Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-16, 23:48
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du kan inte tugga med ett tandskydd i munnen.

Nej, inte kanske med vanliga tandskydd. Men dom här skulle vara speciellt tillverkade så att det är lätt att tugga såklart.
Och dom borde komma i olika storlekar och modeller också.

Är tyvärr ingen tandskyddstillverkare så kan inte säga hur dom skulle se ut, men jag skulle tro att det går att göra såna som fungerar.
Senast redigerad av FlashbackGod 2021-07-17 kl. 00:01.
Citera
2021-07-16, 23:50
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Skulle man inte kunna utveckla ett sätt att ta upp socker genom ändtarmen? Jag bara
Kastar ut frågan.
Citera
2021-07-17, 00:02
Medlem
henrikos avatar
De måste sluta helt tätt, och i praktiken vara vattentäta, annars kommer syra ändå sippra in och möjligen ge ännu värre skador då salivcirkulationen förmodligen blir lägre där inne?
Citera
2021-07-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Nej, inte kanske med vanliga tandskydd. Men dom här skulle vara speciellt tillverkade så att det är lätt att tugga såklart.
Och dom borde komma i olika storlekar och modeller också.

Är tyvärr ingen tandskyddstillverkare så kan inte säga hur dom skulle se ut, men jag skulle tro att det går att göra såna som fungerar.

Det vore ännu bättre om du uppfann detta ordentligt istället för att "komma på" det. Du har mest kommit på vad du vill uppnå.
Jag kan ju t ex komma på att världens alla infanterister borde ha ett kroppsskydd som är osynligt och så tunt och smidigt att bäraren inte märker av det, men som ändå har ett 100%-igt skydd mot alla former av projektiler och förebygger ens de minsta blåmärke. Själva uppfinnande och framtagandet har jag överlåtit till andra, dock.
Praktisk genomförbarhet är inte så jävla noga när man kommer på saker.
Citera
2021-07-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Jag vet inte om den här metoden finns redan, men jag tror inte den är så populär. Och metoden är väldigt simpel,
tandskydd. Typ likadana som boxare använder, men såklart speciellt gjorda för att man kan äta med dom lätt. Och sådana som sitter så att det inte kommer nån godis eller mat på tänderna. Då kan man ju äta t.ex godis och allt vad man vill hur mycket man vill utan att man skadar tänderna. Så varför använder inte folk tandskydd när dom äter, så slipper dom borsta tänderna så ofta?

Vad tror ni?

Jag hoppas den här tråden ligger rätt, hittade ingen annanstans att lägga den tyvärr.
Själv kör jag märingsdropp via infart i armvecket. Godistabletterna i rektum. Har inte haft ett hål på tänderna på många år.
Citera
2021-07-17, 01:23
Medlem
Gabogibos avatar
Helt stört. Som att knulla med kondom
Citera
2021-07-17, 01:27
Medlem
Låter faktiskt mer eller mindre genialiskt
Citera
2021-07-17, 06:24
Medlem
Mailmanss avatar
Som en tandställning av plast?
Går ej, då den istället FYLLS med saliv och det du äter. Blir till och med värre.
Citera
2021-07-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Skulle man inte kunna utveckla ett sätt att ta upp socker genom ändtarmen? Jag bara
Kastar ut frågan.

En rövpanna med sockervatten låter sådär faktiskt.
Citera
2021-07-17, 09:25
Medlem
Här är ett seriöst råd - ät sötvattenalgskosttillskott såsom Spirulina eller Chlorella, noll plack o noll karies spelar ingen roll ur mycket sweet tooth man är.
Kelp funkar också dock innehåller kelp stor mängd jod, så då måste man vara försiktig med övrigt salt intag....
Citera
2021-07-17, 09:26
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Högfungerande bulimiker smörjer in tänderna med vaselin för att inte tandemaljen skall frätas bort när man spyr.
Är det sant, eller skojar du? Det låter helt absurt, än dock inte chockerande. Folk gör alla möjliga konstigheter nuförtiden.
Citera
2021-07-17, 13:36
Medlem
Forzos avatar
Som andra påpekat så lär det snarare vara sämre för tänderna, dessutom låter det bökigt. Ät upp allt godis på kort tid istället och skölj därefter munnen med fluorskölj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in