Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-25, 15:43
  #5545
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mars2015
Man kan väl ändra sej,livet är inte hugget i sten. Stor skillnad på vad Bianca o Pernilla gjort. Får bara hoppas Pernilla inte blir "hemmablind" som Bianca blivit.
Risken är att hon fortsätter med fillers i läpparna när hon väl har börjat och även gör andra mindre ingrepp längre fram, som botox.
Citera
2024-05-27, 16:37
  #5546
Medlem
Bakarettans avatar
Att P har sprutat in kemiska medel både här och där beror endast på att hon är mediakåt och måste se bra ut i TV.
Detsamma gäller hennes dotter B. Vetefaen om inte sonen B har gjort det också. Så patetiskt. Åldras med värdighet för faen!
Citera
2024-05-27, 17:00
  #5547
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Att P har sprutat in kemiska medel både här och där beror endast på att hon är mediakåt och måste se bra ut i TV.
Detsamma gäller hennes dotter B. Vetefaen om inte sonen B har gjort det också. Så patetiskt. Åldras med värdighet för faen!
Wahlgrens och värdighet är lite som vatten och olja.
Citera
2024-05-27, 17:04
  #5548
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Wahlgrens och värdighet är lite som vatten och olja.
👍
Citera
2024-05-31, 00:30
  #5549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Tycker inte att det är respektlöst...hon säger själv i podden att henns pappa skulle inte vilja att de sitter hemma o sörjer. Han vill att de ska leva. De har sörjt mycket tillsammans hela familjen, träffas ff jättemycket hemma hos Christina , i Det stora röda huset. Jag är övertygad om att Hans finns med Pernilla i allt hon gör, hennes pappa betydde o betyder ff mycket för henne.

Men när en människa förlorar sin mor eller far - det viktigaste personerna i vårat liv, vi sörjer inte för att våra avlidna vill det, människor sörjer av riktigt sorg det känner. Ifall det har ett hjärta.

Kan inte föreställa mig att dansa glad och le som om jag är den gladaste personen i världen bara 2 veckor efter min far dög. Kan inte ens föreställa mig det. Gå på en promenad, ja. Fundera om allt, ja precis. Minnas. Tänka. Titta på en film, ja. Men dansa och vissa för miljoner andra hur underbar jag har det på en FEST 2 veckor efter min fars död - har inga ord.

Och visste inte att Pernilla faktiskt gått på Taylor Swift konsert - så det var en vecka efter Hans död. Jag bokstavligen spyr. Vilken ego. Kan du tänka sig dansa glad i klackar medan din kära pappa ligger död nånstans.

Jag gillade Walghrens mycket förut det här. Jag minns hur Benjamin sjungande för Hans och Cristina ”Kära röda huset” och Hans verkade som jätte trevligt människa.

Men bara 48 timmar efter Hans död, Bianca la ut nakna selfies på sin Instagram. Respektlös räcker inte på att beskriva sådant beteende.

Pernilla gick på konsert en vecka efter sin pappas död och nu går hon redan på fester som om hon inte har förlorat någon. Ett leende från öra till öra. Som tur är har jag inte sett sådant beteende från andra människor.
Citera
2024-05-31, 00:37
  #5550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morningnurse
För er som piper här över att det är för tidigt och väldigt dåligt av Pernilla att roa sig för att en anhörig dör, vill jag bara upplysa er om att alla gör vad som känns rätt för de själva. Det är inte så att man ska följa någon jävla regelbok över hur svensken ska sörja och hur länge??

Man gör väl vad som känns bäst eller? Inget är rätt eller fel i sorg.

Inte sant alls. Vilken konstigt resonemang. Vad ”känns bäst” för en i vilken som helt situation säger mycket om den personen.

Och ingen säger att det finns en regelbok over hur länge måsta man sörja.

Men det är uppenbart att det är hjärtlös att bete sig lyckligt och gå på fester i klackar, dansa och posta videos hur roligt du har det med det största leendet — en vecka efter din far dög. Om någon kan det - det säger så mycket om den personen.
Citera
2024-05-31, 09:37
  #5551
Medlem
Jag tycker att det blir väldigt konstigt att andra ska förklara hur man ska bete sig om man sörjer ’på riktigt’ och tro sig veta hur en annan hanterar sin sorg.
Jag vet folk som inte släpper en tår och går till jobbet dagen efter, men ändå sörjer och saknar otroligt djupt.
För en del kommer inte sorgen förrän senare, och för många blir det uppenbart först vid begravningen.

För familjen Wahlgren har de varit samlade, de har stöd i varandra, de har accepterat vad som ska komma och valt att göra avslutet till något fint.
Jag tycker det är otroligt fint, och ovanligt för att vara svenskar. Familj och släkt håller inte ihop på det här sättet i det här landet och det är deras styrka.
Och hur sorgen känns och hanteras är inte upp till oss att bedöma utifrån hur de väljer att visa upp sina liv, korta små frekvenser i form av bild eller en kväll på en konsert.
Att vilja kliva ur den jobbiga verkligheten för en stund är inte heller ovanligt.

Givetvis sörjer de sin älskade Hans, såklart. Han va helt klart djupt älskad, hur kan någon ha missat det?

Däremot så tror jag inte att Pernilla är särskilt ’kär’ i sin make. Hon verkar störa sig på allt (vilket jag förstår)och han platsar bättre som hjälpreda och att ’passa upp’ på Pernilla, framför att vara just hennes kärlekspartner.
Men varför gifter hon sig med honom?
Det kommer inte att hålla länge och Pernilla kommer inte att sörja, mer än att hon tycker att det va lite ’misslyckande’ och sedan leva vidare som om ingenting har hänt.

Det äktenskapet är helt tomt på genuin kärlek.

Men, jag kan ju givetvis ha fel och vem är jag att bedöma något utifrån va de själva väljer att visa upp?
Så visst, även vi uppfattar det vi ser på olika sätt och de enda som vet sanningen är ju dem själva, i slutändan.
Citera
2024-05-31, 12:21
  #5552
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag tycker att det blir väldigt konstigt att andra ska förklara hur man ska bete sig om man sörjer ’på riktigt’ och tro sig veta hur en annan hanterar sin sorg.
Jag vet folk som inte släpper en tår och går till jobbet dagen efter, men ändå sörjer och saknar otroligt djupt.
För en del kommer inte sorgen förrän senare, och för många blir det uppenbart först vid begravningen.

För familjen Wahlgren har de varit samlade, de har stöd i varandra, de har accepterat vad som ska komma och valt att göra avslutet till något fint.
Jag tycker det är otroligt fint, och ovanligt för att vara svenskar. Familj och släkt håller inte ihop på det här sättet i det här landet och det är deras styrka.
Och hur sorgen känns och hanteras är inte upp till oss att bedöma utifrån hur de väljer att visa upp sina liv, korta små frekvenser i form av bild eller en kväll på en konsert.
Att vilja kliva ur den jobbiga verkligheten för en stund är inte heller ovanligt.

Givetvis sörjer de sin älskade Hans, såklart. Han va helt klart djupt älskad, hur kan någon ha missat det?

Däremot så tror jag inte att Pernilla är särskilt ’kär’ i sin make. Hon verkar störa sig på allt (vilket jag förstår)och han platsar bättre som hjälpreda och att ’passa upp’ på Pernilla, framför att vara just hennes kärlekspartner.
Men varför gifter hon sig med honom?
Det kommer inte att hålla länge och Pernilla kommer inte att sörja, mer än att hon tycker att det va lite ’misslyckande’ och sedan leva vidare som om ingenting har hänt.

Det äktenskapet är helt tomt på genuin kärlek.

Men, jag kan ju givetvis ha fel och vem är jag att bedöma något utifrån va de själva väljer att visa upp?
Så visst, även vi uppfattar det vi ser på olika sätt och de enda som vet sanningen är ju dem själva, i slutändan.

Det stämmer bra, att Christian är hennes passupp, han tjänar henne för att han då när det läggs ut på instagram ska verka som han är världens bästa kille. Han har en baktanke om allt han gör.

Begravningen den 14juni ska den tv sändas?
Och bröllopet 13september ska det tv sändas fr Marbella?
Citera
2024-05-31, 13:34
  #5553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Det stämmer bra, att Christian är hennes passupp, han tjänar henne för att han då när det läggs ut på instagram ska verka som han är världens bästa kille. Han har en baktanke om allt han gör.

Begravningen den 14juni ska den tv sändas?
Och bröllopet 13september ska det tv sändas fr Marbella?
Jag får obehagliga och falska vibbar av Christian, liksom jag tycker mig se mest irritation från Pernilla.
Han verkar plocka fram hennes sämsta sidor.
Men av någon anledning vill de hålla en viss fasad uppe (vilket inte ser så lyckat ut).
Så nu ska det gifta sig i Marabella också?

