Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-06-15, 16:32
Medlem
Lill-Anns avatar
Nu är klockan snart 16:30. Har slutat arbetet för en stund sedan och är hemma. Inom en timme är jag på gymmet för ett pass i ca 40 - 60 minuter. Biceps och triceps står på menyn just idag.

Men.

Det känns segt, som ett oöverstigligt hinder både fysiskt och mentalt.

Föredrar att träna ensam och har ingen just nu som kan peppa mig.

Känner ni igen er?

Tänkte väl det!

Jag brukar använda mig av bland annat den här videon med Larissa Reis, som jag identifierar mig med, då vi på det yttre är ganska lika varandra (167 cm och 72 kilo just nu) för att komma över den jobbiga tröskeln att ta mig till gymmet.

Larissa Reis:

https://www.youtube.com/watch?v=o-6JdDRB9Ls&t=63s

Hur gör ni för att komma över de sega och jobbiga känslor som kan komma vissa dagar? Dela gärna med er av tips och inget är för dumt att framlägga här.

Välkommen.
Senast redigerad av Lill-Ann 2021-06-15 kl. 16:41.
Citera
2021-06-15, 16:44
Medlem
Liberationfronts avatar
Känner alltid så inför Ben o Rygg passen. Mest för att de båda är krävande och tar tid. Sen får jag alltid sån jävla träningsvärk så jag antingen ser nyknullad ut i tvåan eller har ryggskott.

Kan känna omotivation ibland generellt men då tar jag mig ändå till gymmet o tar en bastu, väl på plats så brukar lusten komma.

Tränar 9 dagar 1 dag vila.
Citera
2021-06-15, 16:54
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nu är klockan snart 16:30. Har slutat arbetet för en stund sedan och är hemma. Inom en timme är jag på gymmet för ett pass i ca 40 - 60 minuter. Biceps och triceps står på menyn just idag.

Men.

Känner ni igen er?

Tänkte väl det!

Jag brukar använda mig av bland annat den här videon med Larissa Reis, som jag identifierar mig med, då vi på det yttre är ganska lika varandra (167 cm och 72 kilo just nu) för att komma över den jobbiga tröskeln att ta mig till gymmet.

Larissa Reis:

Hur gör ni för att komma över de sega och jobbiga känslor som kan komma vissa dagar? Dela gärna med er av tips och inget är för dumt att framlägga här.

Välkommen.
Jag tar mig till gymmet fast jag ibland kan känna att jag inte orkar, när man väl är där så förändras man. 💪🏻😎
Citera
2021-06-15, 17:09
Medlem
PWO. Då är det bara att packa väskan och dra till gymmet. Inga ursäkter fungerar längre.
När man väl är på plats så är det inte tungt längre och man tackar sig själv.
Citera
2021-06-15, 17:23
Medlem
cognacs avatar
Musik funkar ofta, både innan och under träning.

Ibland lurar jag mej själv genom att tänka:

- Jag behöver inte köra så hårt idag.
- Lite träning är bättre än ingen.

Det slutar ändå oftast med ett hårt pass.
Citera
2021-06-15, 17:36
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av www.dope
PWO. Då är det bara att packa väskan och dra till gymmet. Inga ursäkter fungerar längre.
När man väl är på plats så är det inte tungt längre och man tackar sig själv.

Håller med om det, PWO är riktigt bra om man är seg och trött det får än att bli riktigt taggad att köra stenhårt.

Tills TS: om du nu väljer att använda PWO kör inte varje dag då effekten kommer sluta funka om man kör varje dag. Jag kör PWO 2-3 gånger i veckan för att få effekt
Citera
2021-06-15, 18:11
Medlem
triptykens avatar
Jag gör det till mitt eget gubbmys.

Hyresgästföreningen har ett enpersonsgym på gården där jag bor och så går jag dit med podcasts och högtalare. I värsta fall blir det inte det bästa passet (man tar inte ut sig totalt) men bättre nåt än inget tänker jag. När man väl är på plats brukar lusten smyga sig på och så kör man hela satans vägen in i kaklet.

Med springandet brukar det bli med maken och då är man ju två så man liksom inte ens kan slappa av.

EDIT: såg att en av er kör 9 dagar och 1 vilodag - själv har jag vikter 3 dagar i veckan och har små planer på att lägga till en dag - känner mig litet nojjig dock eftersom jag e 40+ och vet att jag ibland kan ta i för mycket (man får känsla för feeling och bara daskar på några kilo mer i vikterna och sen har man asont i en veckas tid i nån led).
Hur ska man tänka med sånt?
Senast redigerad av triptyken 2021-06-15 kl. 18:14.
Citera
2021-06-15, 18:39
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag är inte så hård mot mig själv, är det en sån dag tar jag en spliff före och lovar mig själv bastu efteråt. Det blir inga maxlyft, men plötsligt har man gjort nya isolationsövningar i två timmar och strechat och testat nya grejer i en och så har bastun hunnit stängas av...
Men jag är också 40+ och strävar inte efter nåt mer än att hålla mig sådär jävla snygg som jag redan är.
Citera
2021-06-15, 18:58
Medlem
kristofferGs avatar
Jag behöver aldrig motiveras till någonting, jag är disciplinerad.
Citera
2021-06-15, 19:06
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Jag behöver aldrig motiveras till någonting, jag är disciplinerad.

Alla dagar i veckan? Året runt?
Citera
2021-06-15, 19:26
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Sover du tillräckligt?
Äter du tillräckligt och framförallt har du fått i dig tillräckligt med carbs innan gymmet?
Loggar du dina kalorier?
Har du tagit en deload senaste 3-4 månaderna?
Citera
2021-06-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

Men.

Känner ni igen er?

Tänkte väl det!

Larissa Reis:

Välkommen.

Många tänker att det är ett måste att gå till gymmet. Jag tycker att det är kul, för mig så är det svårare att ta en vilodag eller två.

Jag tränar också ensam men jag tycker du ska gå med någon för det blir roligare. Fråga någon på gymmet bara.
Sen förstår jag dig, det är jävligt jobbigt att ta sig iväg till gymmet efter jobbet. Det räcker för övrigt med att du kör 3-4 gånger i veckan.

Glodde motivationsvideos förr, men har på senare tid slutat glo motivationsvideos.

Ett tips är att ha en ritual innan passet. Jag brukar vila lite, sen blanda min egna pwo och dricka den, lägga mig lite till och lyssna på musik. Sen går jag bara upp och går till gymmet.

Musik du gillar är nog mitt bästa tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in