mamma som fanns i hemmet som bara brydde sig om tvillingarna.

I podden beskriver Jocke familjekonstellationen såhär:

Jag var först ut.
Jag var snabb.
Jag är den enda som är ett ensamt syskon.
Jag har 2 syskon på min pappas sida, sen har jag 3 syskon på mammas sida.

Syskonskaran:
Joakim föds 1985
Christofer föds 1989
Amanda föds 1991
Jacob föds 1991
Caroline föds 1991
Daniel föds 1996

Jocke började på dagis vid 1 års ålder och han gick på lekis. Det har gått bra.
Jocke gick alltså på lekis och Chrille på dagis (antar jag) när tvillingarna föddes, Jocke var då 6 år.
På den tiden fick barn inte ha kvar sin förskoleplats om föräldern var hemma med nyfött syskon.
Så jag antar att Chrille fick vara hemma med mamma och tvillingarna när Jocke började skolan pga skolplikt.
Det var Thomas som skötte lämning och hämtning som jag förstått det, eftersom Annika var rätt låst vid småsyskonen och spisen.
Thomas tog till sig Jocke som sin egen son och gav honom sitt efternamn när han gifte sig med Annika.

Jag skulle verkligen vilja få höra vad Annika och Thomas har att berätta, från sitt perspektiv, vad som hände egentligen.

En enorm svartsjuka och avundsjuka som blev ohållbar och tvingade Annika och Thomas att söka hjälp, då situationen i hemmet blev ohållbar och farlig och gick ut över syskonen.

Första antecknkngen, enligt Jockes soc-papper gjordes 1994-02-14, då familjen ber om hjälp.
Bup beslutar att lägga in Jocke akut, men dom hade inga platser, så han fick plats på vuxenavdelning, men han lämnades inte ensam, Thomas sjukskrevs för att kunna finnas vid Jockes sida på sjukhuset. Någonting som Jocke glömmer berätta för lyssnarna.

Du har så rätt. Hela Chrippas biologiska familj har hela tiden inkluderat Joakim som om han vore ett biologiskt barn, barnbarn och helsyskon.

Fint att Jocke fick ta samma namn Chrippa som resterande familj, en symbolisk handling för att hela familjen skulle kunna känna samma tillhörighet.

Annika och Thomas har verkligen gjort ett hästjobb för att hålla ihop en familj trots ett barn med en personlighetsstörning som hela tiden förstör för alla runt honom.

Men det börjar nog bli dags att släppa taget om cancersvulsten när han ser till att hans flygande apor börjar attackera även familjemedlemmarnas respektives familjer. Joakim, Anjo och Rask har numera dragit in både Linneas syskon och båda föräldrar och Jackes sambos mamma i Chrippadrevet och Joakim ser på och njuter i fulla drag. Han sätter inte stopp, han ger istället gratis reklam till alla som hjälper honom förtala mer eller mindre hela sin familj.

Skönt att gammelmedia har börjat skrapa lite på ytan av detta isberg.
Citera
2024-04-29, 19:07
  #36797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har så rätt. Hela Chrippas biologiska familj har hela tiden inkluderat Joakim som om han vore ett biologiskt barn, barnbarn och helsyskon.

Fint att Jocke fick ta samma namn Chrippa som resterande familj, en symbolisk handling för att hela familjen skulle kunna känna samma tillhörighet.

Annika och Thomas har verkligen gjort ett hästjobb för att hålla ihop en familj trots ett barn med en personlighetsstörning som hela tiden förstör för alla runt honom.

Men det börjar nog bli dags att släppa taget om cancersvulsten när han ser till att hans flygande apor börjar attackera även familjemedlemmarnas respektives familjer. Joakim, Anjo och Rask har numera dragit in både Linneas syskon och båda föräldrar och Jackes sambos mamma i Chrippadrevet och Joakim ser på och njuter i fulla drag. Han sätter inte stopp, han ger istället gratis reklam till alla som hjälper honom förtala mer eller mindre hela sin familj.

Skönt att gammelmedia har börjat skrapa lite på ytan av detta isberg.



