Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-07-16, 22:13
  #1
Medlem
FlashbackGods avatar
Jag vet inte om den här metoden finns redan, men jag tror inte den är så populär. Och metoden är väldigt simpel,
tandskydd. Typ likadana som boxare använder, men såklart speciellt gjorda för att man kan äta med dom lätt. Och sådana som sitter så att det inte kommer nån godis eller mat på tänderna. Då kan man ju äta t.ex godis och allt vad man vill hur mycket man vill utan att man skadar tänderna. Så varför använder inte folk tandskydd när dom äter, så slipper dom borsta tänderna så ofta?

Vad tror ni?



Jag hoppas den här tråden ligger rätt, hittade ingen annanstans att lägga den tyvärr.
Citera
2021-07-16, 22:25
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
Arbetshandskar till bords för att man inte orkar tvätta händerna var ett skämt i Kalle Anka en gång, men du tar det en nivå högre.
Citera
2021-07-16, 22:27
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Högfungerande bulimiker smörjer in tänderna med vaselin för att inte tandemaljen skall frätas bort när man spyr.
Citera
2021-07-16, 22:27
  #4
Medlem
HermaeusMoras avatar
Tycker det låter som en bra idé om det nu skulle funka, testa och återkom?
Frågan är dock om det verkligen skulle fungera.

Anledningen till att det inte redan finns är nog för tandläkarna förtrycker denna uppfinning då den innebär förlorad inkomst för dom.
Citera
2021-07-16, 22:42
  #5
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2021-07-16, 22:43
  #6
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Man kan köra allt i en sån mixer
så kan man dricka med sugrör

Det är nice
Citera
2021-07-16, 22:44
  #7
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jag lägger mitt godis i en kondom som bag knyter och tuggar på. Vill jag känna mig mätt sväljer jag den. Kalorierna kommer ut i ett stycke något dygn senare.
Citera
2021-07-16, 23:10
  #8
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Jag lägger mitt godis i en kondom som bag knyter och tuggar på. Vill jag känna mig mätt sväljer jag den. Kalorierna kommer ut i ett stycke något dygn senare.
Smakar du godiset genom kondomen då?
Vad är annars mening med att tugga på en kondom om du inte känner smaken på godiset i den.
Citera
2021-07-16, 23:17
  #9
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Smakar du godiset genom kondomen då?
Vad är annars mening med att tugga på en kondom om du inte känner smaken på godiset i den.

Det finns ju smaksatta kondomer
Citera
2021-07-16, 23:22
  #10
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det finns ju smaksatta kondomer
Lönt att du lägger godis i dom då om du nu bara vill ha smaken på kondomen. .
Citera
2021-07-16, 23:28
  #11
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Smakar du godiset genom kondomen då?
Vad är annars mening med att tugga på en kondom om du inte känner smaken på godiset i den.

Konsistens +mättnad.
Citera
2021-07-16, 23:38
  #12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Jag vet inte om den här metoden finns redan, men jag tror inte den är så populär. Och metoden är väldigt simpel,
tandskydd. Typ likadana som boxare använder, men såklart speciellt gjorda för att man kan äta med dom lätt. Och sådana som sitter så att det inte kommer nån godis eller mat på tänderna. Då kan man ju äta t.ex godis och allt vad man vill hur mycket man vill utan att man skadar tänderna. Så varför använder inte folk tandskydd när dom äter, så slipper dom borsta tänderna så ofta?

Vad tror ni?



Jag hoppas den här tråden ligger rätt, hittade ingen annanstans att lägga den tyvärr.
Du kan inte tugga med ett tandskydd i munnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in