Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-03, 12:09
  #39433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Den info jag har fått så var det Jacke som avrådde chrippa från att vara med, antagligen för att Jacke förstår att det skulle sluta illa då chrippa har svårt att hålla sig till sanningen och överdriver en del.

Det låter helt rimligt. Han skulle förmodligen gjort bort sig eller så hade han inte fått det utrymme han tänkt för han verkar inte förstått vad dokumentären skulle handla om.
Citera
2024-06-03, 12:10
  #39434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det kan du ju fråga Chrippa om han som gjorde en jäkla hype på hans medier att snart kommer ett filmteam hela sanningen ska fram blablabla…

Vad Chrippa tycker vet jag ju redan, frågan var hur du kunde tro att någon i familjen Berg skulle ställa upp på en dokumentär där huvudpersonen skulle vara Jocke? Jag tror ingen hade gjort det efter vad han utsatt familjen för. det säger ju sig själv. Produktionsbolaget har kanske inte varit siktigt ärliga, eller pågår det något mer bakom våra ryggar???
Citera
2024-06-03, 12:12
  #39435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det låter helt rimligt. Han skulle förmodligen gjort bort sig eller så hade han inte fått det utrymme han tänkt för han verkar inte förstått vad dokumentären skulle handla om.

Exakt han ju missat poängen helt vem dokumentären handlar om 🤦‍♀️😂
Citera
2024-06-03, 12:15
  #39436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Fast så jätte konstigt är det ju inte för det är ju Jocke det handlar om.
Jag måste verkligen säga att ni får Jocke att se ut som han har makt över hela världen. Har ni funderat på varför flera tv/streaming kanaler vill ha honom?

Det är min uppfattning också att det finns ett litet fåtal människor som framställer Jocke som att han bara kan säga ett pip så lyder alla. Det är de som verkligen skulle vilja att han försvann långt bort till Långtbortistan.
Men det märkliga är att Chrippa gör så mycket för att efterlikna sin bror.
Citera
2024-06-03, 12:20
  #39437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han grinar inte - vare sig som en flicka eller en pojke - han redogör för varför han backar bort från projektet.
Han ger också bakgrunden till det och du får höra när han tar upp det med producenten.

Skulle du själv ställa upp när du upptäckte att projektet inte alls skulle innehålla och utföras såsom det påståtts?
Kan du ge en enda anledning till att han skulle ställa upp på en dokumentär där han inte få ge sin sanning/syn på vad som förevarit?


Ge sin sanning??? Säg när Chrippa har använt sig av sanning, han ljuger sig ju igenom typ allt och bara för att Chrippa ger sin förklaring av att han backar ur innebär det ju definitivt inte att det är hur det ligger till. Vi vet inte vad produktionsbolaget gett för riktlinjer. Vi vet bara Chrippas uttalande.
Det är ju mer troligt att Chrippa precis som alltid bara är så avundsjuk och när det inte passar honom så skiter han i och ger en förklaring som förskönar orsaken och han har ju dessutom Linnea där som kan hjälpa honom att få det att verka bra.
Citera
2024-06-03, 12:37
  #39438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt han ju missat poängen helt vem dokumentären handlar om 🤦‍♀️😂

Det har han inte, men produktionen talade inte klarspråk från början. Chrippa hade aldrig tackat ja till att delta i en dokumentär som skulle handla om "bara Jockiboi" Det fattar vem som helst
Citera
2024-06-03, 12:41
  #39439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det har han inte, men produktionen talade inte klarspråk från början. Chrippa hade aldrig tackat ja till att delta i en dokumentär som skulle handla om "bara Jockiboi" Det fattar vem som helst

Jag hörde bara ett gnällande över att han inte skulle få prata om tex 2016. Jag tror inte alls de varit otydliga. Jag tror att Chrippa har svårt att ta in information.
Citera
2024-06-03, 12:42
  #39440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han skulle kunna pissa på vem som helst för pengar den där mannen.

