2021-05-31, 14:38
Medlem
Jag har börjat bli mer intresserad av ideologier och modern politik senaste året. Jag är vad man skulle kunna kalla "nyvuxen". Jag ser dock mycket folk som är extremt radikala i både vänster och höger. Jag skulle inte kalla mig för "centrist" eller så, men jag förstår mig inte på det radikala tankesättet. Jag finner inte att någon existerande ideologi har "svaret" som vi söker. Politiken har fastnat i ett tågspår, om man kan säga så haha.

Hur tror ni man kan "fixa" detta, eller iallafall komma framåt med politiken i Sverige?
Citera
2021-05-31, 14:51
Medlem
aTeRlINes avatar
Mörda alla kommunister och ta ifrån kvinnors rättigheter vore en början. Annars kommer vi bara att fortsätta ned till dystopins avgrund. Men inget av detta kommer att ske, vi kommer bara att se en eskalering fram tills dess ekonomin är körd i botten. När detta väl hänt så kommer stora mängder att dö och återbyggandet är ett faktum. Man får bara hoppas att tillräckligt många kommunister är döda vid återbyggandets punkt så de inte förgiftar grunden det framtida samhället står på.
Citera
2021-05-31, 15:02
Medlem
Radikalism är väl egentligen "my way or the highway"
Citera
2021-05-31, 15:18
Medlem
Mingla101s avatar
Om du vill använda ditt sunda förnuft så är konservatismen vägen att gå.
Ingen ideologi, baserad på upplysningens ideer.
Citera
2021-05-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aTeRlINe
Mörda alla kommunister och ta ifrån kvinnors rättigheter vore en början. Annars kommer vi bara att fortsätta ned till dystopins avgrund. Men inget av detta kommer att ske, vi kommer bara att se en eskalering fram tills dess ekonomin är körd i botten. När detta väl hänt så kommer stora mängder att dö och återbyggandet är ett faktum. Man får bara hoppas att tillräckligt många kommunister är döda vid återbyggandets punkt så de inte förgiftar grunden det framtida samhället står på.
Fast kollar man historiskt så har alla stora civilisationer som kraschat varit styrda av män och knappast någon kommunistisk ideologi. Är dock villig att hålla med om att kommunisterna kan dra åt Helvete
Citera
2021-05-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aTeRlINe

Ja, men vi vill inte bli av med kommunister genom att använda deras metoder. Det räcker med att de inte får spy ut sin galla i massmedia och mentalt friska människor får komma till tals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in