Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-05, 12:25
  #1
Medlem
Tvonds avatar
Båda semifinalerna sänds på SVT och SVTplay.

kl. 13.15 USA - Kanada
kl. 17.15 Finland - Tyskland
2021-06-05, 12:29
  #2
Medlem
welcometorealitys avatar
Tänk om Finland skulle vinna Guld imorgon, på självaste Sveriges Nationaldag, men jag tror på USA i år faktiskt...
2021-06-05, 12:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tänk om Finland skulle vinna Guld imorgon, på självaste Sveriges Nationaldag, men jag tror på USA i år faktiskt...

Tror också på USA, men jag har tippat fel förr i detta VM.
2021-06-05, 12:36
  #4
Medlem
Talespins avatar
Det enda som talar för en tysk vinst är att ingen förväntar sig att Tyskland ska ha en chans mot Finland.

All press ligger på Finland. Men det kommer troligtvis inte att räcka. Tyskland måste göra en felfri, heroisk insats.
2021-06-05, 12:40
  #5
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Tror också på USA, men jag har tippat fel förr i detta VM.

Jag har också tippat fel, men jag tycker att USA har något stort på gång i år, men vi få se hur detta slutar i år, först finalisterna..
2021-06-05, 12:53
  #6
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tänk om Finland skulle vinna Guld imorgon, på självaste Sveriges Nationaldag, men jag tror på USA i år faktiskt...
Ja du det vore ju verkligen nåt att gotta sig åt för de i öst och alla sk hurris som bor i vårt land.

Alla lag från gruppen som inte Tre Kronor deltog i spelar semifinaler och den var mycket jämn. Undrar om Sverige bytt plats med Italien om vi då som de hamnat på sista plats....ja det är verkligen ett pissfiasko....vad de än försöker kalla det för istället för vad det är.

Logiken säger att det blir Kanada och Finland som spelar final i morgon men eftersom Renberg nu tror på Kanada så skulle det inte förvåna mig om det fortsätter så att han får fel även idag fast han tagit rygg på Kim
2021-06-05, 13:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det enda som talar för en tysk vinst är att ingen förväntar sig att Tyskland ska ha en chans mot Finland.

All press ligger på Finland. Men det kommer troligtvis inte att räcka. Tyskland måste göra en felfri, heroisk insats.
Ja, det är det som kan bräcka finnarna. Klurig match, men Jalonen löser nog detta.

En final mellan fin och can vore roligast.
2021-06-05, 13:01
  #8
Medlem
Idag börjar VM på riktigt nu när blåbärsgruppen är borta
2021-06-05, 13:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja du det vore ju verkligen nåt att gotta sig åt för de i öst och alla sk hurris som bor i vårt land.

Alla lag från gruppen som inte Tre Kronor deltog i spelar semifinaler och den var mycket jämn. Undrar om Sverige bytt plats med Italien om vi då som de hamnat på sista plats....ja det är verkligen ett pissfiasko....vad de än försöker kalla det för istället för vad det är.

Logiken säger att det blir Kanada och Finland som spelar final i morgon men eftersom Renberg nu tror på Kanada så skulle det inte förvåna mig om det fortsätter så att han får fel även idag fast han tagit rygg på Kim
Nej, det är bara fyra lag från den gruppen som spelar semifinalerna.
2021-06-05, 13:11
  #10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Nej, det är bara fyra lag från den gruppen som spelar semifinalerna.
Se där en grammatiklärare ville göra sig lustig eller var det verkligen så att alla här utom läraren förstod vad jag menade då det ju inte kan vara fler än fyra lag som spelar semifinal - säger jag som självutnämnd mattelärare ja å så är det ju också bara från den gruppen lagen är
2021-06-05, 13:26
  #11
Avstängd
Spenatkungens avatar
Blir samma finalpar som 2019, Kanada och Finland.

Finnarna vinner guld igen. De är för stabila just nu och den ledande hockeynationen i Europa.
2021-06-05, 13:26
  #12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag har också tippat fel, men jag tycker att USA har något stort på gång i år, men vi få se hur detta slutar i år, först finalisterna..

De ser små ut inledningsvis. Jag tippade ju Kanada i final efter att de förlorat de tre första och alla dömde ut dem. Men det återstår mycket hockey.
__________________
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-06-05 kl. 13:28.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback