• 1
  • 2
2021-06-10, 15:34
Medlem
Varje gång jag ska hämta ut mitt knark är det samma jävla skit, nämligen många som ska hämta samtidigt. De som hämtar förpackningarna jobbar trots det otroligt långsamt. Och som i dag när jag var ensam förutom en gammal kärring som stod och ojade sig över sina sjukdomar i 10 minuter medan den som arbetade i kassan ojade ut sin sympati över henne så står jag där och blir röd i ansiktet av frustration. Det gick för övrigt en annan anställd och plockade med saker där bak medan jag stod och väntade. Hon har lämnat ut medicin till mig förut så jag undrar varför hon inte bara tog en paus från det hon gjorde och hjälpte mig istället. Är det någon som jobbar som receptarier som kan förklara varför ni är så obefogat långsamma? Folk har andra ärenden och har inte tid att hänga på apoteket en kvart.
Citera
2021-06-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Varje gång jag ska hämta ut mitt knark är det samma jävla skit, nämligen många som ska hämta samtidigt. De som hämtar förpackningarna jobbar trots det otroligt långsamt. Och som i dag när jag var ensam förutom en gammal kärring som stod och ojade sig över sina sjukdomar i 10 minuter medan den som arbetade i kassan ojade ut sin sympati över henne så står jag där och blir röd i ansiktet av frustration. Det gick för övrigt en annan anställd och plockade med saker där bak medan jag stod och väntade. Hon har lämnat ut medicin till mig förut så jag undrar varför hon inte bara tog en paus från det hon gjorde och hjälpte mig istället. Är det någon som jobbar som receptarier som kan förklara varför ni är så obefogat långsamma? Folk har andra ärenden och har inte tid att hänga på apoteket en kvart.
Vad ska du göra som är så viktigt då?
Citera
2021-06-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Vad ska du göra som är så viktigt då?

Hem och knarka. Spelar det någon roll för övrigt?
Citera
2021-06-10, 15:39
Medlem
Skalpellens avatar
Det är gamla ensamma gubbar och tanter som ska prata och fråga hela tiden samma sak, och då måste personalen svara eftersom det annars kan bli fel och det ansvaret vill apoteken inte ta.

Inte som att köpa lingonsylt på ICA. Det är bara knarkarna som snabbt vill ha sin medicin och sen dra.
Pundarna brukar handla något annat till så att det ska se bra ut. C-vitmin eller ett paket fluortuggummi
Citera
2021-06-10, 15:39
Medlem
Farbaute666s avatar
Många kommer säkert att gnälla på dig för ditt inlägg, men du har helt rätt.

Vore jag ung idag så skulle jag lätt ha läst upp till receptarie eller farmaceut. De ser ju ut som korna på ängen när de jobbar där i receptionen.

Visst, ibland är de kunniga och ibland t.om. trevliga, men snabba är de fan inte.

Min teori: på 70-talet hölls en kurs för apotekarna, där det särskilt framhölls vikten av att det skulle ta tid, för ingenting får ju gå fel, när det gäller medicinering.

Av någon anledning så är det mantrat som all apotekspersonal lever efter idag - låt det ta tid!
Citera
2021-06-10, 15:40
Medlem
Citat:
Hem och knarka. Spelar det någon roll för övrigt?
Du får väl gå till apoteket innan abstinensen sätter in. Relalalaxa, ta och lugna ner dig.
Citera
2021-06-10, 15:42
Medlem
Det är så jävla irriterande. Hoppa ner ifrån piedestalen och inse att ni är glorifierade butiksanställda. Slutat håll oss som gisslan och snabba på istället. Ska alltid fråga massa frågor, har du använt medicinen tidigare, vet du hur det fungerar, blablabla. Jag har träffat en läkare som har skrivit ut medicinen, ge hit skiten.
Citera
2021-06-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Många kommer säkert att gnälla på dig för ditt inlägg, men du har helt rätt.

Vore jag ung idag så skulle jag lätt ha läst upp till receptarie eller farmaceut. De ser ju ut som korna på ängen när de jobbar där i receptionen.

Visst, ibland är de kunniga och ibland t.om. trevliga, men snabba är de fan inte.

Min teori: på 70-talet hölls en kurs för apotekarna, där det särskilt framhölls vikten av att det skulle ta tid, för ingenting får ju gå fel, när det gäller medicinering.

Av någon anledning så är det mantrat som all apotekspersonal lever efter idag - låt det ta tid!

Jag förstår att det måste vara noga, i synnerhet när man är grön. Men vad kan egentligen gå fel när man har allting i bakhuvudet efter sisådär några år som anställd?
Citera
2021-06-10, 15:43
Medlem
Frågan är väl om den fantastiska svenska välfärden är så himmla bra hur kommer det sig att apoteket stänger på helgerna? Patetiskt!

Den svenska vården och till gång till mediciner är så låg standard.

Där jag bor har vi 5 st cvs= apotek som är öppet 24/7. Med drive Through för dom som inte kan gå. Kan också få meds på posten inom 2 dagar.

Det är service som svenskarna ej känner till och bara kan drömma om!!!!
Citera
2021-06-10, 15:45
Medlem
Briasccas avatar
Man har ju otur att hamna bakom någon som ska berätta om sina sjukdomar men värst är nog de som ska fråga om sina mediciner som de ätit hur länge sedan som helst, och som de redan kan allt om.

En del receptarier är också fruktansvärt långsamma och en på ett apotek jag använder, var alltid så omständlig och långsam att jag var tvungen att byta apotek för det var olidligt att följa hennes arbete när det var ett par tre i kö.

Orsaken till problemet är dock ett annat. Det stavas kölappssystem där personalen klickar fram varje ny kund när de tycker. Det var mycket bättre förr när man stod i kö efter varandra för då hörde den förre hur kön trampade bakom den.

Minns när salig postverket införde kölappsystem och tog bort postkön. Plötsligt gick det oändligt långsamt eftersom kassapersonalen nu kunde snika åt sig en liten extrapaus mellan varje kund. De passade på att städa sin arbetsplats, dra ut lite lådor, gå och hämta papper av något slag, innan de kom tillbaka till sin plats två tre minuter senare, och en del gjorde det mellan varje kund.

Smitaryrken är det här.
Citera
2021-06-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca

Orsaken till problemet är dock ett annat. Det stavas kölappssystem där personalen klickar fram varje ny kund när de tycker. Det var mycket bättre förr när man stod i kö efter varandra för då hörde den förre hur kön trampade bakom den.

Smitaryrken är det här.
Då får de byta system. Man kan inte gå i slowmotion och maska bara för att man har en utbildning på grundnivå. De borde göra så man kan boka tid på nätet. Så kan man bara kila in och hämta sin skit och dra. 2 minuter per bokning bör räcka.
Citera
2021-06-10, 15:54
Medlem
tnems avatar
Citat:

Beställ på nätet istället så slipper du stå och väntar, och får det hem i brevlådan istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in