Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-21, 08:55
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Chrippa har och hade sen långt tillbaka näringsförbud, han har inget företag och således inte heller dom skyldigheterna.

Det har Ninetone och Jocke och Jonna däremot, som var agentur respektive arbetsgivare åt Chrippa.

Följdfrågor på det?

Har du något anställningsavtal som kan bevisa detta påstående?
Citera
2024-08-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så Skabbe har varit anställd av J&J AB. Fantastiskt konstigt. I november 2022 uppger han, efter att han tiggt socbidrag av Linköpings kommun, att han har en anställning, och den är hos Toyota i samma stad där han tiggde försörjningsstöd.

Ljög Skabbe alltså om anställningsförhållandena i överklagandet till Göta hovrätt? Hur ska vi förstå den detaljen i tiggarbrevet?

J&J AB redovisar att de har haft tre anställda per år sedan 2018, med undantag för 2021. Den tredje personen skulle då vara Skabbe Skabbräv, och inte en kombo av Danjal/kamerafolk/barnflickor...?

Det är så klart inte sant att han varit anställd av dom. I varje fall här hade han sett till att visa upp anställningsbevis. Han kan sitta och knåpa ihop lite ord från en live dvs klippa och klistra men inte kunna scanna ett papper som fått tyst på oss som hävdar att han själv alena sysslar med skattebrott.

Han har ju, som du skriver, ansökt om ekonomisk hjälp från soc. Så han vill inte bidraga till de pengar som används av soc samtidigt som han vill ha av dessa pengar vi andra lägger i skatt.
Bra att han inte fick det!
Citera
2024-08-21, 09:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Eftersom kreatörerna har vetat att personer tagits in på psyket med självmordstankar och i samband med detta blivit ombedda att vara lite mer varsamma, så är det fastställt att Anjo, rask och Joakim vill se någon hamna 6 feet under, eller som minst inte bryr sig om dom ”råkar” orsaka ett självmord.

Har någon bett honom visa papper? Man kan ha arbetsgivaransvar gentemot en person som inte är fast anställd och du borde ha ordning på att muntliga avtal också är avtal.

Så länge Joakim har varit utbetalade av återkommande ”ersättningar” till Chrippa, är Joakim enligt lag skyldig betala Chrippas inkomstskatt. Jocke kan inte förhandla bort lagen i ett anställningavtal så lek vidare i sandlådan, för det är den nivån dina inlägg håller.
Ja, folk bad dem lugna ner sig eftersom deras drev fick människor att vilja ta sitt liv. Lugnade dem ner sig? nej dem fortsatte drevet, spred helt sjuka lögner om både linneas och chrippas familjer.
Dem visste att deras agerande drev folk till att vilja ta sitt liv, och dem fortsatte med sitt agerande, det talar sitt tydliga språk hur mycket dem bryr sig ifall folk dem ger sig på tar sitt liv eller inte.
Glöm inte heller när verz i förtroende berättade för anjo att han mådde så dåligt att han hade självmordstankar, och anjo gjorde contet på det. Vidrigt beteende.
Citera
2024-08-21, 09:04
Medlem
Citat:

Tänk själv nästa gång, du citerar jockes retorik och hjärntvätt och inget överensstämmer med verkligheten.

1. Den töntiga boxningsmatchen har Anjo gjort 2 timmars content på innan Chrippa signade
2. Nej, Linnea och Chrippa är inte lika delaktiga. Inte deras familjer och vänner heller. Chrippa och Linnea hade ett gruff vintern 2023 och gjorde totalt tre videos som var negativa mot varandra för 8 månader sedan. Andra personer har använt det som content i 8 månader.
3. Chrippa har förut varit väldigt färgad av Joakim, apat efter hans destruktiva och illasinnade beteenden. Men han har förändrats, han har vaknat ur sin sektpsykos och blivit en bättre människa sedan dess. Linnea har aldrig behövt bättra sig.
nej det är Anjo som har gjort det.

För din information är jag en egen person som kan tänka själv, jag har egna åsikter och gör en egen bedömning utifrån vad jag ser, hör och läser som inte har något med Jocke eller någon annan att göra.
Så nu vet du det.

Jag står inte bakom att man ger sig på anhöriga överhuvudtaget och ser en stor problematik i hur social medier stiger folk åt huvudet för lite extra likes.
Jag vidhåller att det är töntigt och barnsligt att bjuda in till en boxningsmatch oavsett vem det är. Spelar ingen roll om det är signat eller inte, någon kläckte idén.
Menar du att det var Anjo?

Jag skulle inte kalla det för en gruff utan tycker det är allvarliga anklagelser de båda kom med gentemot varandra, men alla har olika sätt att se på saken som skedde i vintras.
Oavsett om man har publicerat en eller flera videos, så har man fortfarande publicerat för att dela med sig offentligt för att andra ska ta del av det. Där är ingen oskyldig.

Vad innebär den här "sektpsykosen"?
Menar du att han var värre tidigare om man tar hans bemötande i hans kommentarsfält som exempel? Att han nu inte är färgad av sin brorsas beteende längre?
Är det hans bättre sida som visas nu i kommentarsfältet när han uttrycker sig nedsättande mot andra som har det sämre ställt eller har en funktionsnedsättning? Pundarmorsa kallade han någon för inte så längesedan.
Jag skulle inte kalla de för någon vidare fin sida oavsett om det skulle vara ett spel för galleriet för att provocera. Men det är min åsikt.

