Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Därför att du beskriver en drift - inte ett arbete. Det är enorm skillnad. Men ni tenderar att göra den simplistiska likställelsen mellan arbete och njutning. Arbete kan vara njutning men njutning kan inte vara arbete so to speak De kan vara synonyma men därmed inte sagt att Pernilla inte är lat för hon är jävligr lat. Alltså jävligt lat.

Problemet med det är att vi får en massa barn - precis som Pernilla. Hon är en förvuxen femåring och det är alla som väljer de enkla belöningar framför att bli vuxen. Vår västvärld tillåter det idag och inte bara det: det uppmuntras. Att du inte känner någon som inte vill ta the easy way out bekräftar det jag säger och det är också anledningen till det förfall vi ser. Ingen kan någonting. Ingen vill någonting. Ingen har någonsin riktning förutom den snabba barnsliga belöningen att synas och ha saker nu nu nu precis som Pernilla och Bianca och uppenbarligen du också. Och en stor del av väst.

Ingenting komme byggas ur det. Ingenting kommer vara beständigt. Caia är inget annat än pengar och uppmärksamhet som inte genererar något annat än detsamma samt elva åringar som nu lider av grav psykisk ohälsa för att Caias prdouktet inte gjorde dem snyggast i skolan förlåt världen.

Internet är fulla av alla de här belönings kickar människorna symboliserade av Kardashians oxh Wahlgrens och dumheten som följer med det är monumental. Man vet att Ryssland är ett land. Det är inte ens allmänbildning. Det är ett tecken på totalt förfall i belöningen och narcissismens mörka vatten. Det skulle vara enbart underhållande om det inte var så att det beundrades.

Eller för att uttrycka det så här: det är skillnad på framgång och prestation. Framgång kan man ha med en trisslott eller med Caia eller med WV. Det kräver inte en prestation. Framgången drivs av drifterna medan prestationen drivs av viljan som kommer ur drifterna.

Med det menar jag att drifterna enbart behöver tillfredsställas i form av framgång som tillfredställer drifterna medan prestationen bygger på vilja som måste ha en riktning för att kunna vara en vilja. Annars är det en drift. Prestationen kräver då en uppoffring vilket framgången inte gör därför den bara bygger på ett evigt sökande efter tillfredställelse här och nu. Prestationen däremot är viljan att nå belöningen långt senare. Det kräver strategi mål kostbara offer och långsiktighet. Framgången kräver begär, snabb tillfredställelse, värdelösa offer och kortsiktighet.
De facto är vad Pernilla gör i sin show: lyteskomik om sin familj och sitt liv. Tillkortakommanden och practical jokes. Som vi alla som tv/ tittare känner till och som media hjälper till med. Om vi alla gjorde ett uppträdande inför familjära sammankomster och hängde ut medlemmar i vår familj på roligt sätt skulle det vara både kul och sorgligt och säkert komma till senare familjebråk. Nu sker allt det här offentligt och man tar betalt minst 800kr för biljett och tjänar storkovan och vi fortsätter följa denna dysfunktionella familj och häpnar och generas av hur korkade de faktiskt är. Det är en FREAKSHOW. Fantastiskt och mainstream media skyddar denna familj för de TJÄNAR PENGAR på familjen Wahlgren Ingrosso. Även om Emilio fick dra till annat land då media behandlade honom som paria tidigare. Nu när han har resande svenskar till ön blir han intressant.
Det är alltså egentligen inget jobb hon gör utan hon gycklar som forntida gycklare och vi skrattar. Sen har hon ju hjälp med allt. Hennes manager och alla runt omkring sminkös tv-team som får väcka henne på morgonen för hon orkar fan i mig inte passa tiden och respektera andras tid. Nä hon pillar sig bak i håret och kollar i sin mobil. Hon är inte vuxen. Skyddad av sin mor (som har 100.000 urklipp om sig själv och familjen och drar sig inte tillbaka i tid) De lever i en dröm och media skyddar familjen. De ger rubriker.
Hon har aldrig haft ett riktigt jobb. Kan inte engelska. Skrev från Spanien nyligen: my happy plays ( menade: place)
Så många fel i svenska språket som hon saknar kännedom om. Inte minst om Ryssland är ett land. Snälla! Att hon fått fästman och senare gift är ju intressant med det ryktet han har. Hon är ju helt ointresserad och ointressant som kvinna och människa.
Senast redigerad av Amberfeelfree 2024-02-23 kl. 22:17. Anledning: Tillägg
Citera
2024-02-27, 01:24
Medlem
Bara för att P arbetar, betyder det ju inte att hon inte är lat. Huset idag hade aldrig varit så väl i ordning om inte Bauer fanns där. Tur barnen är vuxna, när hon får andra att pynta till jul/ta ner det. Hon gör ju INGENTING! Hon låter andra göra.

