• 7
  • 8
2021-06-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det r inte konstigt om ADHD-utredningen var kortare, eftersom du redan gjort en stor del av utredningen nr du fick diagnosen aspergers.

Du har aldrig funderat p om du kanske har aspergers och ADHD men vldigt dlig sjlvinsikt?

Hur visste du vad du skulle fejka i WAIS fr att f diagnosen ADHD? Troligen visste du inte, utan den gjordes i utredningen aspergers innan du ens kom p att du skulle fejka ADHD. Man brukar inte gra om WAIS om det finns resultat inom nrmaste 10 ren.

Jag blev asocial och allmnt konstig av SSRI som barn. Nr alla andra festade och knullade i mellan och hgstadiet drog jag mig undan eftersom jag blev apatisk av den. Aspergerdiagnos blev ett faktum och hade jag haft adhd hade jag ftt den diagnosen d ocks eller hur? Allt visar vad dligt allt r i vrden.

Jag slutade med alla piller och brjade arbeta p mig sjlv istllet. Jag frndrade hela min personlighet ver 5-10 r. Under tiden var jag ganska trtt emellant pga olika saker och ville tjata till mig en add diagnos och stimulanter. Det r extremt enkelt att bara gra pissdligt ifrn sig p fokustesterna. Sedan var det bara att sga att jag hade svrt att fokusera som barn och allt det dr. Vips, diagnos och piller.

Jag har inga diagnoser. Psykiatrin skapade mina diagnoser med piller och genom att vertyga mig om att jag hade autism. Jag minns nr jag fick diagnosen asperger ocks vad allt blev mycket mycket vrre nr jag identifierade mig i den.
Vi blir vad vi tror att vi r. Vi har mjligheten att fullt frndra vra liv, vr kropp och vr personlighet. Psykiatrin skapar psykisk ohlsa hos MNGA.
Givetvis tror jag att det finns grvre former av autism osv men det r inte s enkelt som psyk fr det till. Det r vldigt mycket feldiagnostik och stmpelsttande.

Skulle man frn barnsben matas med att man tex har cancer dag ut och dag in s hade cancern blivit ett faktum. Man hade trott p det och blivit sjuk. Samma sak gr sjukvrden med folk.

Vra hjrnor och kroppar vet inte skillnaden p vad som r verklighet och vad vi tror r verklighet. Vi frprogrammerar oss sjlva och vra kroppar efter hur vi lever och hur vi tnker i regel.
Senast redigerad av Sockerflickan 2021-06-02 kl. 21:32.
Citera
2025-01-10, 20:10
Medlem
Mnga chefer och arbetsledaren har adhd.
Mnga tjackpundare och kriminella ox.

Ang diagnos s lste jag en rolig grej att utan asperger hade inte smartphonen vart uppfunnen bla. Om det r bra eller dligt vet jag inte men lite kul fakta iaf.
Citera
2025-01-10, 20:20
Medlem
Det frekommer tyvrr att skolorna grna ser att jobbiga elever fr diagnoser fr det ger extra pengar till skolan. Frldrar r med p det fr de hoppas att de extra resurserna ska hjlpa barnet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in