Finns förbättringsområden hos samtliga inblandade. Jag finner det t.ex inte roande att fnissa och flina när någon kommenterar någons vikt eller uttrycker sig negativt om ett barns mamma i en live. Alla har olika åsikter men jag finner det opassande.

Samtliga hade kunnat hanterat allt annorlunda då och de kan hantera allt annorlunda nu. De är vuxna och tar egna beslut hur de vill framställa sig själva och hur de hanterar situationer.
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-21 kl. 09:25.
Citera
2024-08-21, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poont
Har du något anställningsavtal som kan bevisa detta påstående?

Inte en chans att det finns. Den hade vi sett för länge sedan då.
Jag tror att Pallal skojar med oss lite. Det har hänt förr.
Citera
2024-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, folk bad dem lugna ner sig eftersom deras drev fick människor att vilja ta sitt liv. Lugnade dem ner sig? nej dem fortsatte drevet, spred helt sjuka lögner om både linneas och chrippas familjer.
Dem visste att deras agerande drev folk till att vilja ta sitt liv, och dem fortsatte med sitt agerande, det talar sitt tydliga språk hur mycket dem bryr sig ifall folk dem ger sig på tar sitt liv eller inte.
Glöm inte heller när verz i förtroende berättade för anjo att han mådde så dåligt att han hade självmordstankar, och anjo gjorde contet på det. Vidrigt beteende.

Gjorde de en sk Jockiboi ”ja mår skit o får självmordstankar”?

Allt kan tydligen skyllas på psykisk ohälsa.
Citera
2024-08-21, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Verz berättade för Anjo i förtroende att han mått så dåligt av skiten som han fick utstå, och att han stundvis inte ville leva.
Anjo lovade Verz att det inte spelades in och skulle läggas ut.

Men det äckliga svinet spelade visst in samtalet och publicerade det.

Nej, Verz är inte i närheten av Joakim Lundell och de andra asplöven.
Citera
2024-08-21, 10:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Nej dem gjorde inte en Jocke.
Jocke gick ut offentligt och gjorde en av sina gråt videos.
Dem som blev drabbade under chrippa drevet skrev privat till personen och bad dem sluta.
Verz sa i ett privat samtal med Anjo, som Anjo lovat att inte spela in, men han spelade in ändå och släppte den videon.
Ingenting av det är i närheten av det Jocke gjort. Jocke tar det offentligt och vill att folk ska tycka synd om honom.
Dessa människor tog det privat, dem ville inte att folk skulle tycka synd om dem, dem ville inte ha en offerkofta, dem ville bara att lögnerna skulle sluta eftersom lögnerna påverkade dem så illa.
Citera
2024-08-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nej dem gjorde inte en Jocke.
Jocke gick ut offentligt och gjorde en av sina gråt videos.
Dem som blev drabbade under chrippa drevet skrev privat till personen och bad dem sluta.
Verz sa i ett privat samtal med Anjo, som Anjo lovat att inte spela in, men han spelade in ändå och släppte den videon.
Ingenting av det är i närheten av det Jocke gjort. Jocke tar det offentligt och vill att folk ska tycka synd om honom.
Dessa människor tog det privat, dem ville inte att folk skulle tycka synd om dem, dem ville inte ha en offerkofta, dem ville bara att lögnerna skulle sluta eftersom lögnerna påverkade dem så illa.

Ahhh okej. Det med Verz minns jag.
Han om någon är den enda Svensk youtuber som var genuin. Kan nån ens nämna 1 till?

Ingen offerkofta nånsin, körde sitt race osv. Tröttnade och raderade kontot. Synd att han litade på andra youtubers. Inte bara Anjo men alla svenska youtubers förutom ett par stycken då
Citera
2024-08-21, 10:28
Medlem
Citat:
Han om någon är den enda Svensk youtuber som var genuin. Kan nån ens nämna 1 till?

Ingen offerkofta nånsin, körde sitt race osv. Tröttnade och raderade kontot. Synd att han litade på andra youtubers. Inte bara Anjo men alla svenska youtubers förutom ett par stycken då
Det är väl enklare att rabbla upp ärkesvinen, vilka är Rask, Anjo och Jocke, och de fåtals mindre kanalerna som slickar deras röv. Det är väl bara dem som äcklar sig mot andra?

Resten av youtube är det inget större fel på.
Så med det sagt blir det betydligt fler än 1.
Citera
2024-08-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är väl enklare att rabbla upp ärkesvinen, vilka är Rask, Anjo och Jocke, och de fåtals mindre kanalerna som slickar deras röv. Det är väl bara dem som äcklar sig mot andra?

Resten av youtube är det inget större fel på.
Så med det sagt blir det betydligt fler än 1.

Njaa… finns betydligt fler äckliga.
De stora som jag inte anser är problem med är såna som Mauri, JLC, iwantbecool osv.
Men dessa drama kanaler kan lika gärna försvinna då personen bakom är det oftast fel på.
Citera
2024-08-21, 11:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:

ja, jag gillade verz.
om man kollar på hur dem flesta på youtube är så måste man nog vara en speciell typ av människa för att palla den miljön, attackera folks utseende, attackera andra youtubers barn, inte prioritera sina egna barn, använda sina barn för att hålla sin kanal relevant, drama, slåss och bråka, helt enkelt göra saker som normala människor aldrig skulle göra.
Det känns som många av dessa youtubers om och om igen går över gränser som en normal människa inte skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in