Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-11, 17:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Vad tror ni aktien kommer ligga på efter utdelningen här i juni? Känns som den kommer rasa ner mellan 1-2 kr.

Kan det vara värt att handla lite i dipparna för att sedan sälja under brytdatumet? Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer utdelningen ligga på 1,2kr .

Den rasar lika mycket som utdelnkngen och kommer ligga där ellet något under det ett bra tag.
Citera
2024-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
Vad tror ni aktien kommer ligga på efter utdelningen här i juni? Känns som den kommer rasa ner mellan 1-2 kr.

Kan det vara värt att handla lite i dipparna för att sedan sälja under brytdatumet? Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer utdelningen ligga på 1,2kr .

Att handla mot utdelningen lönar sig sällan. Kanske att den stiger före utdelning för att nissar spekulerar?

Ja, utdelningen är i det häradet, typ 1,21.
Citera
2024-03-11, 18:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Att handla mot utdelningen lönar sig sällan. Kanske att den stiger före utdelning för att nissar spekulerar?

Ja, utdelningen är i det häradet, typ 1,21.

SBB och den stundande utdelningen går utanför all normal aktiekunskap, SBB är en riskabel chansning att ha i portföljen och inget man ska ha pengar i som man inte kan räkna med att förlora.
Citera
2024-03-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
SBB och den stundande utdelningen går utanför all normal aktiekunskap, SBB är en riskabel chansning att ha i portföljen och inget man ska ha pengar i som man inte kan räkna med att förlora.

Det kan väl vara rimligt.

Det är svårt att bedöma fastighets- och obligationsmarknad för en liten spelare. Det är där det avgörs.

Den hävarmen den höga belåningen ger, gör det till ett svajigt bygge. Men den verkar även på uppsidan.
Citera
2024-03-11, 19:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det kan väl vara rimligt.

Det är svårt att bedöma fastighets- och obligationsmarknad för en liten spelare. Det är där det avgörs.

Den hävarmen den höga belåningen ger, gör det till ett svajigt bygge. Men den verkar även på uppsidan.

Just nu så är mitten av hävarmen placerad så att möjligheten är mindre än lånebördan.

Kul aktie att följa men inget att riska pengar på.
Citera
2024-03-11, 19:59
Medlem
otellos avatar
Jag trodde det gick dåligt för SBB, men ändå har man beslutat om utdelning?
Citera
2024-03-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag trodde det gick dåligt för SBB, men ändå har man beslutat om utdelning?

Det är beslutet från förra årsstämman, när Ilijan fortfarande styrde och ställde.

De har hållit inne pengarna hela året men är skyldiga ägarna pengarna.
Citera
2024-04-04, 11:46
Medlem
Oj vad D-aktien stiger... nära 2 kr mer än B nu... vem spekulerar om utdelningar nästa år?
Citera
2024-04-05, 09:26
Medlem
Citat:
Oj vad D-aktien stiger... nära 2 kr mer än B nu... vem spekulerar om utdelningar nästa år?
Vad är skillnaden på B och D?
Citera
2024-04-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Vad är skillnaden på B och D?

B är en vanlig stamaktie.

D är närmast som en preferensaktie.
Citera
2024-04-05, 19:54
Medlem
Tog en position nu efter en total förnedring ekonomiskt och här i tråden i mina tidigare inlägg. Jag får se vart det lämnar mig?
Citera
2024-04-08, 07:40
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
inget man ska ha pengar i som man inte kan räkna med att förlora.
Gäller iofs all aktiehandel.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Tog en position nu efter en total förnedring ekonomiskt och här i tråden i mina tidigare inlägg. Jag får se vart det lämnar mig?
Lägger också en del i SBB. De får ordning på ekonomin, har underliggande värden samt att räntorna sjunker. Det tillsammans med att Akelius har ett getöga på bolaget gör att jag ser SBB som en mycket pigg krydda i portföljen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in