Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-21, 19:13
Medlem
snurresprettiss avatar
Ju mer man skriver ju mer publicitet för dom.
Citera
2022-06-22, 06:56
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tone1
Tror redan han har fått nytt jobb (IGEN). Det var senast när dom var i Spanien och P sa att dom skulle fira. Och sa titta så glad han är. Han stod i köket och dansade sin ” Töntdans”
Men hon sa inte varför… men misstänker att det var ett nytt jobb. Och kanske börjar där efter sommaren.
Så då kanske han har fått avgångsvederlag (IGEN)…..
Och kan tillbringa hela sommaren nu med P i Spanien. (Han är ju som en släpvagn efter henne 24/7)

För vad ska han annars göra för han verkar ju inte ha några vänner. Och han bor säkert i Biancas nya lgh hela tiden nu oxå.
Det hette ju att P skulle bo där med Theo och Oliver tillfälligt. Men CB vill väl väl inte sitta ute i skogen ensam…och då får han ju inte synas hela tiden på IG…

CB bor i Biancas lägenhet med P nu på heltid tills huset är klart på Lidingö.
”Släpvagn”…😂 Exakt!
Citera
2022-06-24, 10:58
Medlem
I Podden pratar P om hur viktigt de är att va tillgänglig och en bra förälder
Sån kontrast mot vad som kommit fram om Bauers föräldraskap…
Citera
2022-06-24, 12:07
Medlem
Att vara ihop med en narcissist: Eftersom man är så ensam och mår så dåligt, vilket kommer av noll uppmärksamhet av ens behov från ens partner, vill man visa hur glad, kompetent och i kontroll man är. Du visar din partner att jag är inte alls ledsen! Jag tycker ju synd om hen som inte kan uttrycka sina äkta känslor, och som vill ”ha mig över allt på jorden” och vill hjälpa. Jag får offra mig för det här är förmodligen ”den stora kärleken” och visst har han rätt i att påpeka alla mina brister, ska jobba på dessa! Hen kan ej det, aldrig. Inte hens fel, det är deras diagnos.
Att se Pernilla vara den personen som ändrar sig för någon annan, är jag för 2 år sedan och har än inte riktigt fått bort min ”hen” ur mitt liv.
Citera
2022-06-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79

PW la ut en story om föräldraalienation förut, typ: "Hur kan en mamma förbjuda sitt barn att träffa sin pappa?!".

Sätter 1000 pix på att hon refererade till CBs relation med sin dotter och indirekt hennes mamma...

En klassiker i narc-sammanhang! Exet är galet, hemskt och missunnsamt.
Citera
2022-06-26, 00:51
Medlem
Citat:

Hon pratar väl om sig själv och inte om Christians föräldraskap. Vad är det du inte fattar?
Citera
2022-06-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Hon pratar väl om sig själv och inte om Christians föräldraskap. Vad är det du inte fattar?

Fast det hänger väl ihop, i allra högsta grad. Har jag en tanke om vad "gott föräldraskap" är, så förväntar jag mig att min partner också utövar det föräldraskapet.

CB kämpar med en image - det märks! - som PW köper då CB förmodligen speglar henne och hennes värderingar 24/7.

...man orkar dock bara spela teater en viss tid och när masken krackelerar blir det mindre kul för den som trott på det spelade. Det räcker med att PW sätter en skarp gräns i det nya huset t.ex. - hur tar CB det? Han som "gjort så mycket för henne".

Den här typen av relationer (baserat utifrån hans relationshistorik) börjar dala i och med ett större gemensamt projekt: barn, hus, etc.
Citera
2022-06-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Fast det hänger väl ihop, i allra högsta grad. Har jag en tanke om vad "gott föräldraskap" är, så förväntar jag mig att min partner också utövar det föräldraskapet.

CB kämpar med en image - det märks! - som PW köper då CB förmodligen speglar henne och hennes värderingar 24/7.

...man orkar dock bara spela teater en viss tid och när masken krackelerar blir det mindre kul för den som trott på det spelade. Det räcker med att PW sätter en skarp gräns i det nya huset t.ex. - hur tar CB det? Han som "gjort så mycket för henne".

Den här typen av relationer (baserat utifrån hans relationshistorik) börjar dala i och med ett större gemensamt projekt: barn, hus, etc.

Du - och en massa andra "krösamajor" här I tråden sprider bara massa antaganden. Ni (och jag också, för den delen), vet inte ett skit om Bauers föräldraskap eller hans och Pernillas förhållande. Var kommer t.ex. ryktet om att han skulle förlorat sitt jobb ifrån? Det är bara en "tråd-sanning" och inget som är ordentligt verifierat.

Vill bara betona att jag skiter fullständigt i Pernillas och Christians förhållande (tycker Pernilla är bra vidrig - har aldrig gillat henne), men tycker också att det får vara måtta på smuttskastningen av en person bara för att vissa får för sig att han är en dålig förälder och sociopat.
Citera
2022-06-27, 06:50
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Du - och en massa andra "krösamajor" här I tråden sprider bara massa antaganden. Ni (och jag också, för den delen), vet inte ett skit om Bauers föräldraskap eller hans och Pernillas förhållande. Var kommer t.ex. ryktet om att han skulle förlorat sitt jobb ifrån? Det är bara en "tråd-sanning" och inget som är ordentligt verifierat.

Vill bara betona att jag skiter fullständigt i Pernillas och Christians förhållande (tycker Pernilla är bra vidrig - har aldrig gillat henne), men tycker också att det får vara måtta på smuttskastningen av en person bara för att vissa får för sig att han är en dålig förälder och sociopat.

Får inte för oss någonting, vad jag kan se i denna tråd så ”känner”, eller någon i hans närhet, några av oss Bauer väl på ett eller annat sätt.
Han har slutat att umgås med sina vänner, hans yngsta dotter får vara med på nåder lite då & då för att det ser bra ut utåt.
Citera
2022-06-27, 08:51
Medlem
DayNites avatar
Citat:
märkligt att hon träffar en man som inte tar hand om sina barn om det nu är så viktigt för henne
Citera
2022-06-28, 01:43
Medlem
Citat:

Hur vet du att hon pratar om sig själv och inte CB?
Citera
2022-06-28, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaoa
Att vara ihop med en narcissist: Eftersom man är så ensam och mår så dåligt, vilket kommer av noll uppmärksamhet av ens behov från ens partner, vill man visa hur glad, kompetent och i kontroll man är. Du visar din partner att jag är inte alls ledsen! Jag tycker ju synd om hen som inte kan uttrycka sina äkta känslor, och som vill ”ha mig över allt på jorden” och vill hjälpa. Jag får offra mig för det här är förmodligen ”den stora kärleken” och visst har han rätt i att påpeka alla mina brister, ska jobba på dessa! Hen kan ej det, aldrig. Inte hens fel, det är deras diagnos.
Att se Pernilla vara den personen som ändrar sig för någon annan, är jag för 2 år sedan och har än inte riktigt fått bort min ”hen” ur mitt liv.

Jag hoppas från djupet av mitt hjärta, att du har fått stöd och hjälp efter det du har gått igenom ❤️
Att ha en ”diagnos” betyder inte att man kan trycka ner och förstöra någons liv. 🤬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in