Jag vet inte vad som kommer att filmas och i vilket format, men WV lär ju få med något av både begravning och det där bröllopet.

Varför bjuder han ut Pernilla på sådant som hon inte gillar? Hur kul är det?
I den här säsongen av WV så ’bjöd han ut’ Pernilla på fotboll, vilket han faktiskt VET att hon inte uppskattar.
Hon gillar inte sport.

Hon förväntar sig lite uppvaktning och lite kvalitetstid, eller åtminstone något som är kul.
Men så kom det där?

Helt stört!

Pernilla slog sönder hans tavla.
Det låg mycket frustration/irritation och aggression i det där, vilket hon flamsade bort.

🤔
Citera
2024-05-31, 14:19
  #5554
Medlem
Han är verkligen urusel på överraskningar. Jag har inte sett alla avsnitt men en tidigare gång han skulle bjuda ut henne på en överraskning så tog han med sig henne och visade var han hade vuxit upp och på en lunch med sin mamma. Det är väl för fan inget man överraskar någon med och bygger upp som om det vore värsta grejen, det är bara vanligt vardagsliv. Det verkar som att han enbart kan tänka, vad gillar jag att göra, okej det tar jag med Pernilla på och så låtsas jag som att det är någon superromantisk grej som hon vill göra så blir hon jätteglad och om hon inte blir det så spelar jag sårad och får sympatier i alla fall. Håller med om att han bara tar fram hennes dåliga sidor. Hon har så mycket roligare med sina barn, föräldrar och vänner än med honom.
Citera
2024-06-01, 02:08
  #5555
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Han är verkligen urusel på överraskningar. Jag har inte sett alla avsnitt men en tidigare gång han skulle bjuda ut henne på en överraskning så tog han med sig henne och visade var han hade vuxit upp och på en lunch med sin mamma. Det är väl för fan inget man överraskar någon med och bygger upp som om det vore värsta grejen, det är bara vanligt vardagsliv. Det verkar som att han enbart kan tänka, vad gillar jag att göra, okej det tar jag med Pernilla på och så låtsas jag som att det är någon superromantisk grej som hon vill göra så blir hon jätteglad och om hon inte blir det så spelar jag sårad och får sympatier i alla fall. Håller med om att han bara tar fram hennes dåliga sidor. Hon har så mycket roligare med sina barn, föräldrar och vänner än med honom.

Han ser ut att kunna sett väldigt bra ut när han var yngre (till visso gör han väl ev halvt det fortfarande beroende på vem man frågar), och den typen av män engagerar sig sällan. De är ofta dåliga i sängen också. Utöver tråkiga och personlighetslösa. 🙂
Citera
2024-06-01, 08:00
  #5556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Han är verkligen urusel på överraskningar. Jag har inte sett alla avsnitt men en tidigare gång han skulle bjuda ut henne på en överraskning så tog han med sig henne och visade var han hade vuxit upp och på en lunch med sin mamma. Det är väl för fan inget man överraskar någon med och bygger upp som om det vore värsta grejen, det är bara vanligt vardagsliv. Det verkar som att han enbart kan tänka, vad gillar jag att göra, okej det tar jag med Pernilla på och så låtsas jag som att det är någon superromantisk grej som hon vill göra så blir hon jätteglad och om hon inte blir det så spelar jag sårad och får sympatier i alla fall. Håller med om att han bara tar fram hennes dåliga sidor. Hon har så mycket roligare med sina barn, föräldrar och vänner än med honom.

Exakt så!
Det hade varit snyggare om han sa att ’jag skulle uppskatta om du följer med mig på fotbollen och så gör vi något du väljer efteråt’.

En överraskning ska ju vara något som man gör för någon som skulle uppskatta det, för att göra den glad. Han har ju missuppfattat det där helt och hållet.
Pernilla blir ju mest irriterad och obekväm.

Jag tror Pernilla kommer att kasta ut honom inom några år.

Hon skulle passa bättre ihop med den där snickaren ’Emil fixar’, han som grejar i hennes hus.
Iaf den typen av karl, en jordnära, enkel, manlig och händig.
Alternativt någon i hennes bransch, någon som hon ser upp till och blir lite fascinerad av då och då.
Hon verkar mest se ned på Christian och hans ’passa upp’.

Haha, det blir iaf inte särskilt svårt att skicka ut honom, det är bara att be han ta med sig fåtöljen och dra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in