Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-25, 17:29
  #38881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är det därför Jocke inte har råd att betala ut Chrippas pengar till honom, att dom gick till annat sas

Hur vet du att det är så? Dvs att pengarna inte betalas ut för att han inte har råd?
Citera
2024-05-25, 17:31
  #38882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för "försök till misshandel" han skall ha begått?
Hur har han "försökt" misshandla någon?
Det där låter som rent påhitt.

Har Crhippa F-Skattesedel?

Blir man avbruten i sin intention att misshandla är det kanske försök till misshandel?
Citera
2024-05-25, 17:45
  #38883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Att du pallar sitta här och killgissa att jag ljuger. Det du skriver stämmer inte alls. Är du helt enkelt ovetandes om vad som har skett, är du duperad, eller jobbar du på trollfabrik?

För det första så har Chrippa inte alls fått tillbaka sin kanal igen, den befinner sig i Ninetones våld. Rent juridiskt ligger den som en dotterkanal till Familjen Lundell.
Källa är Stefan och Jocke.

Jocke fick fullmakt över Chrippas YT tidigt i januari med löfte om att återställa den innan tidsfristen gick ut. Jocke och Stefan har arbetat med det. Chrippas YT återställdes aldrig, den är permanent borttagen.
Källa är Jocke och Julia.

Chrippa använder inte Chrippa kanalen, han har köpt Bröderna Bergs YT.
Källa är Chrippa och Jacke.

Jocke har länge fått in pengarna i Jocke och Jonna AB, eftersom Chrippa inte har något eget företag så har Jocke fakturerat Ninetone för Chrippas YT-pengar berättar Jocke.
Källa är Jocke.

Nu är det mer krångligt säger Stefan eftersom Chrippas NYA kanal inte ligger som dotterbolag, som den gjorde förr.
Källa är Stefan.

Jocke förvarar Chrippas pengar, i det här läget bör det väl kallas stöld? Klart står att han undanhöll pengarna i flera månader med invändningen att Ninetone skulle betala Chrippa, men Ninetone hävdade att Jocke skulle betala eftersom Joakim fått Chrippas YT pengar. Sen skrev och sa Jocke att Kronofogden hade kontaktat honom för att dom ville lägga beslag på Chrippas pengar. Någon utmätning fanns aldrig. Det är kontrollerat av mig och det kan du eller vem som helst kontrollera genom att ringa kf och fråga. Allt som behövs är Chrippas personnummer.
Källa är Jocke, Stefan, Nicklas på Ninetone, Chrippa och Kronofogden.

Lyssna på videon där Jocke sitter med Anjo. Om Chrippa har deklarerat ett för lågt belopp så är Joakim precis lika skyldig.
Jocke har berättat att han deklarerar åt Chrippa eftersom Chrippa inte tycks klara av det själv.
Källa är Jocke.

En fråga. Vem tog bort Chrippas gamla youtube?
Citera
2024-05-25, 17:57
  #38884
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Blir man avbruten i sin intention att misshandla är det kanske försök till misshandel?
Ja, men det krävs ju dels att angreppet påbörjats på något sätt, och det krävs mer än att han har svingat ett slag mot någon eller liknande.
Citera
2024-05-25, 17:59
  #38885
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
En fråga. Vem tog bort Chrippas gamla youtube?

Ja inte var det Jocke iaf.
Citera
2024-05-25, 18:02
  #38886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, men det krävs ju dels att angreppet påbörjats på något sätt, och det krävs mer än att han har svingat ett slag mot någon eller liknande.

Vi tänker nog på samma händelse båda två. Jag var inte där så jag går på hörsägen bla Jocke och den som avstyrde. Inget antagande. Inget killgissande.

Dock får jag erkänna att när bilden av Chrippa och Linnéa åkandes iväg i långsam takt och Chrippa säger: catch me if you can kan jag inte låta bli att skratta trots att det är en allvarlig händelse.
Citera
2024-05-25, 18:04
  #38887
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det för "försök till misshandel" han skall ha begått?
Hur har han "försökt" misshandla någon?
Det där låter som rent påhitt.

Har Crhippa F-Skattesedel?

Han försökte ju slå Jocke men Jonny avbröt de hela. Och om du läser på lite så kan du se att man kan åtalas för försök till misshandel.
Citera
2024-05-25, 18:05
  #38888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja inte var det Jocke iaf.

Men jag gissar att det är dit några vill komma. Eller att han bestämt det.
Tror jag sett antydan till det av några.
Det enda jag hört är att det är Linnéa.
Citera
2024-05-25, 18:10
  #38889
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han försökte ju slå Jocke men Jonny avbröt de hela. Och om du läser på lite så kan du se att man kan åtalas för försök till misshandel.
Jag tror knappast det kommer att leda till åtal.
Citera
2024-05-25, 18:10
  #38890
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jo det lär ta tid. Det är ju först då vi kommer få svar som efterfrågas.

Undrar om Chrippa kommer förhöras i Sverige eller Spanien? Har svårt att se det seriöst i frågan att ta det via länk. Jag vet inte hur det fungerar när någon vägrar beträda svensk mark.

Om åklagaren beslutar sig för att häkta Chrippa så kommer han bli gripen av spansk polis och sen kommer han få sitta där ett tag och sen föras hem till Sverige. Spanska myndigheter är ju bra less på alla svenskar som kommer till deras land och sysslar med penningtvätt och andra brott.
Med tanke på att han har begått brott tidigare så ligger han ju inte direkt i topp.
Citera
2024-05-25, 18:11
  #38891
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror knappast det kommer att leda till åtal.

Det lär vi ju få se.
Citera
2024-05-25, 18:13
  #38892
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men jag gissar att det är dit några vill komma. Eller att han bestämt det.
Tror jag sett antydan till det av några.
Det enda jag hört är att det är Linnéa.

Såklart det är Linnea med tanke på hur hon hade koll på alla lösenord osv. Chrippas telefon som kopplades upp vid kompisens lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in