Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-03, 21:55
  #1
Medlem
Och så har SVD ordnat en ny skribent- Elaf Ali. Hon går stark ut med kommentarer som ” Jag förstår nu varför svenskar gillar hundar så mycket. Det är enda gången de vågar prata med en främling utan alkohol i kroppen.” och ” Jag vägrar censurera mig eller känna tacksamhetsskuld gentemot Sverige. Det är dags för svenskarna att uppdatera sin bild av vem som är svensk”

Här bakom betal artikel har vi länk till hennes första hatiska/rasistiska inlägg gentemot svenskar (förmodar vita svenskar) https://www.svd.se/jag-vagrar-kanna-tacksamhetsskuld

Så frågan är- varför prenumerar någon på en tidning med hatiska skribenter?
Citera
2021-06-03, 22:05
  #2
Medlem
Är hon kristen? Vad har hon för religion?
Citera
2021-06-03, 22:18
  #3
Medlem
online_alwayss avatar
Varför anser sig hunden inte vara svensk?
Citera
2021-06-03, 22:22
  #4
Medlem
Greenspams avatar
Det är motsägelsefullt och stereotypiskt att i ena stunden tala i termer om att svenskar, "de", är extrema introverta för att sedan säga att man själv inte beter sig som en svensk, men ändå anser sig vara svensk.
__________________
Senast redigerad av Greenspam 2021-06-03 kl. 22:28.
Citera
2021-06-03, 22:26
  #5
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför anser sig hunden inte vara svensk?

Alla hundar är svenskare än Elaf Ali.
Citera
2021-06-03, 22:27
  #6
Medlem
Ännu en husblatte.
Citera
2021-06-03, 22:30
  #7
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
"dags för svenskarna att uppdatera sin bild av vem som är svensk”

Jag förväntar mig att hon i nästa krönika går på kurderna, och deras bild av vem som är kurd.
Citera
2021-06-03, 22:30
  #8
Medlem
Ja HON kommer ju aldrig bli svensk i mångas ögon iaf, den saken är säker!

Men beter man sig som en apa, blir man sedd som en apa!
Citera
2021-06-03, 22:37
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan man anmäla henne för hets mot folkgrupp?
Jag känner mig kränkt…
Citera
2021-06-03, 22:48
  #10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan man anmäla henne för hets mot folkgrupp?
Jag känner mig kränkt…

Prova.
Citera
2021-06-03, 22:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Och så har SVD ordnat en ny skribent- Elaf Ali. Hon går stark ut med kommentarer som ” Jag förstår nu varför svenskar gillar hundar så mycket. Det är enda gången de vågar prata med en främling utan alkohol i kroppen.” och ” Jag vägrar censurera mig eller känna tacksamhetsskuld gentemot Sverige. Det är dags för svenskarna att uppdatera sin bild av vem som är svensk”

Här bakom betal artikel har vi länk till hennes första hatiska/rasistiska inlägg gentemot svenskar (förmodar vita svenskar) https://www.svd.se/jag-vagrar-kanna-tacksamhetsskuld

Så frågan är- varför prenumerar någon på en tidning med hatiska skribenter?

Hon känner alltså tacksamhetsskuld men vägrar acceptera den. För det är vad det uttalandet innebär.

Hursom, skuld ska hon inte känna men en viss tacksamhet vore naturligt. En tacksamhet som alltid kommer att finnas där om hon kom ifrån "svåra" förhållanden och upplevde sverige som räddningen.

Fast nu är hon troligen född och uppvuxen i sverige och hennes skrift är därmed nonsens. Infödd svensk med invandrarursprung, som är upprörd å andra invandrares vägnar utan egentlig, egen erfarenhet. Upprördhet "by proxy".

Värsta sortens låtsasmänniskor med låtsasideal.
Citera
2021-06-03, 23:25
  #12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Så frågan är- varför prenumerar någon på en tidning med hatiska skribenter?

Så värst många gör väl inte det. SvD har i åratal överlevt enbart tack vare presstödet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback