Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-04, 10:30
  #1
Medlem
Jobstlers avatar
Någon som vet mer? Våldsamma videos i länken

Blottningen verkar tillåten men slagsmålen brott i Los Angeles.

Synpunkter? Är de på rätt väg för framtiden?

https://www.dailymail.co.uk/news/art...enis-kids.html

Citat:
Violent clashes broke out between rival protesters outside a Los Angeles spa after viral video showed a customer complaining about a transgender woman who allegedly exposed their penis in front of minors in a women-only steam room
__________________
Senast redigerad av Jobstler 2021-07-04 kl. 10:32.
Citera
2021-07-04, 10:46
  #2
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Det är nog bara att vänja sig - nästa gång man sitter i simhallens herrbastu så kanske man får beskåda en man som har vagina..
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-07-04 kl. 10:48.
Citera
2021-07-04, 10:56
  #3
Medlem
Rick.Blaines avatar
Jag tycker att det är att viktigt att diskutera huruvida transsexuella personers könstillhörighet verkligen måste införlivas av utomstående. För mig är det ett direkt, närmast fascistiskt, angrepp mot individens frihet, där andra måste tvingas underordna sig subjektets "verklighet". Det är för mig högst rimligt att utesluta personer med annan könsidentitet i vissa kontexter, som denna. Tyvärr är frågan allt för politiserad till den grad att de personer som åberopar rätten till att demonstrera i det här fallet är AFA respektive alternativhögern, där det egentliga motivet snarare är att få bruka våld mot personer med en annan politisk tillhörighet.
Citera
2021-07-04, 10:59
  #4
Medlem
Nattjags avatar
Det är uppenbart att det är dags att sluta könssegregera sådana anläggningar. Finns det bara bastu för alla kön så försvinner problemen omedelbart och alla pryda människor kan stanna hemma.
Citera
2021-07-04, 11:04
  #5
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag tycker att det är att viktigt att diskutera huruvida transsexuella personers könstillhörighet verkligen måste införlivas av utomstående. För mig är det ett direkt, närmast fascistiskt, angrepp mot individens frihet, där andra måste tvingas underordna sig subjektets "verklighet". Det är för mig högst rimligt att utesluta personer med annan könsidentitet i vissa kontexter, som denna. Tyvärr är frågan allt för politiserad till den grad att de personer som åberopar rätten till att demonstrera i det här fallet är AFA respektive alternativhögern, där det egentliga motivet snarare är att få bruka våld mot personer med en annan politisk tillhörighet.
Att du ens skriver så där är otroligt. Barn som vistas i en bastu för enbart kvinnor ska inte behöva se en kuk! Förstår man inte det så förtjänar man tortyr tills man inser vad som gäller.
Citera
2021-07-04, 11:05
  #6
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Det är uppenbart att det är dags att sluta könssegregera sådana anläggningar. Finns det bara bastu för alla kön så försvinner problemen omedelbart och alla pryda människor kan stanna hemma.
Det finns kvinnor som av olika skäl känner sig obekväma av att bada bastu eller i bassäng med män i närheten. Då är det rimligt att ha specifika öppettider för bara kvinnor exempelvis. Problemet uppstår när män, som blandar ihop genus med kön, kräver att få delta med argumentet att de känner sig som kvinnor. För då kränker du kvinnornas integritet.

Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Att du ens skriver så där är otroligt. Barn som vistas i en bastu för enbart kvinnor ska inte behöva se en kuk! Förstår man inte det så förtjänar man tortyr tills man inser vad som gäller.
Jag skrev precis att jag inte tycker att det är speciellt lämpligt att transkvinnor vistas på platser specifikt för kvinnor och barn. Hur är det med läsförståelsen?
__________________
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-07-04 kl. 11:10.
Citera
2021-07-04, 11:09
  #7
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag tycker att det är att viktigt att diskutera huruvida transsexuella personers könstillhörighet verkligen måste införlivas av utomstående. För mig är det ett direkt, närmast fascistiskt, angrepp mot individens frihet, där andra måste tvingas underordna sig subjektets "verklighet". Det är för mig högst rimligt att utesluta personer med annan könsidentitet i vissa kontexter, som denna. Tyvärr är frågan allt för politiserad till den grad att de personer som åberopar rätten till att demonstrera i det här fallet är AFA respektive alternativhögern, där det egentliga motivet snarare är att få bruka våld mot personer med en annan politisk tillhörighet.

Mycket bra inlägg. Människor ska ha frihet att identifiera sig som de vill. Däremot är det extremt orimligt att kräva att omvärlden ska identifiera dem på samma sätt.

Jag kan identifiera mig som en sjuåring. Innebär det att jag kan kräva barnpriser på restauranger, hotell, resor m.m.?

Jag kan identifiera mig som Microsofts VD. Innebär det att jag kan kräva lön, inflytande m.m.?

När man anser sig ha rätt att bestämma vad andra människor ska TYCKA och TÄNKA, då är man ute på riktigt riktigt tunn is. Det är precis dit vi har kommit. Att Caitlyn Jenner ska kräva att jag ska anse att hon är en kvinna är lika orimligt som att jag ska kräva att hon är en man.

Bortom människors förvirrade åsikter om sin självidentitet finns faktiska och biologiska saker vi ÄR. I det allmänna rummet måste dessa saker styra.
Citera
2021-07-04, 11:11
  #8
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Det finns kvinnor som av olika skäl känner sig obekväma av att bada bastu eller i bassäng med män i närheten. Då är det rimligt att ha specifika öppettider för bara kvinnor exempelvis. Problemet uppstår när män, som blandar ihop genus med kön, kräver att få delta med argumentet att de känner sig som kvinnor. För då kränker du kvinnornas integritet.

Nej, problemet är åskådningssplittring kring vad kön är. Den vettiga lösningen är fortfarande att sluta med den abrahamistiska moraliserande könssegregationen.
Citera
2021-07-04, 11:16
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lite festligt att Antifa är beredda att slås för att män i klänning skall ha rätten att visa kuken för småflickor.

Och givetvis så arresterar polisen koreanen som försvarar sig när han blir anfallen av vänsterdräggen.
Citera
2021-07-04, 11:21
  #10
Medlem
halaltarzans avatar
Nu vet jag inte om en del av tillhörigheterna i listan nedan är samma sak men hur som helst, hur fan orkar människor, har de för mycket tid eller?


Citera
2021-07-04, 11:30
  #11
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite festligt att Antifa är beredda att slås för att män i klänning skall ha rätten att visa kuken för småflickor.

Och givetvis så arresterar polisen koreanen som försvarar sig när han blir anfallen av vänsterdräggen.

Man ska ha en ganska snedvriden hjärna om man tycker att någon i den videon ser oskyldig ut så det passar dig.
Citera
2021-07-04, 11:31
  #12
Medlem
Det är en man som önskar att han var en kvinna, tragiskt psykisk sjukdom men det ger en inte rätten att utföra någon slags terapeutisk blottning där förväntningen är att ingen ska reagera negativt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback