Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-01, 13:29
Medlem
Hej jag bor i kollektiv och vi är alla ganska stökiga, lata etc. Nu har jag råkar blivit med slav, en person som vill vara underlägen mig och städa, laga mat, köra mig allt för att underlätta mitt liv. Detta tycker jag låter superkul, dock har jag aldrig riktigt testat på detta förut, att vara dominant i ett förhållande. Och jag finner ingenting sexuellt med det. Men har ingenting emot att min slav tänder på det.

Problemet är nu att mina rumskarater är lite "kinkshamiga" och hade nog inte tyckt det var roligt att ha en kåt snubbe här för att städa åt oss en gång i veckan. Så det jag undrar är om det finns någon bra ursäkt till att jag har en "städare" här regelbundet som mina rumskamrater inte behöver betala? Grejen är att jag är arbetslös och fattig så de hade sett rakt igenom mig om jag säger att jag bjuder på städningen och betala det ur egen ficka. Vad tror ni, är det en dålig idé? Vad finns det för bra ursäkter?

Också, min slav tänder väldigt mycket på att bli bestraffad, har ni några idéer på icke-sexuella bestraffningar jag kan bedriva här i huset utan att mina rumskamrater märker något?
Citera
2021-07-01, 13:40
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dommaster
Hej jag bor i kollektiv och vi är alla ganska stökiga, lata etc. Nu har jag råkar blivit med slav, en person som vill vara underlägen mig och städa, laga mat, köra mig allt för att underlätta mitt liv. Detta tycker jag låter superkul, dock har jag aldrig riktigt testat på detta förut, att vara dominant i ett förhållande. Och jag finner ingenting sexuellt med det. Men har ingenting emot att min slav tänder på det.

Problemet är nu att mina rumskarater är lite "kinkshamiga" och hade nog inte tyckt det var roligt att ha en kåt snubbe här för att städa åt oss en gång i veckan. Så det jag undrar är om det finns någon bra ursäkt till att jag har en "städare" här regelbundet som mina rumskamrater inte behöver betala? Grejen är att jag är arbetslös och fattig så de hade sett rakt igenom mig om jag säger att jag bjuder på städningen och betala det ur egen ficka. Vad tror ni, är det en dålig idé? Vad finns det för bra ursäkter?

Också, min slav tänder väldigt mycket på att bli bestraffad, har ni några idéer på icke-sexuella bestraffningar jag kan bedriva här i huset utan att mina rumskamrater märker något?

Låt han städa i en morphsuit, du bestraffar honom genom att låta han köpa en Soft air gun som du skjuter honom med, alternativt att du skaffar en kortläsare och drar 20 spänn från honom för varje miss. Till dina roomies säger du att det rör sig om ett konstprojekt eller någon, vem fan bryr sig om vad de tycker, ni är ju grisar hela bunten som inte pallar städa vad jag förstått?
Citera
2021-07-01, 15:47
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dommaster

Låter som en utmärkt plan om du vill att det ska gå åt skogen.

Jag har haft olika slavar i olika omgångar, men endast kvinnliga och de övriga i huset har förstås inte behövt betala för arbetet som utförs, men förstår därför att jag redan innan talat med dem.

Om det ens funnit en lite risk att någon skulle ha skammat hon som var här hade jag avbrutit.

Bestraffningarna behöver anpassas efter vad som blivit fel och efter vad personen behöver för att få ut något av relationen/att vara slav åt er.

Ett bra sätt är att visa uppskattning och ge belöningar vid väl utförda uppgifter eftersom det då blir ett straff att inte vara tillräckligt duktig om dessa uteblir.

En straffskala för korrigering eller bestraffning tänker du enkelt ut, där den enklaste kan vara tillsägelse och smisk och skamvrå och den grövsta förnedring, rotting och buren - eller vad som nu passar.

Varje uppdrag, uppgift eller detalj som inte utförs enligt instruktion eller som görs med vänsterhanden bör tas upp direkt och göras om till den är väl genomförd.

Sen ska du förstås inte förvänta dig att alla är tillräckligt duktiga på att både laga mat och städa och vara chaufför plus allt annat och samtidigt har rätt personlighet.
Citera
2021-07-01, 16:15
Medlem
Termodroids avatar
Är ni alla stökiga slackers låter det väl som en riktig jackpot med en städslav!
Kinkshamingen kanske går ut när grönsåpan går in?
Citera
2021-07-01, 16:59
Medlem
Okey nice, tack för informativt svar!

Är nog mer att jag är rädd för att de kommer att döma mig, men aja de vet jag är lite skev så det löser sig nog. Men om jag ska vara ärlig så har jag inte mycket respekt för min slav ännu, dock kanske det är för att vi inte träffats än, så skiter lite i om det går åt helvete.

Jag är lite rädd för att jag kommer utnyttja min slav då han redan börjat klaga på alla hushållssysslor som jag presenterat för honom. Du som har erfarenhet vad är rimligt att förvänta sig från sin slav när det kommer till städning etc? hade ju varit nice att ha någon som gör allt det tråkiga, putsa fönster, rensa kryddlådan etc. Självklart ska ju allt göras under uppmuntran och med belöning om jobbet görs rätt, hur brukade du belöna din slav?
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Låter som en utmärkt plan om du vill att det ska gå åt skogen.

Jag har haft olika slavar i olika omgångar, men endast kvinnliga och de övriga i huset har förstås inte behövt betala för arbetet som utförs, men förstår därför att jag redan innan talat med dem.

Om det ens funnit en lite risk att någon skulle ha skammat hon som var här hade jag avbrutit.

Bestraffningarna behöver anpassas efter vad som blivit fel och efter vad personen behöver för att få ut något av relationen/att vara slav åt er.

Ett bra sätt är att visa uppskattning och ge belöningar vid väl utförda uppgifter eftersom det då blir ett straff att inte vara tillräckligt duktig om dessa uteblir.

En straffskala för korrigering eller bestraffning tänker du enkelt ut, där den enklaste kan vara tillsägelse och smisk och skamvrå och den grövsta förnedring, rotting och buren - eller vad som nu passar.

Varje uppdrag, uppgift eller detalj som inte utförs enligt instruktion eller som görs med vänsterhanden bör tas upp direkt och göras om till den är väl genomförd.

Sen ska du förstås inte förvänta dig att alla är tillräckligt duktiga på att både laga mat och städa och vara chaufför plus allt annat och samtidigt har rätt personlighet.
Citera
2021-07-01, 17:02
Medlem
Ja men det är det jag hoppas. Jag tänker att jag sakta ska försöka sälja in idéen till dem. Och efter att han varit bara frågade om att få komma tillbaka och städa för han tyckte det var gött att göra våra liv enklare, förhoppningsvis ställer de inte så många frågor så länge lägenheten är ren och fin!
Citat:
Ursprungligen postat av Termodroid
Är ni alla stökiga slackers låter det väl som en riktig jackpot med en städslav!
Kinkshamingen kanske går ut när grönsåpan går in?
Citera
2021-07-01, 17:33
Medlem
Polackfans avatar
Slavgrejen låter som en kul idé. Ännu roligare om en av er är svart. Kryddar det hela en smula om man säger så.

Ursäkt? Säg att det är ett EU-projekt på 4 år som avhandlar socioekonomiska faktorer. Har ni olika hudfärg så tryck in inbillningsrasism i det hela.

Straff? Finns många saker att välja på. Handla mat o sprit åt dig. Skrubba toaholken med tandborste. Titta en timma på SVT. Slicka dina fötter rena. Sova med knäckebrödsmulor i sängen. Lyssna på ljudbok författad/inläst av Kristina Lugn. Låt inget hindra dig - låt fantasin flöda.
Citera
2021-09-18, 08:24
Medlem
Blev det lyckat? Hade jag fått möjlighet att vara en sådan slav hade jag lätt tagit den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in