Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-14, 13:54
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är mixade omklädningsrum är det givetvis okej. Är det inte mixade omklädningsrum så är det inte okej eftersom en cisman inte i något avseende är kvinna.


Nej, det vet jag inte. Jag vet att du inte vet ett skit vare sig var jag står i frågan eller i vilken mån jag diskuterat den eller inte.
Varför är det mer OK med en transa i damernas än en cisman? På vilket sätt är det mer traumatiserade att se cismans penis? Hur ska en kvinna kunna se skillnad på en icke-opererad transa och en cisman?
Att en transa skulle vara en kvinna är en subjektiv åsikt och inte tidlös, universell sanning

Jo, eftersom det inte är prioritet för dig att kämpa för det här på flashback
Citera
2021-09-14, 13:56
  #434
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Varför är det mer OK med en transa i damernas än en cisman? På vilket sätt är det mer traumatiserade att se cismans penis? Hur ska en kvinna kunna se skillnad på en icke-opererad transa och en cisman?
Att en transa skulle vara en kvinna är en subjektiv åsikt och inte tidlös, universell sanning

Jo, eftersom det inte är prioritet för dig att kämpa för det här på flashback
En transkvinna är just kvinna - en cisman är i inget avseende en kvinna.

Du har redan fått svar på det.
Citera
2021-09-14, 14:06
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En transkvinna är just kvinna - en cisman är i inget avseende en kvinna.

Du har redan fått svar på det.
Nej, det är din subjektiva åsikt och inte ren fakta
Att vara transa är på samma nivå att vara en punkare, lika socialt konstruerat
Citera
2021-09-14, 14:08
  #436
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Nej, det är din subjektiva åsikt och inte ren fakta
Att vara transa är på samma nivå att vara en punkare, lika socialt konstruerat
Nej, det är inte på samma nivå. Att du helt saknar insikt i det har du om och om igen visat prov på i tråden.
Citera
2021-09-14, 14:37
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte på samma nivå. Att du helt saknar insikt i det har du om och om igen visat prov på i tråden.
Att min idealism krockar med din idealism är inte samma sak som att jag är ickepåläst i en fråga
Du kan alltså ej kritisera nazism förrens du har läst mein kampf?
Citera
2021-09-14, 14:39
  #438
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Att min idealism krockar med din idealism är inte samma sak som att jag är ickepåläst i en fråga
Du kan alltså ej kritisera nazism förrens du har läst mein kampf?
Dina uttalanden berättar att du inte insatt ett skvatt.

Nej, man behöver inte läsa Mein Kampf - men man bör ha åtminstone basic insikt i vad Nazism är och vad i det man kritiserar.
Citera
2021-09-14, 14:48
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dina uttalanden berättar att du inte insatt ett skvatt.

Nej, man behöver inte läsa Mein Kampf - men man bör ha åtminstone basic insikt i vad Nazism är och vad i det man kritiserar.
Jag har insett att du och andra kulturmarxister anser att transor är kvinnor, jo
För mig är de män som iträder rollen som en karikatyr på kvinnor genom klädsel, kroppsmodifikationer och beteende, ett hån mot kvinnor om man så vill
Och jag har basic insikt i vad det innebär att vara transa, det är en man som TROR han är en kvinna
Citera
2021-09-14, 14:53
  #440
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Jag har insett att du och andra kulturmarxister anser att transor är kvinnor, jo
För mig är de män som iträder rollen som en karikatyr på kvinnor genom klädsel, kroppsmodifikationer och beteende, ett hån mot kvinnor om man så vill
Och jag har basic insikt i vad det innebär att vara transa, det är en man som TROR han är en kvinna
Det är ju rätt oväsentligt vad du anser givet trådens ämne, eftersom det inte är du som delar omklädningsrum med transkvinnor.
Citera
2021-09-14, 15:00
  #441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju rätt oväsentligt vad du anser givet trådens ämne, eftersom det inte är du som delar omklädningsrum med transkvinnor.
Det gör inte mannen i fråga heller, till skillnad från mig gick han ändå nonchalant in i damernas och det är ideologi och inte fakta som gör att du är helt OK med det
Citera
2021-09-14, 15:01
  #442
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Det gör inte mannen i fråga heller, till skillnad från mig gick han ändå nonchalant in i damernas och det är ideologi och inte fakta som gör att du är helt OK med det
Du måste ha hamnat i fel tråd, den här handlar inte om någon man och din åsikt är som sagt var helt ointressant.
Citera
2021-09-14, 15:07
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du måste ha hamnat i fel tråd, den här handlar inte om någon man och din åsikt är som sagt var helt ointressant.
Det handlar i högsta grad om en man då individen ifråga har en penis
Citera
2021-09-14, 15:47
  #444
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte alls personen titulerade sig trans, det är ingen titel.
Jag tror personen definierar sig som kvinna och har kommit ganska långt i övergången till kvinna och därför valde damsidan.
Varför har denna transformer en penis om han är kvinna? Eller 2 x-kromosomer för den delen? Han verkar hamnat helt fel?

Apropå: är hunden född i stallet en häst?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback