Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Landslagsuppehållet stoppar inte Stugan! En hög med TT ute på hemsidan

Varför ska "ett företag" lägga ner verksamheten när det inte är högsäsong.
Skulle Ericsson eller Atlas Copco göra det skulle ledningen idiotförklaras.

Skulle gubbarna sitta och rulla tummarna med lön stora delar av veckan?
Det är ju omsättningen från SVS som gör att de har intäkter (och får lön för det).
Sen är det upp till alla spelare att välja om dom hänger på eller står över.

Frågor på det?
Citera
2023-09-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022

Det är ju omsättningen från SVS som gör att de har intäkter (och får lön för det).

Frågor på det?

Måste hålla med här. Om nu deras inkomst beror på omsättningen från SvS (jag har dålig koll på affärsmodellen) kan de ju inte bara lägga ner i två veckor? Det kostar att betala löner.
Citera
2023-09-06, 10:37
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Absolut, visst så är det. Pengarna ska in.

Det var/blev en snabb reaktion från min sida, saknad av bakgrund i den solklara anledningen att de drar in pengar på det.
Citera
2023-09-07, 05:31
Medlem
Citat:
Mittpunkt kör synpunkten att det är suspekt att TGC får in provision för det jobb de gör.
För det löpande jobbet de gör har de knappast några drömlöner, att dom blev uppköpta och fick in stålar den vägen är väl en rejäl klonk men där får ju Acroud överskottet på det löpande jobbet.

Mittpunkt kör dessutom med dubbelt budskap då han av och till påstår att dom drar in lika mycket pengar som totala insatsen på systemet istället för det rätta som är runt 5% på de insatserna som de får tillbaks från SVS, dvs inte dras från de som köper systemen.

Sen har jag ingen synpunkt på att han ogillar att de "överspelar" favoritfall, där får var och en klura ut om det är bra att vinna lite men oftare eller om man orkar vänta ut storvinsterna som kommer mer sällan. Folk i tråden finns i båda lägren och frågan är bara vad man tror att man få tillbaks i längden vilken taktik man använder.

Att TGC slänger ut många system kan man tycka mycket om men de är nog tvungna tlll det för att få ihop till lönerna. Gillar man inte deras upplägg så är det bara att köra något annat, vad är problemet?

Tycker hur som helst illa om att han blandar gissningar (ibland väldigt felaktiga) och fakta och dissar nåt som trots allt är hyfsat OK i spelvärlden som inte ofta ger speciellt mycket tillbaks till spelarna.

Problemet är att dom matar ut 70-80+ kuponger varje helg och lurar speltorskar m.m när dom sätter 3/70 kuponger och 13 ger 180.000kr och dom knappt gick nettoplus på alla systemen. Det handlar ju enbart om att utnyttja svaga människor och sko sig på dessa individer för att kunna mata ut sina löner m.m. Det är ju få normala människor som har den lönen att man kan köpa Dybbans 800kr andel varje omgång utan det är Pelle på lagret som får ut 20k i månaden som lägger hela lönen och lite där till i hopp om att dra in jackpotten. En till ful sak är ju såklart också dom kör med så många andelar, när dom väl sätter 13 rätt blir vinsten så jävla utstpädd att det knappt ger något att hurra över, säg dom sätter 13 rätt och den ger 250.000kr, det är alltså 2500kr per skalle - 800kr andel = 1700kr plus.

Folk skulle tjäna på att lägga dom pengarna (800kr) på ett vanligt Topptips, då får dom iaf behålla 100% av vinsten och snittutdelningen på topptipset ligger på 2000-2500kr ungefär.
Citera
2023-09-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Problemet är att dom matar ut 70-80+ kuponger varje helg och lurar speltorskar m.m när dom sätter 3/70 kuponger och 13 ger 180.000kr och dom knappt gick nettoplus på alla systemen. Det handlar ju enbart om att utnyttja svaga människor och sko sig på dessa individer för att kunna mata ut sina löner m.m. Det är ju få normala människor som har den lönen att man kan köpa Dybbans 800kr andel varje omgång utan det är Pelle på lagret som får ut 20k i månaden som lägger hela lönen och lite där till i hopp om att dra in jackpotten. En till ful sak är ju såklart också dom kör med så många andelar, när dom väl sätter 13 rätt blir vinsten så jävla utstpädd att det knappt ger något att hurra över, säg dom sätter 13 rätt och den ger 250.000kr, det är alltså 2500kr per skalle - 800kr andel = 1700kr plus.

Folk skulle tjäna på att lägga dom pengarna (800kr) på ett vanligt Topptips, då får dom iaf behålla 100% av vinsten och snittutdelningen på topptipset ligger på 2000-2500kr ungefär.

Ett par grejer. 250000kr i vinst ger 5000kr per andel, inte 2500. Sen är andelar bland det bästa som finns för en speltorsk (förutom att inte spela alls) för att det är relativt billigt för att ändå få spänning.
Citera
2023-09-07, 15:03
Medlem
Citat:

"lurar" dom som köper vet ju vad dom köper. Bara för att Bengan bygger 10 system så betyder ju inte det att hans spel är dåliga, snarare tvärtom, Bengan lägger solida rader oavsett om han bygger 10 system eller 1 system.
Citera
2023-09-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegMenSlug
"lurar" dom som köper vet ju vad dom köper. Bara för att Bengan bygger 10 system så betyder ju inte det att hans spel är dåliga, snarare tvärtom, Bengan lägger solida rader oavsett om han bygger 10 system eller 1 system.

Snackar han om speltorskar, dom vet inte vad dom köper, om Bengan lr någon annan lägger ut 10-15 olika andelar så vill spelmissbrukaren köpa minst en andel i vardera. Då blir det dyrt i slutändan , sedan detta tugg om att dom lägger solida rader, det enda Bengan & co bryr sig om är att ta dina pengar oavsett om det gäller vid pokerbordet lr genom andelar mm.
Citera
2023-09-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren
Snackar han om speltorskar, dom vet inte vad dom köper, om Bengan lr någon annan lägger ut 10-15 olika andelar så vill spelmissbrukaren köpa minst en andel i vardera. Då blir det dyrt i slutändan , sedan detta tugg om att dom lägger solida rader, det enda Bengan & co bryr sig om är att ta dina pengar oavsett om det gäller vid pokerbordet lr genom andelar mm.

Vissa kommentarer är utan några skygglappar. Kanske detta förekommer men inte speciellt vanligt antar jag. Sedan verkar Tango vara rätt bitter på TGC-gänget - läser iaf jag mellan raderna.
En normalbegåvad person inser att all "extraförtjänst" hamnar i Acroud kassa, så jag säger att du är ute och cyklar rätt rejält.
Citera
2023-09-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangoinstruktoren

För min del får han gärna ta mina pengar så länge han lägger solida rader. För då blir det plus i längden. Skulle de börja spotta ut massa skitsystem hade jag däremot tyckt det var värdelöst och girigt. Men gör de en riktigt bra tjänst som gynnar mig kan de gott få tjäna på det.
Citera
2023-09-08, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lojjenoussi
För min del får han gärna ta mina pengar så länge han lägger solida rader. För då blir det plus i längden. Skulle de börja spotta ut massa skitsystem hade jag däremot tyckt det var värdelöst och girigt. Men gör de en riktigt bra tjänst som gynnar mig kan de gott få tjäna på det.

Hur sorterar du bra från dåliga system ? Köper du andelar i alla hans system eller? Om du köper ett av bengans system och han får 10 rätt, var det ett bra system ? Blir ju rena rama chokladhjulet-på-liseberg syndromet dvs man måste köpa samtliga platser för att vara med och slåss om 5kg choklad, köper du 1/50 bara riskerar du att bli utan.
Citera
2023-09-08, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegMenSlug

Du köper 1kg oxfile ( har 10kg ) av mig, är det bästa du ätit, men 4kg var skändat, vilket du inte upplevde för du köpte inte dom, var min oxfile bra eller dålig överlag?
Citera
2023-09-08, 09:30
Medlem
Citat:
Hur sorterar du bra från dåliga system ? Köper du andelar i alla hans system eller? Om du köper ett av bengans system och han får 10 rätt, var det ett bra system ? Blir ju rena rama chokladhjulet-på-liseberg syndromet dvs man måste köpa samtliga platser för att vara med och slåss om 5kg choklad, köper du 1/50 bara riskerar du att bli utan.

Bra system är system som går plus i längden. Hur det fungerar har jag förklarat tidigare i tråden men är en ren matematisk sak. Det handlar om värde och förmodad utdelning per spelad krona.

Om han får 10 rätt har ingenting med saken att göra för ett enskilt resultat säger ingenting om sannolikheten och värdet på raden. Så länge det är solida rader så bryr jag mig inte om hur många rätt det blir.

Så som jag skrev innan, så länge det är bra rader rör det inte mig i ryggen att de spottar ut många system. Om alla rader verkligen är bra är en annan fråga för jag har ju såklart inte koll på allas system. Men Bengan, Dybban och de andra som jag vet är duktiga spelar alltid bra rader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in