Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-06-23, 13:13
Medlem
Jag har en stark aversion mot att resa utanför Sverige och Danmark. Jag har inte rest utanför norden sedan 1999. Jag avskyr flyget, omställningen, luftfuktigheten, boendet. Allt. Rejäl sommarvärme är en plåga för mig. Aptiten försvinner, luftvägarna täpps igen, huvudet spänner, etc

Nu är jag intresserad av hur ni kvinnor som älskar att resa (det vill säga 99.9% av er) förhåller er till en pojkvän som inte följa med?

Det är närmast omöjligt att hitta en brud som inte vill resa. Jag har inte en lösning på det här.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-23 kl. 13:17.
Citera
2021-06-23, 13:18
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag har en stark aversion mot att resa utanför Sverige och Danmark. Jag har inte rest utanför norden sedan 1999. Jag avskyr flyget, omställningen, luftfuktigheten, boendet. Allt. Rejäl sommarvärme är en plåga för mig. Aptiten försvinner, luftvägarna täpps igen, huvudet spänner, etc

Nu är jag intresserad av hur ni kvinnor som älskar att resa (det vill säga 99.9% av er) förhåller er till en pojkvän som inte följa med?

Det är tyvärr närmast omöjligt att hitta någon brud som inte vill resa. Jag har inte en lösning på det här.

Tror många kvinnor vill ha med pojkvännen på resan, äkta mannen får dock nästan alltid stanna hemma. Så det säkraste är nog att du gifter dig.
Citera
2021-06-23, 13:19
Medlem
Det är lite tråkigt såklart, men mitt ex var likadan så då fick jag åka med kompis istället, så det gick ju bra ändå =) men roligare om han vill följa med.
Citera
2021-06-23, 13:20
Medlem
Dejta bara rödhåriga som hatar solen.
Citera
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Det är närmast omöjligt att hitta en brud som inte vill resa. Jag har inte en lösning på det här.

finns det ingen chans att du kan tänka dig att ändra dig? storstadssemestra i storbritannien tex ? gröna ängar och whiskeybryggerier och en friterad snickers i dublin. inte direkt tropisk värme där. öppna sinnet nu.

för övrigt är det inte så smart att släppa flickvännen på ensam på semester ... 99% säkerhet att hon får 10-25 meter köttpåle installerad i geggvecket under den veckan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Så det säkraste är nog att du gifter dig.

Det ska jag göra i vilket fall.

Jag är för övrigt helt rätt i tiden med min inställning. Ni ser vad det orsakar i världen.
Citera
2021-06-23, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Du får argumentera genom att hänvisa till "klimatavtryck" & liknande skit.
Citera
2021-06-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
finns det ingen chans att du kan tänka dig att ändra dig?

Jo, till Nordkorea.

Skämt åsido, någon enstaka gång hade jag nog kunna ställa upp. Men jag vill inte resa utanför norden årligen. Helst aldrig.

Jag förstår inte vitsen med det. Vem bryr sig om landskap? Allt man vill göra finns här.
Citera
2021-06-23, 13:30
Medlem
Etta.Places avatar
Det hade varit en dealbreaker. Vill öht inte ha en skröplig typ som alltid hittar en massa att gnälla på, lär inte vara något lyckopiller.

Skulle dock kunna tänka mig att förhandla om resmålen, sol och bad är inte viktigt för mig. Kunde du tänka dig Svalbard och Sibirien kunde det funka. Men en gnällröv som tycker allt är för jobbigt är inget för mig.
Citera
2021-06-23, 13:31
Medlem
Jag hade en polare som inte rest utanför norden på minst 7 år. Ska jag satsa på honom? Det går inte att hitta ett kjoltyg som inte älskar att resa.
Citera
2021-06-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det hade varit en dealbreaker. Vill öht inte ha en skröplig typ som alltid hittar en massa att gnälla på, lär inte vara något lyckopiller.

Skulle dock kunna tänka mig att förhandla om resmålen, sol och bad är inte viktigt för mig. Kunde du tänka dig Svalbard och Sibirien kunde det funka. Men en gnällröv som tycker allt är för jobbigt är inget för mig.

För dig är allt möjligt.
Citera
2021-06-23, 13:45
Medlem
Mullrets avatar
När tjejer kommer ifrån hus och hem och alla åtaganden som städning, matlagning och torka snuvig ungar. Då sker något märkligt.

Finns det en lagom stor säng på hotellrummet så kan TS säkert föreställa sig vad som sker när dörren stängs inifrån.

Om det blir med TS eller den lokala pizzabagaren är egalt. På semestern släpps hämningarna loss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in