Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Nu är klockan snart 16:30. Har slutat arbetet för en stund sedan och är hemma. Inom en timme är jag på gymmet för ett pass i ca 40 - 60 minuter. Biceps och triceps står på menyn just idag.
Men.
Det känns segt, som ett oöverstigligt hinder både fysiskt och mentalt.
Föredrar att träna ensam och har ingen just nu som kan peppa mig.
Känner ni igen er?
Tänkte väl det!
Jag brukar använda mig av bland annat den här videon med Larissa Reis, som jag identifierar mig med, då vi på det yttre är ganska lika varandra (167 cm och 72 kilo just nu) för att komma över den jobbiga tröskeln att ta mig till gymmet.
Larissa Reis:
https://www.youtube.com/watch?v=o-6JdDRB9Ls&t=63s
Hur gör ni för att komma över de sega och jobbiga känslor som kan komma vissa dagar? Dela gärna med er av tips och inget är för dumt att framlägga här.
Välkommen.
Många tänker att det är ett måste att gå till gymmet. Jag tycker att det är kul, för mig så är det svårare att ta en vilodag eller två.
Jag tränar också ensam men jag tycker du ska gå med någon för det blir roligare. Fråga någon på gymmet bara.
Sen förstår jag dig, det är jävligt jobbigt att ta sig iväg till gymmet efter jobbet. Det räcker för övrigt med att du kör 3-4 gånger i veckan.
Glodde motivationsvideos förr, men har på senare tid slutat glo motivationsvideos.
Ett tips är att ha en ritual innan passet. Jag brukar vila lite, sen blanda min egna pwo och dricka den, lägga mig lite till och lyssna på musik. Sen går jag bara upp och går till gymmet.
Musik du gillar är nog mitt bästa tips.