Citat:
Ursprungligen postat av
Squeezeer
Sorry,my bad.163 var det visst.
mnet r smsta investeringar och Bengan talar ganska lnge om hans smsta,som r lnat ut pengar till vnner & bekanta utan ngra skrivna papper,med efterfljande missfrstnd.
Men de vill ju inte officiellt g ut med vad det s det fr man vl acceptera.Gra sina egna tolkningar o gissningar och g vidare.
Jag lyssnade nu p det avsnittet och jag hller med dig, knns definitivt som att de pratar om Giganten i kodad form. Bengan sger att om han inte lnat ut pengar s hade han legat p en strand och glassat med dem som fresprkar att man aldrig ska lna ut pengar, s jag antar att det var ett stort belopp.
Men frgor kvarstr. r Giganten fortfarande skyldig Bengan pengar? Eller har Giganten betalat Bengan men r fortfarande srad ver att TGC sparkade ut honom? Knslan man fr just nu r ju att de bda lgren r ddsfiender och kommer inte prata med varandra p ngra villkor, men om Giganten r skyldig honom stora summor s kommer han ju en vacker dag vilja n ut till Bengan och betala tillbaka. Mycket snack hr om Giganten r en god person eller inte, jag tror iaf han har ett hederskodex att betala sina skulder ven till sina fiender, det r min gissning.
Om Giganten fortfarande var skyldig stora pengar s tror jag inte Sagge skulle vara lika avslappnad som han r. Min spontana gissning r att i nulget s r det inga skulder som str dem emellan, utan stolthet, principer och hela det paketet. Jag har ingen insight alls i frgan men det r min gissning.