Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4qkvcwxc
Som ett svar till alla som går i försvar mot puckot bakom ratten:
Han klarar sig genom att ljuga i polisförhör. Då det inte går att bevisa i en rättegång hur fort det har gått så avskrivs allt som en viltolycka. Men alla vi som varit på platsen för olyckan kan med 100% säkerhet säga att det har gått jävligt fort. A har sagt i förhör att han fick väja för en kalv och krockade med älgkon som kom upp på vägen strax efter. Problem nummer 1, en kalv skulle ALDRIG gå före sin mamma! Det andra, på olycksplatsen ligger det en älgtjur på 2år!! Inga spår av ko och kalv.. Det visar att om han inte ens kan säga sanningen om vilket kön av älg han körde på så ljuger han även om att han höll 70km/h. Hade det gått i 70km/h så hade knappast bilen färdats 55 meter i diket, spräckt ett stort stenblock i 4 bitar samt voltat x antal varv. Även polisen vet att det har gått alldeles för fort, men då det inte går att bevisa rent tekniskt så kommer han undan. Dock så kommer han för alltid få leva med vetskapen om att han körde ihjäl en människa genom sitt handlande bakom ratten. Han kommer att få sitt straff, om inte rättssystemet kan göra något så vet jag många som tänker lösa det på sitt egna sätt. Jag hoppas innerligt att A mår nått oerhört dåligt psykiskt, han har ändå livet i behåll. Hennes anhöriga är mitt uppe i planering av hennes begravning pga hans handlande.

Vilken idiot du är. Du vet inte ett jävla dugg om hur kalvar beter sig. Har själv sett kalvar komma upp på vägen före kon. Finns väl tusen orsaker till att det händer..??

".. Så vet jag många som kommer lösa det på sitt egna sätt".. Vilken tur att det trots allt finns så få människor som är som du.
Citera
2021-08-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeNinja666
Vilken idiot du är. Du vet inte ett jävla dugg om hur kalvar beter sig. Har själv sett kalvar komma upp på vägen före kon. Finns väl tusen orsaker till att det händer..??

".. Så vet jag många som kommer lösa det på sitt egna sätt".. Vilken tur att det trots allt finns så få människor som är som du.
Men varför va de en älgtjur som vart på körd du vet väl att kalvarna bara lever med älgkon o inte tjuren
Citera
2021-08-11, 15:52
Medlem
Citat:

😂😂😂 Åh fan, så jag som är utbildad jägare vet inte hur dom beter sig? Men förklara gärna då du som verkar insatt i hur viltet beter sig, hur kan man väja för en kalv och krocka med kon när det är en tjur på ca 2 år som är påkörd? För du vet att älgtjurar inte är några fina pappor som tar hand om sina ungar. Dom sätter på älgkon och sen drar dom vidare till nästa. Men ser fram emot att höra din mycket logiska förklaring på detta! IDIOT!
Citera
2021-08-12, 07:14
Medlem
Citat:
😂😂😂 Åh fan, så jag som är utbildad jägare vet inte hur dom beter sig? Men förklara gärna då du som verkar insatt i hur viltet beter sig, hur kan man väja för en kalv och krocka med kon när det är en tjur på ca 2 år som är påkörd? För du vet att älgtjurar inte är några fina pappor som tar hand om sina ungar. Dom sätter på älgkon och sen drar dom vidare till nästa. Men ser fram emot att höra din mycket logiska förklaring på detta! IDIOT!

Har flertalet gånger sett blandat skara med älg i rörelse längs vägar, över vägar, på åkrar osv. kalv,ko,tjur eller va det nu heter.
Citera
2021-09-21, 21:40
Medlem
Citat:

Så länge du inte var där, så vet inte du ett skit om någonting. Förstår du inte det? Men du tycker alltså att du vet mera än polisen..?? Och du tror också att vilda djur är robotar som beter sig som så som en jägare vill.. 😁

Vet du.. det är inte jag som är en idiot i det här fallet.
Citera
2021-09-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
...och du förmår inte greppa skillnaden mellan död/allvarligt skadad och banala plåtskador?

Ja, jag tycker att det skall läggas mer resurser på att utreda krockar, krascher och händelser där människor skadas allvarligt eller dör i trafiken.

Det finns tre anledningar till det:

》 Samla kunskap kring varför folk dör i trafiken och vem som skapar situationerna.

》 Straffa den som skapat situationen.

》 Låta allmänpreventionen visa att det blir konsekvenser av att köra ihjäl folk, att sätta grannar i rullstol, göra organdonatorer av gamla kompisar.

Nej, "farsan trodde" är lite lamt - men du gör det för enkelt för dig själv med ditt "Om det fanns misstankar om att han kört för fort så hade brottsmisstanken kvarstått".

Faktiskt lika enkelt som polisen gör det för sig när dom skriver av brottsmisstanken bara för att dom själva inte har kompetensen att utreda en sådan här händelse på djupet.
De som kan utreda en sådan här händelse och komma fram till ett svar som håller hela vägen upp i rätten finns utanför polismyndigheten och måste ringas in. Ringas in, och betalas för. Den som beställer måste betala räkningen efteråt.
Ingen polis vill bli sittande med en faktura på hundra papp som måste kontoföras på något sätt och som kommer att gå ut över någon annan verksamhet senare. Bättre att skriva av, lägga ner, glömma undan.

Faktum är att Balla Runes farsa gissar ganska bra när han höftar till med 140 km/h.
Det hamnar lite i överkant på det hastighetsintervall jag tror på, men det behöver inte vara fel - givet det som skedde med bilen efter krocken med älgen.
Det är där - händelserna mellan impact och det att bilen står stilla som man får en indikation på hur fort det gått innan smällen.

Så, misstanke finns det. Men att omvandla misstanken till ett mål som håller i rätten kostar pengar, och när ingen vill betala så skrivs brottsmisstanken av.

Jag tycker det är fel, och det sänker förtroendet för polis och rättsvårdande myndigheter när uppenbara brott skrivs av som "tragiska olyckor" och allt mynnar ut i en jolmig soppa av "ingens fel" och "olyckor händer".

Dessa kommer fortsätta "hända" när ingen ställs till svars för det dom gjort.

Jag förmår greppa det faktum att du tror dig veta mer än polisen och att du nog har fått för dig att du var på plats.
Jag greppade nu också att din läsförståelse knakar.
Jag skrev att för dig så spelar det ingen roll, du har bestämt dig för att veta mera än de personer som vet mera än dig.
Citera
2021-09-21, 22:39
Medlem
Citat:
Här har vi en till som har svårt med läsförståelsen.. lycka till med livet i stort 👍

Vad vill du?
Du citerar mig och tjafsar om inlägg som som du redan citerat och svarat på tidigare, redan i somras.

Är du verkligen så angelägen att hålla liv i tråden och se till att bumpa upp den gång på gång utan att något nytt tillkommit?

Inte mig emot. Folk behöver bli påminda om hur illa det kan gå när huvudet inte är påskruvat och föraktet för livet står på max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in