Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 19:55
  #37297
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, faktum är att han alltid driver på sina egna åsikter och tolkningar i allt. Han är ingen oskyldig spelpjäs i den häxjakt han drog igång.
Han kanske är Jockes spelpjäs - men fortfarande har han drivits av egen vinning och använt de framställningar som passar hans syfte.

Ok det får ju stå för dig, men det är ju iallafall inte sanningen men.
Citera
2024-05-03, 20:00
  #37298
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ok det får ju stå för dig, men det är ju iallafall inte sanningen men.
Jo, jag trodde länge som dig att det inte var så - men har sedan fått lära mig och upptäcka att det faktiskt är så.
Anjo är ingen du kan lita på.
Citera
2024-05-03, 20:23
  #37299
Medlem
Chrippa bekräftade precis det jag (och flera med mig) misstänkte om äcklet Jocke.
Fy FAN vad jag hoppas att han åker dit så det visslar om det.
Anjo och Rask ska med.

Usch!

Jag hoppas verkligen att Chrippa får upprättelse.

Ingen är värd den fruktansvärda ondskan han och Linnea har gått igenom - INGEN!

Bra att de 3 (Chrippa, Linnea och Julia) kan samarbeta och komma överens kring Chloe. Det är det bästa som kan hända och deras resonemang kring lilltösen gillade jag att höra.

Julia däremot litar jag inte en sekund på.
__________________
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-05-03 kl. 20:58.
Citera
2024-05-03, 20:25
  #37300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Ska dom vara med i en av ormens videos? Kommer bli underhållande. Får ta fram skämskudden.

Ja inte gav den så mycket, som vanligt allt e Jockes fel, tröttsamt!
Blir ju bara pinsamt.
Citera
2024-05-03, 20:35
  #37301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja inte gav den så mycket, som vanligt allt e Jockes fel, tröttsamt!
Blir ju bara pinsamt.
Yes, det är det.

Har du inte sett hur Jocke har hållit på i hela hans karriär?

Jag ställer mig helt och fullt bakom Chrippa och Linnea i den här frågan.

Jag tyckte inte att det dem berättade om Jocke kom som en överraskning, det va bara så otroligt gott att Chrippa bekräftade det många av oss redan vet.

Cluee va riktigt bra i den här intervjun, han ställde relevanta frågor och va även lite ifrågasättande.
Det va riktigt bra.
Citera
2024-05-03, 20:50
  #37302
Medlem
frasons avatar
Snyggt att han har dragit in sin pappa i penningtvättshärvan. Kanske får dela cell sen om dom har tur?
Citera
2024-05-03, 21:06
  #37303
Medlem
kungpungstadens avatar
Just nu så är de ingen som står bakom i familjen hur mycket än Christofer vill det.

Vad säger ni om att A har blivet inbjuden till podden ??

Mycket ni inte vet om de märks

Ja har ju redan sagt att några har blivet kallade till förhör
varför så svårt att lyssna för.

Vet inte om de är kört för men mycket som är djävligt svårt att förklara.

Tycker nog ch ska prata tyst om verz och någon annan
för de är han som har golat...

Christofer sluta läs här försök reda ut skiten du har satt oss istället.
Citera
2024-05-03, 21:20
  #37304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Snyggt att han har dragit in sin pappa i penningtvättshärvan. Kanske får dela cell sen om dom har tur?
Har han?
Citera
2024-05-03, 21:37
  #37305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Var kan man se det?

Anjos YT. Julia verkar ha delat sina kontoutdrag. Ser hyggligt trovärdigt för att vara från Matmissbrukaren.
Citera
2024-05-03, 21:41
  #37306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Driver på sin åsikt visst. Men själva poängen i hans videosar är inte hans egna personliga åsikter som han sitter o hittar på. Utan det är från saker Chrippa/linnea/julia sagt eller skrivit själva.

Fel. Han har till störst del använt info som har kommit direkt från Jocke. Samma info låg ute här på Flashback INNAN Anjo hade den. Hit kom den genom att Jocke hade tagit reda på en användares identitet och skickat över en massa material och berättat historier om Linnea för den användaren.

Kontakten här hjälpte sedan Jocke att få ut det materialet. Användaren själv har gång efter annan varit öppen med och intygat att han har fått god kontakt med Jocke och att hen vidarebefordrar det hen får höra och ”veta” av Joakim användaren säger OCKSÅ att hen inte har någon kontakt alls med Julia. Anjo läser ju inte här så hur kommer det sig att Anjo berättar exakt samma historia och använder exakt samma material och den enda gemensamma nämnaren i materialet är Jocke. Jockes tillgång till konton, berättelser om semestrar där Jocke & Jonna är dom enda som har varit på plats alla gånger, när Jocke har varit på förhör, när Jocke har anmält, vad Linneas syster skrivit till Jocke på instagram för många år sedan, vilka sms som skickades till Jocke och vad som skrevs i sms från Jonna. Det enkla svaret är att dom har samma källa.


Denna användare startade flera trådsanningar, bland annat att det ryktades att Linnea har två tänder utslagna och att det inte var sant. Det nämndes nämligen första gången här, av just den användaren.
__________________
Senast redigerad av Pallal 2024-05-03 kl. 22:08.
Citera
2024-05-03, 21:44
  #37307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan du förklara för mig varför jag ska förklara sådant som det inte finns bevis för? Jag dementerar sådant som Anjo och Joakim bevisligen ljugit ihop. Oftast har dom själva postat bevisen eller så går det att bevisa på annat sätt.

Jocke är inte utpressad, han utpressar Chrippa, andra närstående och även folk här.

Det var en efterhandskonstruktion att Olivia skulle bo i lägenheten, hon har aldrig bott där.

Lillen är inte kidnappad.

Det har aldrig funnits någon restriktion på Soc begäran gällande Lillens umgångne med Linnea.

Ta ALLT som kommer från både Jockes, Lisens, Jonnas och Anjos munnar med en nypa salt så länge.

Anjo inte intresserad av sanningen, han kan mörka exakt vad som helst om det passar hans historia.

Kan du förklara för mig varför Ekobrottsmyndigheten skulle ha ringt Jocke med frågor om Chrippa?

Varför säger Jocke att socialen har beslutat om saker gällande Chrippa, Linnea och Lillen som dom inte har beslutat om?

Varför säger Jocke att polisen har gett honom order att ta sig in i Chrippas lägenhet?

Varför påstår Jocke att han ringde polisen och sa att Linnea var ensam med Lillen när han hade stalkat deras entré i timmar och hade videomaterial på när Chrippa lämnade lägenheten med Lillen?

Av vilken anledning har Jocke har utsatt Linnea för kränkande fotografering?

Varför har Jocke medvetet låtit Anjo spela in privata samtal och låtit honom publicera dom?

Varför har Joakim gjort gratisreklam för Anjos förtalsvideos?

Varför bryter Jocke socialens sekretess när han påstår sig värna om flickans integritet?

Varför ljuger Jocke för både Stefan och Niklas om Chrippas lön?

Hur kommer det sig att Jocke säger att han var den enda anhöriga på plats vid Chrippas häktning när det bevisligen inte är sant.

Varför tog Jocke inte upp det påstådda samtalet från ekobrott för Anjo?

Kan du förklara för mig varför Jocke har anklagat Linnea för att ha anmält Chrippa för våldtäkt?

Jocke gråter aldrig med tårar, varför då då? Varför gör han på detta viset?

Kan du förklara för mig varför Jocke säger att polisen har beordrat honom att göra hemfridsbrott?

Jockes resonemang är att Chrippa inte kan bo i lägenheten tillsammans med Linnea på grund av alla klagomål. Men bara ett enda klagomål har uppkommit när Linnea har kunnat vara på plats?

En vattenläcka har anmälts när Chrippa varit bortrest? Hur kan den anmälan ha uppkommit? Är det en slump att just vattenläcka är en giltig anledning för personer att utan godkännande från hyresgäst beträda lägenheten utan att det fallet under olaga intrång?

Varför påstod Jocke att det var smutsigt i Chrippas lägenhet, när det bevisligen var skinande rent när Chrippa lämnade den?

Kan du förklara för mig av vem Anjo har fått berättat för sig att Chrippa har mordhotat hans barn?

Kan du berätta för mig varför Anjo påstår att han har en film med hotet, men varför den filmen inte har lämnats in till polisen?

Kan du förklara för mig hur YouTubes algoritmer fungerar?

OM dom påstådda skärmdumparna från Chrippas dom är äkta, har Jocke då begått dataintrång?

Bryter man inte upphovsrätten om man olovligen publicerar ”brev” som påstås vara grunden för en kommande självbiografi?

Kan du förklara för mig varför Jocke och Stefan inte har återställt Chrippas kanal när dom hade fullmakt över alla Chrippas konton på sociala medier redan i början av januari?