Tycker också den familjen ska släppa Jocke, speciellt Chrippa.
Citera
2024-04-29, 19:12
  #36798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har så rätt. Hela Chrippas biologiska familj har hela tiden inkluderat Joakim som om han vore ett biologiskt barn, barnbarn och helsyskon.

Fint att Jocke fick ta samma namn Chrippa som resterande familj, en symbolisk handling för att hela familjen skulle kunna känna samma tillhörighet.

Annika och Thomas har verkligen gjort ett hästjobb för att hålla ihop en familj trots ett barn med en personlighetsstörning som hela tiden förstör för alla runt honom.

Men det börjar nog bli dags att släppa taget om cancersvulsten när han ser till att hans flygande apor börjar attackera även familjemedlemmarnas respektives familjer. Joakim, Anjo och Rask har numera dragit in både Linneas syskon och båda föräldrar och Jackes sambos mamma i Chrippadrevet och Joakim ser på och njuter i fulla drag. Han sätter inte stopp, han ger istället gratis reklam till alla som hjälper honom förtala mer eller mindre hela sin familj.

Skönt att gammelmedia har börjat skrapa lite på ytan av detta isberg.
Har gammelmedia vaknat?
Citera
2024-04-29, 19:40
  #36799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har så rätt. Hela Chrippas biologiska familj har hela tiden inkluderat Joakim som om han vore ett biologiskt barn, barnbarn och helsyskon.

Fint att Jocke fick ta samma namn Chrippa som resterande familj, en symbolisk handling för att hela familjen skulle kunna känna samma tillhörighet.

Annika och Thomas har verkligen gjort ett hästjobb för att hålla ihop en familj trots ett barn med en personlighetsstörning som hela tiden förstör för alla runt honom.

Men det börjar nog bli dags att släppa taget om cancersvulsten när han ser till att hans flygande apor börjar attackera även familjemedlemmarnas respektives familjer. Joakim, Anjo och Rask har numera dragit in både Linneas syskon och båda föräldrar och Jackes sambos mamma i Chrippadrevet och Joakim ser på och njuter i fulla drag. Han sätter inte stopp, han ger istället gratis reklam till alla som hjälper honom förtala mer eller mindre hela sin familj.

Skönt att gammelmedia har börjat skrapa lite på ytan av detta isberg.
Har gammelmedia börjat röra i det?

Det är inte en dag för tidigt isf.
Citera
2024-04-29, 19:42
  #36800
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Nej. Du bör inte tro på vad vissa här skriver.

Aftonbladet? Expressen? Det enda jag sett har handlat om Chrippas skulder.
Det har dom uppmärksammat.
Citera
2024-04-29, 21:13
  #36801
Medlem
Nu kan det bli ond bråd död enligt Julia!

Anjo intervjuar Julia.

https://www.youtube.com/watch?v=ioXwmP107rQ
Citera
2024-04-29, 21:19
  #36802
Avstängd
Röstmeddelandet Julia INTE Vill Ska Komma Ut!
Ahaaa.. det förklarar rivmärkerna på Chrippas hand? Dom påstod det var ngn hund som klöst han.
Har hon skurit honom? Det såg liksom inte ut som att någon hund gjort det.
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2024-04-29 kl. 21:31.
Citera
2024-04-29, 21:34
  #36803
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Röstmeddelandet Julia INTE Vill Ska Komma Ut!
Ahaaa.. det förklarar rivmärkerna på Chrippas hand? Dom påstod det var ngn hund som klöst han.
Har hon skurit honom? Det såg liksom inte ut som att någon hund gjort det.
Hund, ja det var ju humor redan när det kom ut när jag har tittat ikapp senaste dagarna. Men det är okej, lite våld och blodvite har väl ingen dött av. Synd att ett barn är inblandat.
Citera
2024-04-29, 22:59
  #36804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Nu kan det bli ond bråd död enligt Julia!

Anjo intervjuar Julia.

https://www.youtube.com/watch?v=ioXwmP107rQ

Vem är denna Alice som ska outa alla sektens och Linneas hemligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in