2021-07-02, 01:25
Medlem
Varför max:ar inte kvinnor på östrogen för att bli ultrafeminina? Ger det inte bättre figur, päronform, bröst etc? Den eviga jakten på testosteron verkar inte match:as av det motsatta könet. Vad har jag missat och vad, om inte östrogen, skulle ge den motsvarande effekten för kvinnor?
Citera
2021-07-02, 01:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Varför max:ar inte kvinnor på östrogen för att bli ultrafeminina? Ger det inte bättre figur, päronform, bröst etc? Den eviga jakten på testosteron verkar inte match:as av det motsatta könet. Vad har jag missat och vad, om inte östrogen, skulle ge den motsvarande effekten för kvinnor?

Dom skulle inte bli ultrafeminina av östrogenöverskott.
Citera
2021-07-02, 04:56
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Det gör de.

Det är därför de är veganer, soja är huvudproteinkällan i vaganmat. Soja innehåller mycket östrogen.
Citera
2021-07-02, 06:56
Medlem
sommarlovs avatar
Bröstens storlek beror på ärftliga faktorer, och hur fet man är.

Det är inte samma sak som för män och muskler.
Citera
2021-07-02, 07:00
Hört att östrogen finns i öl, så jag dricker mycket sånt.
Citera
2021-07-02, 09:16
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Allt handlar om balans.

Det vanligaste skulle jag tro är att man har för mycket östrogen och för lite testosteron. Detta gäller både kvinnor och män. Och man märker det på fettinlagring på höfter, bröst och rumpa.

Man ska dock inte börja med testosterontillskott hur som helst efter som det sabbar systemet ännu mer. Man får styra det med kosten. Öl och soja är till exempel stora banditer. Men framförallt bör man ta bort socker.
Citera
2021-07-02, 12:07
Medlem
Det finns en gräns förmodligen där effekten/bieffekten inte är jämförbar med att män dopar sig med testo och bieffekterna för kvinnorna är mer av biverkningar än vad det är för män.

för män som exempel, ökad kroppsbehåring, de flesta kvinnor gillar män med hår. så inte direkt en biverkning när kommer omkring.

Kvinnor däremot kanske blir fetare och det är en nackdel ganska snabbt, något kg extra kan ge bra kurvor om genetiken är där, men sen blir det snabbt celluliter och massa annat.
Citera
2021-07-02, 16:32
Medlem
nordicwraths avatar
Det gör de väl genom p-piller?
Citera
2021-07-29, 14:43
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Det finns en gräns förmodligen där effekten/bieffekten inte är jämförbar med att män dopar sig med testo och bieffekterna för kvinnorna är mer av biverkningar än vad det är för män.

för män som exempel, ökad kroppsbehåring, de flesta kvinnor gillar män med hår. så inte direkt en biverkning när kommer omkring.

Kvinnor däremot kanske blir fetare och det är en nackdel ganska snabbt, något kg extra kan ge bra kurvor om genetiken är där, men sen blir det snabbt celluliter och massa annat.

Och ändå är manliga hormoner olagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in