Citat:
Ursprungligen postat av
Snusfri
På hans vloggar är det ju det han gör. Gymmar och gå på restaurang. Och sitter i lägenheten och skriker. Samma saker han gör i Sverige. Men kanske det som kallas för att ”njuta av livet”
Ja, och?
Det kanske är vad han vill ha ut av tillvaron och då skapar han ju bra minnen åt sig själv.
Det är sannolikt också så att du inte får se allt de gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag anser att det är slöseri med tid att titta mycket på hans videor, så jag har inte titta mycket på vad han säger och gör, men jag minns att hela hans "poäng" var att Greta gjorde fel för att hon bröt mot lagen.
Svenska 'hyckleri' betyder precis samma sak som engelska 'hypocrisy'. Vi ska se vad Wiktionary säger:
hypocrisy
"3 . The practice of
engaging in the same behaviour or activity for which one criticises another; moral self-contradiction whereby the behavior of one or more people belies their own claimed or implied possession of certain beliefs, standards or virtues."
Om man inte få ha åsikter om andras beteende utan att vara hycklare - då är vi allesammans hycklare, du också.
Jag vill hävda att hyckleri hade det varit om han också brukade sitta på gatan och stoppa trafiken och sedan klagade på henne för att hon gör det.
Ungefär som med Rask och förtal alltså .. han slår på stora gråttarmen och hulkar att han är förtalas så fort någon nämner honom i kritiska ordalag -- samtidigt som han och Anjo är Youtubes största förtalsgrisar.
DET är hyckleri.