2021-06-26, 03:32
Medlem
GormDenGamles avatar
D var det dags att skapa en ny trd om den kommande Oscarsgalan, d Oscarsgalan 2021 r ver.
Oscarsgalan 2022 blir den 94:e Oscarsgalan och hlls sndagen den 27/3 i Dolby Theatre at Hollywood & Highland Center.

Fljande datum som r viktiga:
  • 15/11 - Sista dagen fr bidrag
  • 10/12 - Frsta omrstningen brjar
  • 15/12 - Frsta omrstningen slutar
  • 21/12 - Shortlists presenteras
  • 15/1 - Governors Awards
  • 27/1 - Omrstningen fr nomineringarna brjar
  • 1/2 - Omrstningen fr nomineringarna slutar
  • 8/2 - Nomineringarna presenteras
  • 17/2 - Sista omrstningen brjar
  • 22/3 - Sista omrstningen slutar
  • 27/3 - Oscarsgalan
Lnkar:
Falnande tittarsiffror, omdiskuterade nya regler och kvotering r det som det pratas mest om nr det gller Oscarsgalan.

Samuel L. Jackson, Liv Ullmann och Elaine May kommer att f en Governors Award. Och en Jean Hersholt Humanitarian Award till Danny Glover.

Ngon som redan nu vgar gissa vem som fr en Oscar? Och vilka filmer som fr en?
Vem eller vilka kommer att leda galan?
Senast redigerad av GormDenGamle 2021-06-26 kl. 03:38.
Citera
2021-06-26, 04:01
Medlem
diseuses avatar
Braodds har redan lagt upp odds fr bsta film. Omvandlat till procentuell sannolikhet motsvarar det:

Jag r osker p hur mycket av en fingervisning det ger, eftersom de flesta inte ens haft premir n.
Citera
2021-06-26, 04:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Braodds har redan lagt upp odds fr bsta film. Omvandlat till procentuell sannolikhet motsvarar det:

Jag r osker p hur mycket av en fingervisning det ger, eftersom de flesta inte ens haft premir n.

Alicia Vikander spelar i Blue Bayou. D kan vi hoppas p den.
Citera
2021-06-26, 11:19
Medlem
Asmodeusvults avatar
Liv Ullmann tilldelas en hedersoscar fr sitt arbete p vita duken.
Citera
2021-06-26, 14:40
Medlem
bravehs avatar
Citat:

Mission Impossible 7 har inte 1% chans att vinna oscar fr bsta film. Snarare 0.01%
Citera
2021-06-26, 19:39
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alicia Vikander spelar i Blue Bayou. D kan vi hoppas p den.
Kul att hon r med i ngot som verkar ngorlunda intressant igen. Har vl inte varit ngot spnnande sedan Ex Machina.
Senast redigerad av BlackMetal 2021-06-26 kl. 19:51.
Citera
2021-06-26, 20:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kul att hon r med i ngot som verkar ngorlunda intressant igen. Har vl inte varit ngot spnnande sedan Ex Machina.

Danish girl?
Citera
2021-06-26, 20:48
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Danish girl?
Vikander blev ju iofs belnad fr den men som film kndes den som usel och sjlls oscarsbait.
Citera
2021-06-26, 21:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Vikander blev ju iofs belnad fr den men som film kndes den som usel och sjlls oscarsbait.

Hller helt med. Dlig.
Och du sa det adjektivet som beskriver filmen bst (men som jag aldrig har kommit p) - sjlls.
Citera
2021-06-27, 09:44
Medlem
diseuses avatar
Nu r det vl egentligen fr tidigt att sga ngot om Oscarschanserna fr filmer som inte ens haft premir n, men nd...

Blue Bayou? Well... Jag hoppas det inte r s att det var ngon indieproducent som tnkte typ h, Minari var en riktig snackis, godknn alla projekt som handlar om koreaner i lantliga USA. Det spelar ingen som helst roll hur genomtnkta de r, det blir garanterat en hit!

The Card Counter? Kul att Paul Schrader fortfarande lever och verkar. Hans regissrsbana har varit lite sdr. The Canyons var inte mycket att hnga i julgranen, men First Reformed tyckte jag var riktigt bra. Ett ganska osannolikt upplgg kan tyckas, men intressant som karaktrsstudie nd. Det som jag tror tyvrr kan omintetgra dess Oscarschanser r Oscar Isaac. Okej, han var bra i Inside Llewyn Davis, men vad har han att skryta om sen dess? Om han frvntas bra en stor del av filmen kan det bli ett snke.

Roligt frsts om Ridley Scott lyckas f tv Oscarsvrdiga filmer (House of Gucci och The Last Duel) slppta samma r. Lite som Steven Soderbergh r 2000 (med Erin Brockovich och Traffic). Scott har dremot varit rysligt ojmn p senare tid. Det som talar fr r att han delvis tervnder till samma tema som i hans tidiga (och underskattade) Duellanterna. Lyckas han fnga samma anda igen kan det bli riktigt bra.

Den jag ser mest fram emot av filmerna p listan r nd The Northman.
Citera
2021-07-18, 09:09
Medlem
diseuses avatar
Efter att ha haft premir p filmfestivalen i Cannes hamnade favoriten Blue Bayou bland besvikelserna nr Metacritic gjorde sin sammanstllning.

Best & Worst Films at the 2021 Cannes Film Festival, Metacritic
Citera
2021-07-18, 09:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Efter att ha haft premir p filmfestivalen i Cannes hamnade favoriten Blue Bayou bland besvikelserna nr Metacritic gjorde sin sammanstllning.

Best & Worst Films at the 2021 Cannes Film Festival, Metacritic

Sett trailern p filmen. Och jag blev vldigt besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in