• 1
  • 2
2021-06-16, 21:34
Hej!

Jag tycker det är otroligt trist och sorgligt att se att SD samarbetar med Moderaterna, KD och eventuellt Folkpartiet.
De partier (Alliansen) som med Reinfeldt i spetsen sänkte den Svenska välfärden med katastrof-invandringen som medel.

Jag anser att SD borde ha stått upp trygga i sig själva och inte beblandat sig med bottenskrapet sjuklövern. Nu sviker de sina tidigare ideal; Socialkonservatismen, NATO-motståndet, frihet från EU mm.

Varför samarbetar SD med Moderaterna? De borde skämmas.

Vad anser ni om detta samarbete?
Är det inte en skandal så säg?

Mvh.
Citera
2021-06-16, 21:38
Medlem
Riddarhusets avatar
Hur skall jag som röstar på sd få ut något med av min röst om sd inte samarbetar för våra ideal och ser till att skapa majoritet för dem?
Jag skiter väl i vem de samarbetar med utan vill se en annan politik GENOMFÖRAS. Inte bara läsa om den i olika satans trådar och i Samtiden, Fria tider, SwebTV och all annan smörja.
Nä, det är bra sd!
Citera
2021-06-16, 21:41
Medlem
engammalfisks avatar
pic or it didnt happen.
Citera
2021-06-16, 21:42
Medlem
GeleZachas avatar
Håller helt med, hade lätt röstat SD om de inte samarbetat med borgarna i M och KD. Hade t.o.m. kunnat acceptera samarbete i viss mån, men nu är det snarare som att de är beredda att sälja ut hela sin själ för att komma in i gänget (obehagligt likt sossarna som också säljer ut sin själ fast för regeringsmakten)
Citera
2021-06-16, 21:43
Bannlyst
Men SD skulle ju vara den magiska lösningen eller hur? Hahaha.

Etablissemanget knullar det svenska folket i röven än en gång. När ska folk inse att politisk förändring i Sverige är omöjlig?
Citera
2021-06-16, 21:51
Medlem
Torpedullas avatar
Ja, det är sorgligt men helt logiskt. SD är ett arbetarfientligt högerparti vilket även moderaterna är. Dessutom är båda starkt lierade med storfinansen, samt har som främsta mål att krossa välfärdsstaten till varje pris.
Citera
2021-06-16, 22:52
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman

Vem ska de annars samarbeta med, miljöpartiet?
Citera
2021-06-16, 22:59
Sd har nog nått sitt tak på runt 20%. Kanske har de till och med, med tanke på den snabba demografiska utvecklingen, peakat och så smått påbörjat resan utför. Om de mandatperiod efter mandatperiod bara uppvisar snack och ingen verkstad så tröttnar väljarna snart. Med andra ord så måste de samarbeta för att överleva.
Citera
2021-06-16, 23:07
Medlem
SD är väldigt långt från egen politisk majoritet. I det läget måste man kompromissa med sina ideal och förhandla.

Otto von Bismarck påstås ha sagt att politiska överenskommelser och korv, vill man inte veta hur de blir till...
Citera
2021-06-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Ja, det är sorgligt men helt logiskt. SD är ett arbetarfientligt högerparti vilket även moderaterna är. Dessutom är båda starkt lierade med storfinansen, samt har som främsta mål att krossa välfärdsstaten till varje pris.
Det är vänstern, inte högern, som är i färd med att krossa välfärdsstaten.
Citera
2021-06-17, 07:13
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Hej!

Jag tycker det är otroligt trist och sorgligt att se att SD samarbetar med Moderaterna, KD och eventuellt Folkpartiet.
De partier (Alliansen) som med Reinfeldt i spetsen sänkte den Svenska välfärden med katastrof-invandringen som medel.

Jag anser att SD borde ha stått upp trygga i sig själva och inte beblandat sig med bottenskrapet sjuklövern. Nu sviker de sina tidigare ideal; Socialkonservatismen, NATO-motståndet, frihet från EU mm.

Mvh.

Varför är det skandal bara för att dom inte allierar sig med det partiet som du föredrar? SD är inget vänsterparti (som tur är) så det är är väl inte konstigt att dom är längst ifrån VP, Mp och sossarna.

Det Reinfeldt och co gjorde är ju oförlåtligt men då var då och nu är nu.
Citera
2021-06-17, 07:59
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easyprime
Men SD skulle ju vara den magiska lösningen eller hur? Hahaha.

Etablissemanget knullar det svenska folket i röven än en gång. När ska folk inse att politisk förändring i Sverige är omöjlig?
Håller med, SD ska hålla sig utanför allt regeringssamarbete, bara leverera massa förslag och sanningar som sedan blir verklighet och realpolitik senare. Politik är trögt men utan SD finns inget hopp, det borde de själva vara väl medvetna om och steppa upp tempot med förändringsarbetet för sverige.

M och KD ska grillas för gamla synder och inte få makten förrän de tydligt visar att de är beredda att ta i med hårdhandskarna. Inget jävla Reinfeldt 3.0 ska tillåtas ta makten med hjälp av gammal skåpmat, det är nya tider nu och det krävs radikala lösningar.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2021-06-17 kl. 08:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in