Citat:
Ursprungligen postat av
Skalpellen
Jag vill inte fira folks födelsedagar, midsommar osv. Åtminstone bara när/om jag vill så troligtvis aldrig. Det ger mig inget mer än stress. Jag tycker att det är för jobbigt att ens komma ihåg att skicka sms i tid och otid.
Jag är ingen gratulerare. Kanske har folk tagit illa upp, kanske inte. Jag vet inte.
Nu är det dags igen. Min lillebror fyller 25 och ska dessutom gifta sig samtidigt. Jag är bjuden till bröllopet, men jag tänker inte komma och jag tänker inte gratulera.
Hur ska man förklara för folk att det inte är sådana formella förhållanden man vill ha, dvs där man kommer ihåg högtider och varandras dagar. Men att det inte betyder att man inte bryr sig, utan att det är jobbet, kraven, förväntan, traditionen osv man vill ha slut på.
Helst en kort förklaring så jag kan lägga den på Twitter för alla.
Är detta en ny tradition som även ni skulle kunna tänka er att börja följa? Hur hade ni skrivit?
Hur nära står du din bror? Att skita i sin brors kanske största dag i livet bara för att det ger en stress låter för jävla egotrippat.
Men om du nu tänker skita i det så får vi anta att din bror känner dig och vet vad du tycker om såna här tillställningar, eller?
Jag hade blivit jävligt besviken om min bror kom och sa att han inte skulle komma på dessa grunder du anger.
Man up och gå på tillställningen. Det handlar om en enda dag. Du kan ju visa dig iaf, sen skylla på magsjuka eller nåt?