Som jag skrev tidigare, hon kan inte ens masa sig ut med hundarna för nattkissen, utan släpper ut dem lösa - när det dessutom var en räv i området, för att det var kallt 🙄

Ha inte hundar eller klä på dig!
Citera
2024-02-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Bara för att P arbetar, betyder det ju inte att hon inte är lat. Huset idag hade aldrig varit så väl i ordning om inte Bauer fanns där. Tur barnen är vuxna, när hon får andra att pynta till jul/ta ner det. Hon gör ju INGENTING! Hon låter andra göra.

Som jag skrev tidigare, hon kan inte ens masa sig ut med hundarna för nattkissen, utan släpper ut dem lösa - när det dessutom var en räv i området, för att det var kallt 🙄

Ha inte hundar eller klä på dig!

Har den förlorade jycken kommit tillrätta? Någon som vet?
Citera
2024-02-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Har den förlorade jycken kommit tillrätta? Någon som vet?

Ja, han kom tillbaka.
Citera
2024-02-29, 17:50
Medlem
explorerss avatar
Christian Bauer kör Vasaloppet.
Citat:
Det blir fjärde gången jag kör, och det är lite pirrigt eftersom det är tjugo år sedan jag gjorde det senast, säger han och berättar om den stenhårda träningen inför.
https://www.expressen.se/noje/christ...og-det-stopp-/
Citera
2024-03-05, 17:55
Medlem
Då har PW diagnostiserats med ADHD enligt podden. Alla dessa människor som skaffar sig "diagnoser" för att skylla sina tillkortakommanden på "diagnosen" för att komma undan med sitt dåliga beteende istället för att ta ansvar för det. Så jävla trött på det. Den enda diagnos de ska få är ADIH= Allmänt Dum I Huvudet. Att det finns de som verkligen har ADHD ifrågasätter jag inte och att det kan vara svårt att leva med diverse diagnoser men det är definitivt överdiagnostiserat.
Citera
2024-03-07, 20:07
Medlem
Människan sätter inte ens upp tavlor själv! Kan hon göra något som normala människor gör..?!
Citera
2024-03-07, 20:47
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Då har PW diagnostiserats med ADHD enligt podden. Alla dessa människor som skaffar sig "diagnoser" för att skylla sina tillkortakommanden på "diagnosen" för att komma undan med sitt dåliga beteende istället för att ta ansvar för det. Så jävla trött på det. Den enda diagnos de ska få är ADIH= Allmänt Dum I Huvudet. Att det finns de som verkligen har ADHD ifrågasätter jag inte och att det kan vara svårt att leva med diverse diagnoser men det är definitivt överdiagnostiserat.

100% Hon har inte adhd. Hon har nån form av narcissim.
Citera
2024-03-08, 11:20
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
100% Hon har inte adhd. Hon har nån form av narcissim.
Precis som CB då.
Citera
2024-03-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Precis som CB då.

Nu säger hon att hon inte ens saknat CB de två veckor han varit borta för att träna till Vasaloppet. ”Jag har så mycket annat roligt för mig på dagarna”. Nygift och saknar inte sin man ens efter två veckor 🤔 Det konstiga är att hon inte ens skäms för att erkänna det. De flesta hade nog ljugit. Men hon måste markera mot honom hela tiden.
Citera
2024-03-08, 18:22
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Nu säger hon att hon inte ens saknat CB de två veckor han varit borta för att träna till Vasaloppet. ”Jag har så mycket annat roligt för mig på dagarna”. Nygift och saknar inte sin man ens efter två veckor 🤔 Det konstiga är att hon inte ens skäms för att erkänna det. De flesta hade nog ljugit. Men hon måste markera mot honom hela tiden.

Är noll förvånad. Hon vill ha det mamma och pappa har för att ha det. Inte för att hon vill det. Hon är helt beroende av att någon annan godkänner det hon gör och helst Bianca. Dock inte CB. Hon kunde inte bry sig mindre om honom.
Citera
2024-03-08, 21:21
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Är noll förvånad. Hon vill ha det mamma och pappa har för att ha det. Inte för att hon vill det. Hon är helt beroende av att någon annan godkänner det hon gör och helst Bianca. Dock inte CB. Hon kunde inte bry sig mindre om honom.

CB har 100% ansvar för bröllopet i Marbella i september.
Varför?
Vill hon inte alls vara med och planera. Varför går hon i fällan med honom är för mig helt oförstående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in