Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-07-23, 03:14
Medlem
Drooids avatar
"23 juli 00:47, Detonation, Solna"
Polisen: https://polisen.se/aktuellt/handelse...onation-solna/
Citat:
Polisen r p plats i Huvudsta centrum efter flera samtal om en kraftig smll.

Flera inringare kontaktade polisen efter att ha hrt en hg smll. Polisen r p plats och sprrar av ett omrde i anslutning till en fastighet. Vissa egendomsskador har konstaterats men enligt den information som finns i nulget har inga personskador rapporterats.

Polisen hr vittnen och fljer upp de uppgifter som lmnas, bland annat ska en bil ha setts lmna platsen i samband med smllen. Polisen kommer ocks att genomfra drrknackning i omrdet.

En frunderskning om allmnfarlig delggelse har inletts och en teknisk underskning kommer att genomfras.

Uppdatering klockan 02.30

Den aktuella fastigheten bestr av lgenheter och i bottenvningen finns en restaurang. De skador som har rapporterats i nulget r glaskross frn en lgenhetsbalkong.
"Explosion i Solna bombskyddet inkallat"
Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/hog...ddet-inkallat/
Citat:
Frsta larmet till polisen kom 00.47 om att en hg smll hrts ver Solna. Nr polisen anlnde till platsen hade en ruta krossats till en lgenhetsbalkong i stadsdelen Huvudsta.

Vi fick in flera samtal om en hg smll. P plats finner vi krossat glas frn en ruta, sger sa Wallentin, presstalesperson vid polisen.
"Explosion i Huvudsta centrum"
Aftonbladet: https://live.aftonbladet.se/supernyt...trum.GjJX_KoR8
Citat:
Polisen arbetar nu med att hra vittnen och fljer upp de uppgifter som lmnas, bland annat ska en bil ha setts lmna platsen i samband med smllen.
Citat:
Ingen person ska vara frihetsbervad uppger polisen vid 03.09.
"Explosion i Solna platsen avsprrad"
SVT: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tsen-avsparrad
Senast redigerad av Drooid 2021-07-23 kl. 03:22.
Citera
2021-07-23, 06:36
Medlem
Ser man bilderna p Instagram frn Blljusbilder kan det vara vid restaurangen Kurdistan.
tminstone en bild visar uteservering dr och polis som letar spr.
Citera
2021-07-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Ser man bilderna p Instagram frn Blljusbilder kan det vara vid restaurangen Kurdistan.
Det r vl ocks det enda hus vid centrum som stmmer med beskrivningen lgenheter och en restaurang?
Citera
2021-07-23, 08:36
Medlem
HemskeSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Avsprrningen tycks vara mellan Kurdistan och sushi-haket p andra sidan entren.
Citera
2021-07-23, 08:39
Medlem
Jag som bor i omrdet, tyckte det var mrkligt att 4 polisbilar av olika karaktr kte upp p Jungfrudansen, med blljus, kom ven flera efter ngra minuter.
Citera
2021-07-23, 08:40
Medlem
pettachis avatar
Skapad precis en trd om explosion i flerfamiljshus Eskilstuna. 😁
r det vrmen tro! 😬😬
Men nya Sverige med skjutningar och explosioner dagligen i strre och mindre stder.
Citera
2021-07-23, 09:51
Medlem
HemskeSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Jag som bor i omrdet, tyckte det var mrkligt att 4 polisbilar av olika karaktr kte upp p Jungfrudansen, med blljus, kom ven flera efter ngra minuter.
Men nn smll hrde du inte?
Citera
2021-07-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Men nn smll hrde du inte?

Jo hrde den rejlt, hade balkongen ppen.
Citera
2021-07-23, 10:48
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbiss
Haha, r ngon frvnad? bomber och granater dagligen i Sverige.

Ja men inte i Huvudsta Centrum som tur r. Det hr till ovanligheterna att ngot hnder hr.

Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Avsprrningen tycks vara mellan Kurdistan och sushi-haket p andra sidan entren.

Det small utanfr restaurang Kurdistan vad jag kan se, hrde smllen ordentligt frn vning 6 som veter ut mot andra sidan av HC. Mycket oklart motiv eftersom skadegrelsen r minimal.
Citera
2021-07-23, 16:56
Fr ngra r sen skulle denna trd vara hgst upp p aktuella mnen med 100tals svar. Nu r det skpmat och ingen bryr fan. Fan tragiskt nr man tnker p det
Citera
2021-07-23, 17:56
Medlem
N ingen verkar bry sig nr det smller utan personskador numera.
garen r tidigare dmd fr att haft anstllda utan rtt att arbeta i Sverige (lgoddsare).
garen bor i Rissne, s oklar koppling till smllen sder om stan inatt.
Citera
2021-07-23, 17:58
Medlem
Jag lg i sngen och hrde knallen. Det var 0055. Det lt som ska. Vldigt snabbt dr p, 15-20 minuter, var det en helikopter som flg omkring hr. Under eftermiddagen har det varit flertalet poliser nrvarande i och runt centrum. Jag har ven sett bilar krandes efter aln. I centrum finns en skomakare som varit dr lnge, en frisr som varit dr lnge, en relativt ny kinesisk butik som sljer skrp och en bilskola. Ute p hrnet ligger Restaurang Kurdistan som r relativt nyppnad och har blivit ganska populr, det verkar vara flertalet frortsnissar som grna ker dit och kkar. Om jag fr spekulera fritt s ser jag ingen annan butik eller restaurang i centrum som skulle kunna vara mltavla. Jag gissar p att det r ngon som vill att Kurdistan ska kpa en frskring och detta var ett flexande fr att pvisa att de inte leker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in