Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Jag har fått nog av fysiska apotek nuförtiden. Numera bojkottar jag apoteken genom att uteslutande beställa från nätapotek. Så kan de gärna gå under av sig själva. Billigare och bekvämt också med nätapotek.
Dryg kassapersonal. Sölig receptpersonal. Bara en receptkassa öppen trots att det står 10 pers med nummerlappar och väntar. Alltid samma löjliga fråga om man vet hur medicinen fungerar. Alltid nån gammal kärring eller gubbe i rullator som måste prata om hela sitt liv.
Det förstår jag. Till viss del kan jag fatta att man frågar patienterna, bara för att vara helt säker på att idioterna kan svälja sitt piller. Det jag inte fattar är varför man inte har alla kassor öppna samtidigt, så att det flyter på. Jag tror ingen av oss skulle hävda att apoteken är underbemannade. Apoteket jag var till hade 5 anställda som syntes, men en kassa öppen.
Om jag någonsin får regelbundet utskriven medicin kommer jag aldrig sätta min fot på apoteket igen. De kan glatg sitta och skita ut så enorma korvar att det blir stopp i toan!! Säkert därför det alltid är kö, stopp 12 ggr om dagen!!!!