Utan tvekan! Helst oskattade.
Citera
2024-06-03, 12:45
  #39441
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ge sin sanning??? Säg när Chrippa har använt sig av sanning, han ljuger sig ju igenom typ allt och bara för att Chrippa ger sin förklaring av att han backar ur innebär det ju definitivt inte att det är hur det ligger till. Vi vet inte vad produktionsbolaget gett för riktlinjer. Vi vet bara Chrippas uttalande.
Det är ju mer troligt att Chrippa precis som alltid bara är så avundsjuk och när det inte passar honom så skiter han i och ger en förklaring som förskönar orsaken och han har ju dessutom Linnea där som kan hjälpa honom att få det att verka bra.
Det är din åsikt.
Chrippa har sin sanning om uppväxten och vad som varit, precis som övriga i familjen har sina versioner.
Vi vet vad producenten säger till Chrippa i samtalet - och vi vet att det är helt relevant kritik och relevanta krav som Chrippa framför.
Ställer de inte upp på det så har han givetvis ingen skyldighet att medverka heller.
Han är faktiskt ovanligt smart som ställer villkor - många gör inte det och får se sina versioner sönderhackade och helt felaktigt återgivna.

Tror du att Chrippa har någon skyldighet att ställa upp utan att själv få ställa villkor?
Varför skulle han ha det?
Citera
2024-06-03, 12:46
  #39442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Helt ärligt det är ni som ger honom uppmärksamheten.
Om Jocke får chansen att göra en dokumentär så är det väl klart att han tackar ja.
Ja?

Liksom Chrippa (och hans föräldrar) har rätt att tacka nej, av sina egna anledningar.

Varför blir det ett sådant ramaskri för det?

Chrippa och hans föräldrar valde att dra sig ur när det stod dem tydligare hur dokumentären va upplagt.

Något som nämnts i tråden:
Varför skulle Chrippa, Mamman och pappan ställa upp på en dokumentär som inte är objektiv?
Uppenbarligen är det ju 3 individer som inte har fått hela upplägget presenterat för sig på ett rättvist sätt.
Därmed drog de sig ur.


Vilket man kan förvänta sig av TV4 (iofs).

Det hade inte heller förvånat mig om även Jacke hade valt att inte medverka om han hade vetat bättre. Den om någon vill ju hålla sig så neutral som möjligt.
Så det kan ju även vara så att Jacke också har blivit förd bakom ljuset av tv4 och förstod det hela först när de va på plats för att intervjua.
Och med det blev Chrippa upplyst av Jacke.

En liten spekulation av många andra, men ändå.
Det kan ju ligga något i det.
__________________
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-06-03 kl. 12:50.
Citera
2024-06-03, 12:49
  #39443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det kan du ju fråga Chrippa om han som gjorde en jäkla hype på hans medier att snart kommer ett filmteam hela sanningen ska fram blablabla…
Han gjorde några hintar om den här dokumentären utifrån hur han trodde det såg ut - DÅ!

Vilket förändrades samma stund som det gick upp för honom vad det hela skulle gå ut på.
Citera
2024-06-03, 12:53
  #39444
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja?

Liksom Chrippa (och hans föräldrar) har rätt att tacka nej, av sina egna anledningar.

Varför blir det ett sådant ramaskri för det?

Chrippa och hans föräldrar valde att dra sig ur när det stod dem tydligare hur dokumentären va upplagt.

Något som nämnts i tråden:
Varför skulle Chrippa, Mamman och pappan ställa upp på en dokumentär som inte är objektiv?
Uppenbarligen är det ju 3 individer som inte har fått hela upplägget presenterat för sig på ett rättvist sätt.
Därmed drog de sig ur.


Vilket man kan förvänta sig av TV4 (iofs).

Det hade inte heller förvånat mig om även Jacke hade valt att inte medverka om han hade vetat bättre. Den om någon vill ju hålla sig så neutral som möjligt.
Så det kan ju även vara så att Jacke också har blivit förd bakom ljuset av tv4 och förstod det hela först när de va på plats för att intervjua.
Och med det blev Chrippa upplyst av Jacke.


En liten spekulation av många andra, men ändå.
Det kan ju ligga något i det.
Såsom jag uppfattar Chrippa var det precis det som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in