Kan du förklara för mig hur Jocke har kommit över information om vad som händer på Chrippas bankkonton i början av januari?

Varför säger Anjo att han har vattentäta bevis på allt han påstår, men blirn hela tiden motbevisad av oss här?

Kan du förklara för mig hur Anjo har fått tag på samma material och berättar precis samma historia som 400Ben har publicerat här om han, som han påstår, aldrig läser på Flashback?

Varför har både Anjo och Jocke följt ”side chicken” Matilda och varför har man inte hört mer från henne?

Kan du förklara för mig hur Face ID fungerar på en sovande människa?

Varför har Anahit tagit tillbaka sin berättelse?

Kan du förklara för mig hur Linnea skulle ha deklarerat innan man ens kunde deklarera?

Kan du förklara för mig varför deklarationen inte såg ut som dom deklarationer från näringsverksamhet som vi andra får från Skatteverket?

Varför anmäldes inte ”misshandeln” av Lillen förrän Jocke sa till att den skulle anmälas?

Kan du förklara varför Joakim Lundell har hittat på 13 brott att anmäla Linnea för?

Kan du förklara för mig varför Anjo och Lisen hotar barn med uthängning?

Hur tänker förtalsgänget tänker när dom förtalar Jockes mamma, Jackes sambo, Jackes sambos mamma och Linneas familj?

Vad har Danjal med Chrippas deklaration att göra?

Har Jocke inte råd att betala Chrippas lön eller är innehållandet av lönen bara en hämnd?

Hur kommer det sig att Jocke påstår att han vräkte Chrippa för att inte gå miste om pengar och påstår att han hyr ut Chrippas lägenhet till Olivia?

Kan du förklara varför Olivia är skriven hos Jocke och Jonna?

Kan du förklara för mig varför dessa uppgifter försvann från en upplysningssida med bra koll bara 1 timme efter att jag påtalat det i Jockes tråd om Jocke inte läser på Flashback?

Kan du förklara för mig varför du kommer till Flashback med påståenden om en agenda som du sedan helt går emot?

Detta är vad jag på rak arm kommer på för lögner. Jag har bevis för svaren på mycket av det ovanstående, men jag har också fler frågor som du gärna kan få försöka svara på.

Du vet ju också att du inte kan ta skärmdumpar som kommer från Jocke på allvar, så hänvisa gärna till en trovärdig källa nästa gång.


Men TACK. Att folk inte förstår detta. Att folk är så verklighetsfrånvända, det är helt sinnesrubbat. Och inte ett enda svar på dina frågor eller vettiga argument får du från Jocke och Anjos fanboys.

Hur kommer det sig att alla som hatar Christofer och Linnea skriker ”löööögn, löööögn!” så fort C och L säger någonting? Ingen tror på någonting som kommer från dom, allt är skitsnack, efterkonstruktioner och manipulationer. FÖRUTOM när det passar Jocke, Anjos och fanboysens agenda. Allt Chrippa sa innan han blev tillsammans med Linnea igen stämmer. Allt han sa i Anjos studio och sina egna youtubevideos osv stämmer och är 100% sanningsenligt då. Herregud..
Citera
2024-05-03, 21:47
  #37308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Fel. Han har till störst del använt info som har kommit direkt från Jocke. Samma info låg ute här på Flashback INNAN Anjo hade den. Hit kom den genom att Jocke hade tagit reda på en användares identitet och skickat över en massa material och berättat historier om Linnea för den användaren.

Kontakten här hjälpte sedan Jocke att få ut det materialet. Det har användaren själv gång efter annan intygat och Anjo läser ju inte här så hur kommer det sig att Anjo berättar exakt samma historia och använder exakt samma material? Det enkla svaret är att dom har samma källa.

Han, Jocke, jagar fortfarande användaridentiteter. Nyheter färdas fort på internet. Hur mycket är en identitet värd? 25 000? 100 000? Belopp som nämnts men inte get resultat. Folk har börjat vakna och insett vad han håller på med. Vad vill han göra med den informationen? Hänga ut, söndra ytterligare en människas liv. Jag hoppas verkligen att det får ett slut nu på den här galenskapen
Tror Jocke att användaren skall hjälpa honom i kriget mot Chrippa. Då tror han fel. Det finns Chrippa-supporters i tråden av en anledning, för att dom vet, eller har upplevt saker som kan försätta Jocke i en väldig dålig situation. Ingen kommer att låta sig köpas, och ingen vet vilka dessa användare är IRL
__________________
Senast redigerad av Goldentie 2024-05-03 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in