• 9
  • 10
2025-01-31, 19:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Alla som jobbar på apotek får inte expediera receptbelagd medicin.

Det är helt sant. Just på apoteket jag nämnde ovan så vet jag vilka som brukar stå i receptdisken och vilka som inte gör det. Men tyvärr så tror allt för stor del av apotekarna och receptarierna att de är Gud själv.
Citera
2025-01-31, 20:06
Medlem
Lisbeth-Salanders avatar
Hehe, statliga Apoteket var ju så långsamma på allt förr i tiden, har bara varit dit max två gånger sen monpolet avskaffades.
Citera
2025-03-01, 11:48
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Helt galet vad det tar tid varenda jävla gång man är på apoteket. Vad gör de egentligen? En person i luckan för medicinen som såsar som fan. Har aldrig behov av medicin, men idag skulle jag hämta ut antibiotika, tog bara 45min i kön.

Vad gör de andra anatällda egentligen? Helt oacceptabelt att stå och vänta så här länge. Något är verkligt fel på organisationen. Tippar på att övriga anställda bara sitter på toan och klämmer ut enorma skitkorvar hela dagarna!!

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Apoteket / Apoteken är fan en skam när det gäller kundservice. På Sahlgrenska ligger ett apotek, och de tar fan pris i långsamhet. Sen kan jag i o f tänka mig att det kan vara lite mer komplexa uthämtningar där, men personalen är fan helt förlorade när det gäller kundbemötande och kundhantering. De flesta som jobbar där är blattar, troligen iranier och en och annan arab och bara det gör ju att det redan går fullständigt åt helvete.

Det är inte ofta jag är på apoteket, men det händer, och då är det ju mest praktiskt att hämta där om man jobbar på huset, i alla fall kan man ju tro det. Men icke! Senast jag var där så var det sju nummer före, en receptkassa öppen och flera som höll på bakom disk med diverse annat. Sen började två stå och tjata med varandra och skratta. Det får man väl göra, men vad sägs om att prioritera kunderna? Jag sa till dem och då blev det lite fart med betoning på lite.

Sen köper jag inte det någon receptarie/apotekare i tråden sagt, att de har sånt stort ansvar med interaktioner och att de typ måste kolla om kunden är allergisk mot äpple innan de lämnar ut en vanlig kräm mot klåda. Tänk en sjuksköterska på en avdelning, hon administrerar en jävla massa potenta läkemedel under tonvis av stress och det går uppenbarligen bra. Så kontentan torde vara att sjuksköterskor och läkare också ska dra fötterna i betong?

Finns bra apotekspersonal, men de är inte många.
Jag har fått nog av fysiska apotek nuförtiden. Numera bojkottar jag apoteken genom att uteslutande beställa från nätapotek. Så kan de gärna gå under av sig själva. Billigare och bekvämt också med nätapotek.

Dryg kassapersonal. Sölig receptpersonal. Bara en receptkassa öppen trots att det står 10 pers med nummerlappar och väntar. Alltid samma löjliga fråga om man vet hur medicinen fungerar. Alltid nån gammal kärring eller gubbe i rullator som måste prata om hela sitt liv.
Citera
2025-03-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jag har fått nog av fysiska apotek nuförtiden. Numera bojkottar jag apoteken genom att uteslutande beställa från nätapotek. Så kan de gärna gå under av sig själva. Billigare och bekvämt också med nätapotek.

Dryg kassapersonal. Sölig receptpersonal. Bara en receptkassa öppen trots att det står 10 pers med nummerlappar och väntar. Alltid samma löjliga fråga om man vet hur medicinen fungerar. Alltid nån gammal kärring eller gubbe i rullator som måste prata om hela sitt liv.

Det förstår jag. Till viss del kan jag fatta att man frågar patienterna, bara för att vara helt säker på att idioterna kan svälja sitt piller. Det jag inte fattar är varför man inte har alla kassor öppna samtidigt, så att det flyter på. Jag tror ingen av oss skulle hävda att apoteken är underbemannade. Apoteket jag var till hade 5 anställda som syntes, men en kassa öppen.

Om jag någonsin får regelbundet utskriven medicin kommer jag aldrig sätta min fot på apoteket igen. De kan glatg sitta och skita ut så enorma korvar att det blir stopp i toan!! Säkert därför det alltid är kö, stopp 12 ggr om dagen!!!!
Citera
Igår, 06:56
Medlem
Finns ju apotea, man klicka hem knarket istället och så står en liten påse utanför dörren på morgonen,. Jag besöker aldrig apoteket som finns på torget.
Citera
Igår, 18:02
Medlem
Nu pratar jag om att hämta ut recept, dom anställda är otroligt långsamma. Dom går långsamt. Dom pratar långsamt.
Känns som samhall typ.

Man undrar vad som försiggår, det kan vara kö på 10-15 pers, bara 2 kassor öppna, medans det kan vara 4-5 anställda som bara verkar yrra omkring, en del plockar upp varor. (Varför plocka upp varor under rushtider? Och självklart har "stackarna" en såndär gåstol när dom packar upp varor.)
Känns ineffektivt. Under rushtider så borde väl kassorna vara bemannade. Jag skulle inte klara av att jobba så långsamt.
Senast redigerad av Timmerstock Igår kl. 18:06.
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Citat:
Det förstår jag. Till viss del kan jag fatta att man frågar patienterna, bara för att vara helt säker på att idioterna kan svälja sitt piller. Det jag inte fattar är varför man inte har alla kassor öppna samtidigt, så att det flyter på. Jag tror ingen av oss skulle hävda att apoteken är underbemannade. Apoteket jag var till hade 5 anställda som syntes, men en kassa öppen.

Det har ju förklarats flera gånger i tråden, det är inte alla anställda som har behörighet att expediera receptbelagd medicin (och de måste fråga om man vet hur den används)
Citera
Igår, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det har ju förklarats flera gånger i tråden, det är inte alla anställda som har behörighet att expediera receptbelagd medicin (och de måste fråga om man vet hur den används)

Fast nog finns det flera farmaceuter där samtidigt. Alla kanske inte är det, men nog är de fler än en. Bedrövlig servive är det
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Citat:
Fast nog finns det flera farmaceuter där samtidigt. Alla kanske inte är det, men nog är de fler än en. Bedrövlig servive är det

Sen är ju de receptbelagda medicinerna prisreglerade, de tjänar säkert mycket med på handköpsmedicin, smink,.solskyddskräm mm. Den receptbelagda medicinen är väl något de måste ha.
Citera
Idag, 11:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Men måste man inte vara hemma och passa då om det är receptbelagd medicin, för de ställer väl inte den i trappen hur som helst?
Citera
Idag, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men måste man inte vara hemma och passa då om det är receptbelagd medicin, för de ställer väl inte den i trappen hur som helst?

Man kan hämta i Instabox tex.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in