Citat:
Ursprungligen postat av
Tjeeeeeeeeeeeen
Hur sorterar du bra från dåliga system ? Köper du andelar i alla hans system eller? Om du köper ett av bengans system och han får 10 rätt, var det ett bra system ? Blir ju rena rama chokladhjulet-på-liseberg syndromet dvs man måste köpa samtliga platser för att vara med och slåss om 5kg choklad, köper du 1/50 bara riskerar du att bli utan.
Bra system är system som går plus i längden. Hur det fungerar har jag förklarat tidigare i tråden men är en ren matematisk sak. Det handlar om värde och förmodad utdelning per spelad krona.
Om han får 10 rätt har ingenting med saken att göra för ett enskilt resultat säger ingenting om sannolikheten och värdet på raden. Så länge det är solida rader så bryr jag mig inte om hur många rätt det blir.
Så som jag skrev innan, så länge det är bra rader rör det inte mig i ryggen att de spottar ut många system. Om alla rader verkligen är bra är en annan fråga för jag har ju såklart inte koll på allas system. Men Bengan, Dybban och de andra som jag vet är duktiga spelar alltid bra rader.