2021-06-29, 01:58
Medlem
Giant Squids avatar
Hejsan

Jag har sett att en del datoranvändare när de citerar kan få en grå vertikal rand vid sidan av citatet. Som mobilanvändare så har jag förstått att det verktyget saknas
Jag skulle tycka det vore snyggt om det inte är för mycket begärt att applicera det i mobilfunktionen.

Ja det var väl bara det.
MVH Giant Squid
Citera
2021-06-29, 04:14
Bannlyst
Citera+?
Citera
2021-06-29, 07:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Citera+?
Hur menar du nu?
Här är ett exempel på vad jag tänkte på.
(FB) Iransk atombomb kan snart vara veckor
bort

Inte själva citatrutan från en annan användare, utan stycket nedanför.
Citera
2021-06-29, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur menar du nu?
Här är ett exempel på vad jag tänkte på.
(FB) Iransk atombomb kan snart vara veckor
bort

Inte själva citatrutan från en annan användare, utan stycket nedanför.
Citera
2021-06-29, 07:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hejsan

Jag har sett att en del datoranvändare när de citerar kan få en grå vertikal rand vid sidan av citatet. Som mobilanvändare så har jag förstått att det verktyget saknas
Jag skulle tycka det vore snyggt om det inte är för mycket begärt att applicera det i mobilfunktionen.

Ja det var väl bara det.
MVH Giant Squid

Vrid på telefonen så får du upp hela menyn.
Citera
2021-06-29, 07:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Jag ser i ditt exempel att det kallas INDENT, om jag skriver det manuellt så funkar det. Men jag hittar ingen speciell knapp i menyn till det i menyn. Även om jag vänder på mobilen
Citera
2021-06-29, 08:20
Bannlyst
Citat:
Jag ser i ditt exempel att det kallas INDENT, om jag skriver det manuellt så funkar det. Men jag hittar ingen speciell knapp i menyn till det i menyn. Även om jag vänder på mobilen
Fungerar hos mig. Iphone! Beror kanske mer på telefonen, kör du någon budget variant?
Citera
2021-06-29, 08:21
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Nvm. Hade en knapp för detta.

EDIT: Kollade på luren och saknar den där jag med. Har en iPhone SE (vet ej om det är första eller andra generationen, men misstänker första), inte uppdaterat senaste iOS-versionen, ligger fortfarande på 14.0.1. Men antagligen har det mer att göra med att SE-modellen är gammal snarare än iOS antar jag.

EDIT #2: Testar att uppdatera min iOS-version och ser om det gör någon skillnad.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2021-06-29 kl. 08:36.
Citera
2021-06-29, 08:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Fungerar hos mig. Iphone! Beror kanske mer på telefonen, kör du någon budget variant?
samsung s7

EDIT. Jag har inte heller den knappen att man kan centrera text, eller ha all text till vänster eller höger. Har för mig den fanns i datorversionen.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-06-29 kl. 08:39.
Citera
2021-06-29, 08:36
Bannlyst
Citat:
samsung s7
Är nog där problemet ligger. Den producerades ju nästan innan Flashback byggdes
Citera
2021-06-29, 08:37
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
samsung s7

EDIT. Jag har inte heller den knappen att man kan centrera text, eller ha all text till vänster eller höger. Har för mig den fanns i datorversionen.

Beror säkert på detta, S7an är ju rätt gammal nu.

Och misstänker att jag har SE-modellen från 2016, även den är ju rätt gammal, och att det är däför jag inte heller har funktionen på telefonen.

För övrigt, någon som vet hur man kollar vilken SE-modell man har? Finns ju två olika generationer tydligen, ena släppt 2016 och den andra 2020.

EDIT: Saknar också alla dessa funktioner (men har dom på datorn). Uppdaterade precis iOS till 14.6 och det gjorde ingen skillnad. Så det beror definitivt på att telefonen är gammal.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2021-06-29 kl. 08:49.
Citera
2021-06-29, 10:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Är nog där problemet ligger. Den producerades ju nästan innan Flashback byggdes

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Beror säkert på detta, S7an är ju rätt gammal nu.

Och misstänker att jag har SE-modellen från 2016, även den är ju rätt gammal, och att det är däför jag inte heller har funktionen på telefonen.

För övrigt, någon som vet hur man kollar vilken SE-modell man har? Finns ju två olika generationer tydligen, ena släppt 2016 och den andra 2020.

EDIT: Saknar också alla dessa funktioner (men har dom på datorn). Uppdaterade precis iOS till 14.6 och det gjorde ingen skillnad. Så det beror definitivt på att telefonen är gammal.
Ja det verkar onekligen vara så. Så himla gammal är väl inte s7an ändo tycker jag.

EDIT. För mig som inte är så programmeringskunnig, så undrar jag om det rör sig om att det var helt omöjligt att lösa pga, telefoners ålder. Eller har det med någon grej att göra när Flashback bytte utseende och att man helt enkelt glömde bort detta.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-06-29 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in